Gaat Button volgend jaar naar Williams?

Gepubliceerd op 05 mei 2016 12:09
image

Nog voordat de sport bijgekomen is van de plotselinge switch van Max Verstappen naar Red Bull, zou de volgende klapper op de loer kunnen liggen. 

McLaren-coureur Jenson Button zat dit seizoen bijna bij Williams in de auto, en er zijn mogelijkheden dat hij volgend seizoen wél bij het team uit Grove zal rijden. 

De toekomst van de Brit bij McLaren bracht veel speculatie met zich mee. Uiteindelijk kwam er pas een deal in oktober, die maar een jaar geldig was. Button zal dus nu moeten kijken naar nog een verlenging of zelfs een ander team. 

Nu het contract van Felipe Massa afloopt en Valtteri Bottas misschien naar een van de topteams verkast, zou Button een overstap naar Williams wel degelijk kunnen overwegen. 

"Jenson zat bijna bij Williams aan het eind van vorig jaar", vertelt Sky Sports-verslaggever David Croft. "Je kunt er natuurlijk over speculeren, maar het is een feit dat Bottas erg lang moest wachten totdat hij de toezegging kreeg om nog een seizoen te rijden. Uiteindelijk werd de knoop pas doorgehakt toen Button bevestigd werd door McLaren."

"Button zit dadelijk zonder contract, Massa zit dadelijk zonder contract en Williams is vast en zeker al aan het kijken naar de rijdersbezetting voor volgend jaar", voegt Croft toe. 

Als Button terug zou keren naar Williams keert hij terug naar waar het allemaal begon. De 36-jarige Brit begon in 2000 bij het Britse team. In 2009 won Button bij Brawn GP het wereldkampioenschap. 



Reacties (41)
Avatar
Posts: 272
Gaat zeker gebeuren.denk dat van Doorne volgens jaar in de McLaren zit en Button gwn naar Williams toe
Avatar
Posts: 1911
Ze hadden Vandoorne beter in de torro rosso gezet, dan kon max en stoffel volgend jaar samen bij redbull racing racen.
NL El Salvador 05 mei 2016 12:57+1
Avatar
Posts: 1683
Zal me niets verbazen als Button af gaat sluiten bij Williams...maar voor wie?
Avatar
Posts: 272
Miss massa of bottas.dat bottas toxh maar Ferrari gaat ? Twijfel
NL Beemerdude 05 mei 2016 14:08+1
Avatar
Posts: 3276
Wat een luxe positie voor Williams; nemen we de ene uitgerangeerde coureur of toch die andere?
Wat ook luxe is dat er verder waarschijnlijk zo goed als geen belangstelling voor één van beide heren zal zijn. Wat ook logisch is, waarom zou je een godsvermogen aan één van deze gaan betalen als er zoveel jong (en goedkoop) talent rond huppelt?
Ze kunnen bij Williams beter NU Vandoorne vastleggen. Want ik kan me niet voorstellen dat Vandoorne niet een clausule in zijn contract heeft, kan me niet indenken dat zijn carrière is opgehangen aan de grillen uit Woking. Gaan ze het leuk vinden bij McLaren als Williams 'm zou contracteren. Nee, zeker niet. En? Ik wist het wel en als ik Vandoorne was en Williams zou komen met een aanbieding voor een racezitje 2017 voor 3 jaar zou ik rap tekenen.
 
Avatar
Posts: 1851
Ik mag hopen dat Williams ambitieuzer is dan, na Barrichello en Massa, wederom een coureur op zijn retour in te huren. Ook al valt Massa mij in positieve zin mee.
Avatar
Posts: 2446
Ik ben het met je eens, zet liever een jong talent in die auto :-)
Avatar
Posts: 540
Heren, wat heeft een bottas nu zoveel beter gedaan als een Massa? Dat gaat behoorlijk gelijk op van wat ik zo zie.
 
Avatar
Posts: 646
Goh, bijna precies hetzelfde bericht als gisteren? Hou dan nog een week speling ofzo..
 
