Van der Garde openbaart vanmiddag zijn toekomstplannen

Gepubliceerd op 01 Feb 2013 10:01
image
Giedo van der Garde doet rond 15.30 uur uit de doeken hoe zijn nabije toekomst eruit gaat zien. Op een locatie van sponsor McGregor in Amsterdam zal de Nederlander bekend maken wat hij dit jaar gaat doen. En de geruchten gaan dat hij bij Caterham een racecontract heeft getekend.

Van der Garde was vorig seizoen als test- en reserverijder actief voor de Maleisische renstal, en kwam ook in de GP2 uit voor Caterham Racing. Caterham heeft tot nu toe alleen Charles Pic bevestigd voor 2013. Van der Garde zou de eerste Nederlander in de Formule 1 zijn sinds Christijan Albers in 2007.





Reacties (80)
masf1 01 Feb 2013 10:03
lijkt me wel,anders houd je geen pers conferentie?deed hij vorig jaar volgens mij ook niet

zal me dood lachen als hij opeens in een Force India pakkie staat
 
guardian 01 Feb 2013 10:04
Half 4 weten we het
Ben benieuwd
 
Richardt. 01 Feb 2013 10:07
Afwachten, ik kan het nog niet zo goed geloven dat hij bij Caterham aan de bak gaat.
Maar gezien alle berichten lijkt het wel zo te zijn.

Ik hoop het voor hem, er zal een droom uitkomen. Hopelijk kan ie Pic helemaal het snot voor de ogen rijden en flink opvallen in de achterhoede, dan maakt hij nog een kans.
 
TJ. 01 Feb 2013 10:12
Ik denk dat hij dopinggebruik gaat bekennen.
Pietje2013 01 Feb 2013 10:17
Exclusief interview bij koffietijd?
Speedpuppet 01 Feb 2013 10:18
hahaha
TearItUp 01 Feb 2013 11:20
Hahaha
 
Frijns 01 Feb 2013 10:13
Gefeliciteerd met je F1-contract Giedo, wat een doorzetter!
bengelke 01 Feb 2013 10:28
een contract om de autoos af te stoffe........... of as reserverijder van de reserverijder?
plukjee92 01 Feb 2013 10:30
het spijt me dat er voor D'ambrosio niet meer inzat..mischien meer geluk met Stoffel bengelke?
masf1 01 Feb 2013 10:31
Sorry bengelke maaar die baan is helaas al vergeven,daar is een belg mee aan de haal gegaan,ben ff ze naam kwijt
 
masf1 01 Feb 2013 10:14
of hij stopt met racen?en gaat verder als vertegenwoordiger voor MC Gregor
 
jacky 01 Feb 2013 10:16
ik heb dit gister al aangegeven dat het er aan zou komen
Gompie 01 Feb 2013 11:05
Ja en...? Als ik iedereen die steeds heeft geroepen dat het goed zou gaan komen een Euro moet geven gaat dat nog aardig in de papieren lopen.
Arnd Meier 01 Feb 2013 12:25
Tijdje geleden was hier nog iemand die hier stellig beweerde dat vd garde absoluut kanseloos was en het eigenlijk beetje naief was van de overige leden dat ze dachten dat een nl'er uberhaupt kans zou hebben op het zitje...

Goed nieuws voor Giedo een van de beter voorbereide coureurs gezien zijn ervaringen in de GP2 en bij Caterham, heb er vertrouwen in.
 
jive1975 01 Feb 2013 10:17
Ik gun hem van harte. Geef de man een kans.
 
roybona 01 Feb 2013 10:19
Denk dat hij rijdt bij Caterham, zijn site laat opvallend veel groen zien!
plukjee92 01 Feb 2013 10:30
Senna's website is 'under construction' , wellicht heeft hij ook iets gevonden?
 
Jermaine 01 Feb 2013 10:21
misschien 3e bij FI. who knows.
 
Ramshoek2 01 Feb 2013 10:21
Zou echt fantastisch zijn mocht hij bij Caterham gaan racen.
Natuurlijk zullen er weer de nodige typisch Nederlandse reacties komen over de capaciteiten van vdG en over het gegeven dat Caterham een achterhoede team is.

