Hongarije sleept nieuw F1-contract in de wacht

Gepubliceerd op 15 apr 2016 10:14
image

De Grand Prix van Hongarije is minstens tot en met 2026 verzekerd van een plek op de Formule 1-kalender. De organisatie van de race op de Hungaroring heeft een akkoord bereikt over een nieuw contract. De oude verbintenis liep na 2021 af.

Ze brachten het nieuws naar buiten op de dag van de lancering van het opnieuw asfalteren van de baan nabij Boedapest. F1 Vilag citeert Sesztak Miklos, minister van Nationale Ontwikkeling: "Het contract is met vijf jaar verlengd, wat betekent dat we in elk geval tot en met 2026 een Grand Prix in Hongarije zullen hebben. Zonder al te veel prijs te geven over de inhoud van het contract kan ik wel zeggen dat we onder gunstige voorwaarden verlengd hebben."



Reacties (17)
Posts: 107
Jammer, naar mijn mening zijn er wel leukere circuits.
BE Jean Alesi 15 apr 2016 10:210
Avatar
Posts: 17403
ja maar ook zat mindere,

er zijn vaak leuke races, zelfde geval met Bahrein, die zandbak heeft ook geen uitstraling maar ook daar hebben we afgelopen jaren best vermakelijke races gehad.
En dat is toch het allerbelangrijkste, Monza heeft historie en de baan is wat fraaier gesitueerd maar de races zijn vaak slaapverwekkend.
Posts: 107
Toch blijf ik erbij dat Hongarije, als je kijkt naar de lay-out van de baan, niet bepaald een garantie voor leuke races is. Dat we daar toch een aantal leuke races gehad hebben, kwam naar mijn idee meer door andere factoren.
NL TradeMark 15 apr 2016 10:58+1
Avatar
Posts: 3091
Ik kan anders niet veel circuits opnoemen waar we de afgelopen jaren leukere races hadden
Avatar
Posts: 3431
Het is ook een van de oudere GP's
NL FerrariRules 15 apr 2016 12:450
Avatar
Posts: 2641
Iedereen weet dat het een Mickey Mouse circuit is.
Maar op de een of andere manier geeft dit circuit geweldige races.
Dus top dat ze langer blijven als gastheer van een grand prix.
 
NL Racingtothemax 15 apr 2016 10:400
Avatar
Posts: 552
 
Avatar
Posts: 413
Kost een paar munten; contract voor 10 jaar!
Bernie heeft zijn erfenis goed geregeld, zal zich ook niet echt druk maken voor zijn uitvaart.
Avatar
Posts: 802
Zou hij een Formule 1-auto hebben als lijkwagen?
 
NL erikworld 15 apr 2016 12:110
Avatar
Posts: 752
Ben er 1 keer geweest en het is veel leuker dan je denkt. Circuit is wat kort maar mooi gelegen. Sfeer is goed zowel op het circuit als in de stad. Alleen het busvervoer na de wedstrijd terug naar Boedapest is waardeloos. Of je wacht een paar uur of je betaald grof geld voor een taxi.
Avatar
Posts: 4697
Ik ben hier ook 1 keer geweest, 2006 volgens mij. Zat toen op t rechte stuk bij de laatste bocht. Vanaf daar kun je een groot deel van het circuit zien door de hoogteverschillen.
Wij gingen met de auto terug maar dan sta je net zo vast als in de bus ;-)
Posts: 8724
Ben er 1x geweest en ga er nooit meer naartoe!
 
NL Maximus-alfa 15 apr 2016 12:150
Avatar
Posts: 288
Gaan we toch eens een keer naar toe denk ik, dit jaar wel Budapest en Balaton maar geen race voor mij helaas paste dat niet in mijn vakantie.
Kan het aanraden mooi weer, prima eten en drinken en niet te duur.
Volgens mij zijn de kaarten daar ook prima te betalen bij de Hongaroring.
 
Avatar
Posts: 5576
Je vraagt je af waarom zo'n landje als Hongarije wel in staat is een GP te organiseren, dat overigens te boek staat als een van de meest kleurloze, en bv Frankrijk niet.
Het feit dat een minister erbij betrokken is, zegt wel weer genoeg.
Posts: 8724
Omdat het algemeen bekend is dat er veel corrupt en maffia geld rond deze GP zweeft!
 
ES Darlos Cainz 15 apr 2016 12:220
Avatar
Posts: 5330
Mooi voor de Hongaren maar wie betaald dit allemaal? Vroeger was Marlboro DE grote sponsor van de Hungaroring maar nu??? Land zit economisch gezien al jaren in de shit. Je zou dus bijna denken: als zon klein land als Hongarije het kan..waarom Nederland dan niet?
 
Avatar
Posts: 385
Dit jaar een podiumpje voor ...?
 

SG
        Grand Prix van Singapore
Lokale tijd
Geef je mening
Pierre Gasly gaat het Max Verstappen moeilijk maken in 2019






Circuit Marina Bay Street Circuit
 
Circuit Marina Bay Street Circuit
Plaats SG Singapore, Singapore
Website Website
 
Formule 1 kalender
Vorige Grand Prix: 16 september 2018
SG Grand Prix van Singapore Grand Prix van Singapore
Volgende Grand Prix: 30 september 2018
RU Grand Prix van Rusland Grand Prix van Rusland