Posts: 325
Met alle respect naar de coureurs toe hoor maar gaan ze dan ene f1 'bejaarde' vervangen voor de andere f1 'bejaarde?
 
NL Raikkonen-FAN 05 mei 2016 12:52+1
Avatar
Posts: 10072
Button naar Williams, dat vind een erg mooie overstap! Wat mij betreft doen, dan is er ook een mooi plekkie voor Vandoorne.
Avatar
Posts: 802
Vooral dat laatste...
 
NL TradeMark 05 mei 2016 12:530
Avatar
Posts: 3065
Ik zie niet zo goed in wat Button ermee wil bereiken. Ik mag hopen dat hij nog een titel ambieert. Ook al is Williams nu beter dan McLaren, kansen op een titel zijn voor hem bij Williams duidelijk kleiner.
Avatar
Posts: 2047
Button wil er niets mee bereiken, het is een uitweg aangezien Mclaren gewoon Vandoorne wil laten racen volgend jaar. Het is Williams of met pensioen voor Button. Ferrari zie ik Raikkonen namelijk niet inruilen voor Button.
Avatar
Posts: 1411
Ik ben een grote fan van Kimi, maar ik denk dat ze met Button wel eens meer punten zouden kunnen behalen dan nu met Raikkonnen.
NL NOTHINGBUTTHETRUTH 05 mei 2016 20:140
Posts: 13929
Ik denk niet dat Button zelf nog echt denkt dat er een tweede titel voor hem in zit. Je kunt één keer het geluk hebben dat je exact op de juiste plaats zit tijdens een knotsgek jaar, maar twee keer? Bovendien is Williams als team veel te conservatief voor zo'n briljante technische vondst, zoals Brawn destijds had. Dus denk ik dat Button nu voor de dagsuccessen rijdt. Een overwinning hier of daar moet er nog wel inzitten. Daar is hij zeker nog goed genoeg voor.
 
NL KimiBananen 05 mei 2016 12:580
Avatar
Posts: 95
ik vind helemaal mooi, en bij Williams zijn carriere vaarwel zeggen
 
Avatar
Posts: 131
gaat Massa dan met Pensioen? of toch Bottas naar Ferrari?
NL NOTHINGBUTTHETRUTH 05 mei 2016 20:150
Posts: 13929
Bottas naar Ferrari? Onder welke steen kom jij vandaan? Die kans lijkt me inmiddels niet zo groot meer hoor. Bottas is aardig door het ijs gezakt.
 
Posts: 5756
ik zie Button niet snel naar Williams gaan... Alleen als bijv. 1 weg zou gaan naar een andere team of 1 zou stoppen dan zie ik het wel gebeuren. Williams speelt graag op safe.
 
Avatar
Posts: 1116
Veel te conservatieve keuze naar mijn idee.
Avatar
Posts: 1116
Ter aanvulling, Kies dan voor een coureur als Hulk, Perez, Kvyat of Sainz.
 
Avatar
Posts: 4414
Het blijft lachwekkend hoeveel kortzichtige mensen Button nog steeds niet op waarde kunnen schatten.
BE Cool Cat 05 mei 2016 13:26+3
Avatar
Posts: 1411
Idd Kevin, vind ik ook. Button is een fantastische coureur en heeft al menig teamgenoten verslaan of weinig ervoor onder gedaan. Hij is heel consistent. Verder is het een echte Gentleman, dus het zou jammer zijn mocht hij volgend jaar niet meer op de grid staan.
NL Ol' Fool 05 mei 2016 13:43+3
Avatar
Posts: 385
+

Zo is het ook nog eens
Avatar
Posts: 1914
Dat heb ik al meerdere keren gezegd.. Ik zou ook eerder voor Button dan voor Alonso gaan.. gezien het prijskaartje alleen al.
 
Avatar
Posts: 5425
Hoewel Bottas niet bepaald van overstroomt van jeugdig elan, lijkt mij de combinatie van jong en oud beter of meer aanvullend op elkaar dan 2 x oud.
 