Wanneer een of ander ballentrappertje uit Zevenhuizen aan de bak mag bij de regionale 1e divisie club, dan vinden we dat mooi, geen enkel commentaar. Promoveert hij naar een leuke topclub in de ere divisie dan is het een en al halleluja.
Ik denk dat Caterham in de wereld van de F1 op een hoger plan staat dan de topclubs uit de Nederlandse competitie. Dus alsjeblieft, wees eens wat enthousiaster!!!
 
jacky 01 Feb 2013 10:21
laten we wel eerlijk zijn guido heeft het ook wel verdient om het tweede stoeltje te krijgen.

eindelijk weer een nederlander in de f1 wel is waar geen top team maar goed hij kan zich wel in de kijker rijder.
 
Yannis 01 Feb 2013 10:25
Moet wel Caterham worden.

Ondanks mijn bakken scepsis gedurende de winter, chapeau Giedo!

Ik was bang dat hij vorig seizoen als melkkoe werd gebruikt en nooit serieus is overwogen voor dit jaar. Het ziet er naar uit dat ik ongelijk krijg, hetgeen ik erg prettig vind; ik blijf een chauvinist! Daarnaast heeft Giedo een prettige uitstraling, waarmee de gunfactor nog verder toeneemt. Ik zou het echt top vinden.
 
lars75 01 Feb 2013 10:32
Kan het ook zijn dat hij dopinggebruik toe gaat geven, is momenteel ook nog wel een dingetje om via een interview of persconferentie te doen :-)

Zou mooi zijn voor hem als hij dit weet te bereiken. Loon naar werken voor een zeer sympathieke jongen, wellicht iets te sympathiek voor de absolute top maar wel één met de juiste instelling.
vitesse 01 Feb 2013 11:56
Lars75@

Giedo heeft toch geen doping nodig,zet Bianchi maar voor hem in de FI,dat is pas doping!! hahaha.
En nu gaat hij eindelijk scoren,let maar op,eerst Pic verslaan en dan......
We gaan er van genieten.
 
Charrel 01 Feb 2013 10:33
De tekenen wijzen er toch op dat hij bij Caterham gaat rijden dit seizoen! No way dat hij enthousiast zijn 2e keuze met een perfconferentie gaat onthullen voordat de 2e rijder van Caterham bekend is. Eigelijk was er geen 2e keuze voor hem, dus ik ben blij!
 
Your-Dee 01 Feb 2013 11:01
Klinkt veelbelovend allemaal! As de website van Senna "under construction" is dan zal daar ook wel wat spelen. Ik ga er dan vanuit dat Senna naar FI gaat en Cterham kiest voor de miljoenen van Giedo.
Ik gun het Goedo van harte en vindt het zelf ook leuk om weer een Nederlander in de F1 te kunnen bewonderen. Wie weet waar het toe leidt? Als hij Pic weet te verslaan dan wil ik niet uitsluiten dat hij misschien nog wel een stapje kan maken in de toekomst. Een topteam zal het niet worden maar een subtopper zou al heel leuk zijn. Het is al weer even terug dat een Nederlander punten haalde in een F1 race (de wanvertoning op Inianapolis waar Albers in een startveld van 6 auto's punten opraapte daargelaten dan).
 
hafc1989 01 Feb 2013 11:05
De website van Senne staat al een eeuwigheid op "Under Construction".
Your-Dee 01 Feb 2013 11:21
Ohw, hahah dat wist ik niet. Ik ging af op de info hierboven waar dat gemeld werd. De eerste keer dat ik serieus ga overwegen om die website te gaan bezoeken moet nog plaats gaan vinden ;-)
alonso fan 01 Feb 2013 11:27
geld was op.:)
 