Avatar
Posts: 1411
Ik Gun het Button heel erg. Het zou mooi zijn als hij volgend jaar terug op de grid staat. Hij kan zeker nog goed mee ondanks zijn leeftijd. Hij is snel en vooral erg consistent. En doet tot nu toe weinig onder voor Alonso. Hopelijk zal Stoffel dan het vrijgekomen plekje bij McLaren innemen. Want ook hij verdient het.
 
NL sebjenson 05 mei 2016 13:33+2
Avatar
Posts: 131
Ik gun het Button enorm, kan hij zijn carrière afsluiten bij het team waar hij debuteerde .

Bottas gaat niet naar een top team. Overgewaardeerde coureur, heeft geen talent.
Ik vind Button sowieso een betere coureur dan Bottas en Massa!
 
Avatar
Posts: 3652
2 artikeltjes? Antwoord=Ja (voor 99.9% zeker)
 
NL Senzei De Haas 05 mei 2016 14:190
Avatar
Posts: 77
Ik denk dat Button van meer waarde kan zijn dan Massa, maar al met al zou ik Bottas en Frijns nemen... grinnik
NL Heart4Mclaren 05 mei 2016 14:400
Avatar
Posts: 24
Grinnik, indeed. :P Of Maldonado... Oops!
 
Avatar
Posts: 278
Voor Button is racen in een f1 bolide gewoon kicken,ik kan me gerust voorstellen zolang je als ex-wk af en toe nog eens een podium zou kunnen scoren,en een team kan je gebruiken als uithangbord,waarom niet,iedereen doet toch zo lang mogelijk waar hij van geniet.
 
Posts: 800
Bottas naar een top team ?
Welke dan ?
Ferrari ?
mmm, denk van niet, maar is de enige kans van Bottas.
Of ze wippen Massa.
Zou ik doen, in ieder geval.
NL MartinLimbo 05 mei 2016 19:580
Avatar
Posts: 81
wat dacht je van Massa terug naar Ferrari??
 
Posts: 24
Button naar Williams.. wow.. hoe gaaf zal dat zijn ! En ik geloof heilig in de wereld van dealtjes en akkoordjes. McLaren zou wellicht ook wel wat kennis willen hebben van Williams, Williams zou wel eens kunnen overstappen (nee niet O verstappen) van Mercedes naar Honda motoren en 'krijgen' Button daar dan gratis bij.
 
Avatar
Posts: 1755
Zo hetzelfde bericht 2 dagen achter elkaar.

Gisteren 'Williams heeft Button in het vizier voor 2017'
Vandaag: Gaat Button volgend jaar naar Williams?

Laat geworden gisteren heren van F1Today??? :) met jullie fantastische primeur
 
Avatar
Posts: 1265
Het lijkt alsof Bottas ook zijn momentum heeft gehad. Moet nu regelmatig zijn meerdere erkennen in Massa.
 
NL maxtoday2016 05 mei 2016 16:570
Avatar
Posts: 59
In 2017 gaat het volgende gebeuren, MASSA stopt en BUTTON komt daarvoor in de plaats, Voor BUTTON komt STOFFEL VANDOORNE, Kimi Räikkönen stopt daarvoor komt Romain Grosjean.........
 
Avatar
Posts: 2792
Stoffel zal zijn plaats innemen zoveel staat vast !
 

BE
        Grand Prix van België
Lokale tijd
Zondag Weather image
Race
15:10 - 17:10
 
 
Snelste ronde
15:10 - 17:10
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
13:10 - 14:10
 
 
Kwalificatie
16:10 - 17:10
 
 
Vrijdag Weather image
Vrije training 1
11:40 - 13:10
 
 
Vrije training 2
15:40 - 17:10
 
 
 
Geef je mening
De Grand Prix van Nederland komt naar Assen





Coureursprofiel
Naam NL Max Verstappen
Actief Als Red Bull Racing Coureur in Formule 1
Geboortedatum 30 sep 1997 (20)
Gewicht 70 kg
Lengte 1,80m
Woonplaats Monaco