Gompie 01 Feb 2013 11:08
...dat-ie niet bij Caterham gaat rijden, want schoonvader had zijn centjes in achtergestelde obligaties SNS-Bank gestoken en die is-ie nu helemaal kwijt.
masf1 01 Feb 2013 11:10
ff t nieuws volgen sns is door de regering gered
plukjee92 01 Feb 2013 11:20
hoppa weer 3,7 miljard meer bezuinigen.
Gompie 01 Feb 2013 14:21
@MASF1: Inderdaad, effe nieuws volgen en dan had je geweten dat degenen met achtergestelde obligaties in totaal 57 miljoen kwijt zijn.
 
jacky 01 Feb 2013 11:18
@gompie wat een domme kritiek lever jij wees blij dat er weer een nederlander in de f1 zit. ga anders naar handbal kijken op tv
Gompie 01 Feb 2013 14:21
Even voor mijn begrip, wáár lever ik dan kritiek?
 
vjenne 01 Feb 2013 11:28
Dat moet wel een stoeltje bij Caterham betekenen, kan gewoon niet anders.

Force-India heeft vandaag de presentatie van de auto, dus dan had GVD daarbij aanwezig moeten zijn. Wie er dan wel voor FI gaan rijden is een grote vraag....
masf1 01 Feb 2013 11:35
Senna,let maar op
plukjee92 01 Feb 2013 11:35
di resta was aanwezig, verder niemand.
Ze wilden ook niet zeggen wie er langs di resta gaat rijden.

foto's:

http://www.f1fanatic.co.uk/2013/02/01/force-india-vjm06-launch/
masf1 01 Feb 2013 11:40
vind het wel jammer dat ze met di resta door gaan
vitesse 01 Feb 2013 11:44
Waarom Bengelke nadoen,met die afkorting,ga anders op Belgische sites ......
O,wat haten we die Hollanders,ja...,omdat in 1682 ze ons belgkes geplaagd hebben!!!
Giedo,gaat het beter doen dan Jerommeke,ff wachten,mischien gaat Stoffelke nog wat worre!!!
masf1 01 Feb 2013 11:48
Ik trek me er niks meer van aan!!!!Als er om half 4 goed nieuws komt kan mijn dag niet meer stuk!!!
 
guardian 01 Feb 2013 11:39
opelijk komt Giedo zijn grote vriend Jules niet tegen in een Force India
Dan is het weer ouderwets rammen
masf1 01 Feb 2013 11:42
die komt giedo alleen tegen als ie op een ronde wordt gezet,is helaas niet anders
guardian 01 Feb 2013 11:47
Wat dacht je van de bij de start
masf1 01 Feb 2013 11:50
volgens mij starten de force india's iets meer vooraan,meestal een plek of 10
TearItUp 01 Feb 2013 13:33
Ja wie zegt dat dat aankomend seizoen zo is. Met de geldproblemen van FI en het feit dat Caterham voor t eerst echt een auto rond de renault krachtbron heeft kunnen bouwen, althans ik neem dat dat in 2011 - 2012 niet helemaal zo gegaan is, zou het zomaar dichter bij elkaar kunnen liggen. Who knows.
 
TJ. 01 Feb 2013 11:52
In De Telegraaf staat het ook
 
TJ. 01 Feb 2013 11:52
De Telegraaf heeft het nieuws al gebracht..
masf1 01 Feb 2013 11:58
Mocht het zo zijn,ben wel benieuwd voor hoelang?
 
Michel_73 01 Feb 2013 12:02
Je zou er bijna in gaan geloven.. :-) De uitdrukking is trouwens 'uit de doeken doen'..... of zou dit een stille verwijzing zijn naar z'n schoonvader...
 
jacky 01 Feb 2013 12:05
AMSTERDAM - Giedo van der Garde zal op zondag 17 maart bij de Grand Prix van Australië in Melbourne zijn debuut maken als Formule 1-coureur. De Amsterdammer heeft donderdag zijn handtekening gezet onder een contract met Caterham, de renstal van de Maleisische eigenaar Tony Fernandes en teambaas Cyril Abiteboul, en wordt vrijdagmiddag in een van de Amsterdamse vestigingen van zijn sponsor McGregor officieel gepresenteerd.
 
waard500 01 Feb 2013 12:06
het is DEFINITIEF! (volgens De Telegraaf)
 
Gompie 01 Feb 2013 12:11
Op Radio-1 is zojuist bekend gemaakt dat Giedo bij Caterham gaat rijden.
 
Kennie 01 Feb 2013 12:12
Kunnen ze ook meteen bekend maken dat de Formule1 komend seizoen definitief bij Sport1 in Nederland te zien is. Ondanks dat dit nog nergens bevestigd is kan ik deze conclusie trekken door vi.nl te bezoeken.

Je krijgt dan een pagina grote advertentie te zien dat heel nederland gratis Sport1 kan kijken in de maand februari, plus een aantal shirtjes van bekende sporters, ook niet voetballers (federer, woods etc) en daar hangt ook een shirtje van Vettel tussen.

1+1=2
 
TJ. 01 Feb 2013 12:14
NOS meldt het nu ook (zocht bevestiging, blijft de Telegraaf natuurlijk;-)): http://nos.nl/artikel/469172-van-der-garde-in-formule-1.html
 
AtteH 01 Feb 2013 12:37
En ook nog eens 1e rijder van het team! Mooier kan niet toch?
plukjee92 01 Feb 2013 12:41
1e rijder? Hoe kom je daarbij?

Lijkt me logischer dat pic eerste rijder wordt,gij heeft immers al een jaar f1 gehad.

ik wacht af tot de bevestiging van giedo of caterham komt.

de telegraaf heeft dat artikel van het ANP over Frijns ook klakkeloos overgenomen..
Jean Alesi 01 Feb 2013 12:43
Denk niet dat ze daar een 1e / 2e rijder principe hanteren, was afgelopen jaren toch ook niet zo?
AtteH 01 Feb 2013 12:45
Nou ja, ik bedoelde, hij rijdt met nummer 20 en Pic met nummer 21 ;)
plukjee92 01 Feb 2013 12:49
Niet op de manier van Ferrari, maar wellicht heeft Heikki afgelopen jaren ook meer te zeggen gehad over de ontwikkelingsrichting van de auto.

en misschien net zoals bij lotus mag de 2e rijder meer onderdelen testen, voordat deze op beide auto's komen
TJ. 01 Feb 2013 12:49
Iedereen heeft toch een eerste en een tweede rijder? Of ze er ook een betekenis aan hangen binnen het team, is een tweede. Kan natuurlijk ook zo zijn dat nummer 1 meer geld heeft neergelegd dan nummer 2 (zal in dit geval wel zo zijn).

Giedo rijdt met nummer 20, Pic met nummer 21.
plukjee92 01 Feb 2013 12:52
Vd garde krijgt startnummer 21 volgens de telegraaf
Jean Alesi 01 Feb 2013 12:53
maak niet uit, 2014 rijdt hij toch met startnummer 1 :)
plukjee92 01 Feb 2013 12:56
@ jean alesi

toekomstig WK(achterhoede) ? ;-)
AtteH 01 Feb 2013 12:58
Pic staat bij de FIA/Formula1 op dit moment ingeschreven onder nummer 21... Tenzij dit nog veranderd wordt, dat weet ik niet. Maar vandaar mijn conclusie.

En het is de Telegraaf hè!
plukjee92 01 Feb 2013 13:23
oke ik ben overtuigd,

we gaan zien hoe het afloopt(of begint) vanmiddag.
 
Jermaine 01 Feb 2013 12:43
op nu.nl staat het ook. Maar Nu.nl is niet altijd even realistisch moet ik zeggen... ik denk dat de de tussen haakjes zijn vergeten.. the quote (weet niet hoe je dat spelt alleen zegt xD)
 
hafc1989 01 Feb 2013 12:45
Is de persconferentie nog ergens live te volgen?
masf1 01 Feb 2013 12:54
ja als je uitgenodigd ben
 
Mike35 01 Feb 2013 13:09
Welke f1site gaat er voor zorgen dat die persconferentie live te volgen is?
Kom op f1today...aan het werk...en graag een link!
AtteH 01 Feb 2013 13:45
Twitter heet die site.
Mike35 01 Feb 2013 13:53
Ik bedoel dus live in beeld...Twitter in deze is ver ondermaats!
 
SennaDaSilva 01 Feb 2013 13:46
Het is Giedo enorm gegund!

Hij heeft er jaren lang hard voor gevochten, en was vaak heel dichtbij, maar nu blijkt het dan echt gelukt te zijn!

Giedo wordt door al zijn teams een harde werker genoemd, en hij heeft een enorm doorzettingsvermogen. Een team als Caterham heeft zo'n rijder nodig om naar voren te kunnen komen. Kovalainen bleek te weinig te willen werken, en Petrov had simpelweg de kwaliteiten niet.

Met Pic en v/d Garde heeft Caterham een sterk koppel.
Allereerst zijn de mannen bekend met elkaar omdat ze in het verleden al teamgenoten zijn geweest.
Pic heeft een jaar F1 ervaring achter de kiezen, en kan Giedo goed helpen in zijn debuutjaar.
Giedo op zijn beurt kent het team goed na een jaar testen en meedraaien in het team, en kan Pic dus goed helpen in te burgeren in het team.

En wat betreft het talent en kwaliteit van Giedo zit het wel snor. Hij heeft in eerste GP2 jaren het imago gekregen noch vlees noch vis te zijn. Dit was vooral te wijten aan pech buiten zijn schuld om, maar ook doordat hij problemen had met zijn continuïteit.

Vooral in zijn laatste jaar GP2 kwam de ware klasse van Giedo naar boven. Met een Caterham GP2 team wat meer een middenmoter is, reed hij mee in de top en scoorde regelmatig en contineu. Hij is in zijn 4 jaar GP2 een completer rijder geworden.

De combinatie van zijn GP2 prestaties bij Caterham, zijn werk en bekendheid met het Caterham F1 team, zijn talent, uitzonderlijke werkdrift en geld van Boekhoorn heeft hem nu een racestoeltje opgeleverd. En dus is het hem gegund.

Ik neem aan dat het Caterham wordt overigens, Petrov zie ik naar Marussia gaan, en Force India is vanwege rechtzaken over testkilometers van Giedo in het verleden niet zo voor de hand liggend.
plukjee92 01 Feb 2013 14:38
Petrov is hoogstwaarschijnlijk out;

The F1 jigsaw puzzle falling into place

February 1, 2013 by Joe Saward


With Luiz Razia now confirming that he has a deal to race for Marussia F1 in 2013, and an announcement expected this afternoon, and a Giedo Van der Garde press conference in Amsterdam within the next hour, it is safe to say that the Dutchman has a deal with Caterham F1.


This means that the only gap in the F1 driver line-up is the second Force India and the only logical explanation for this is that the team is waiting to find out what is on offer from the Ferrari to get them to agree to put test driver Jules Bianchi in the second Force India.
Bianchi is a Ferrari development driver and the Italian team wants him to be trained up by another team and if a deal can be struck with Force India over engines for 2014 (for example), the drive should land in Bianchi?s lap.
 
Johan van den Beld 01 Feb 2013 13:54
Net bevestigt door Williams, die feliciteerden op Twitter VD Garde met zijn Racestoeltje ;). We hebben weer een f1 coureur!
 
Mike35 01 Feb 2013 14:32
Ik wil rechtstreekse beelden zien om 15.30 uur van die persconferentie!
Zo vaak komt het niet voor dat er een Nederlander wordt gepresenteerd als F1 rijder...

Wie heeft er een link van een stream?
TearItUp 01 Feb 2013 15:30
Ik gok nergens.
 
GPGERT3 01 Feb 2013 15:35
Hallelujah! Geweldig Giedo. We zijn zo trots op je!
 
marvin 01 Feb 2013 15:37
Raar dat je niet mee kan kijken/luisteren. Welke pers doet het niet live dan.
 
mr.Monza 01 Feb 2013 15:42
Di Montezemolo heeft zojuist De La Rosa officieel tot reserverijder gekroond, omdat hij er vanuit gaat dat Bianchi volgend jaar een zitje heeft...
 




Coureursprofiel
Naam Charles Pic
Geboortedatum 1990-02-15 (24)
Woonplaats