Sutil-kamp tussen hoop en vrees in de wachtkamer

Gepubliceerd op 31 Jan 2013 10:30
image
Adrian Sutil verkeert nog altijd in onzekerheid over zijn lot voor 2013. De Duitser was enige tijd de gedoodverfde favoriet voor een stoeltje bij Force India, maar nog altijd heeft de Indiase renstal geen rijders voor komend seizoen bevestigd. Toch houdt het Sutil-kamp hoop.

Manfred Zimmerman, manager van de 30-jarige coureur, laat aan persbureau DPA weten: "Wij geloven nog steeds in een comeback in 2013, zo simpel is het. Ik weet niet of Adrian volgende week in Jerez al een cockpit bemant. Op dit moment zijn we in afwachting van een besluit, en uiteraard hebben we het liefst zo snel mogelijk duidelijkheid."

Force India merchandise kopen? Bestel hier!





Reacties (12)
masf1 31 Jan 2013 10:36
ik denk het niet,wordt senna
 
masf1 31 Jan 2013 10:36
ik denk het niet,wordt senna
TJ. 31 Jan 2013 11:09
Denk je? Ik denk dat Senna de afgelopen jaren wel heeft laten zien dat hij geen waardig coureur is. Leuk voor de achterhoede teams, maar in de middemoot? Ik heb best wel een hoge pet op van Force India (weet niet waarom), dus ik verwacht eerder dat ze voor iemand als Sutil, Kobayashi of Frijns (dat zegt-ie niet!!) gaan.

Volgens mij verkeerd FI niet in geldprobleem. Als ze voor Senna gaan, zou dat alleen voor het geld zijn.
masf1 31 Jan 2013 11:14
Maar waarom zolang wachten??ik denk dus wel dat ze voor het geld gaan
TJ. 31 Jan 2013 11:51
Om de komst van Schumacher bekend te maken natuurlijk.

Tja, daar heb je inderdaad een goed punt. Ook wat Your-Dee hieronder zegt lijkt erop te duiden dat ze in problemen verkeren. Maar het is zo stil om FI dat het volgens mij alle kanten op kan gaan. FI heeft een aantal goede investeerders, en ik dacht dat die Indiaan ook wel goed geld had om een goed team te onderhouden. Ik zou het jammer vinden als ze het laten gaan en afzakken naar de achterhoede.

Ik ben benieuwd, we wachten af. Morgen weten we het:-)
masf1 31 Jan 2013 12:00
ik denk ook wel dat vanmiddag of morgen alles in 1 keer duidelijk zal worden
GPGERT3 31 Jan 2013 12:54
@ TJ.: Indiaan? Indianen komen uit Amerika. Vroger woonden ze in wigwams.
TJ. 31 Jan 2013 22:31
@GPGERT3: Sorry, Indiƫrs (ze maken het er ook niet makkelijker op voor me...)
 
Your-Dee 31 Jan 2013 11:26
Zolang wij niet weten wat er gaande is bij FI zal het gissen blijven naar hun Line-Up. Wij weten simpelweg niet welke criteria FI aan de rijders van 2013 stelt. ALs ze voor Senna gaan dan weten wij dat er inderdaad minder geld voor handen is dan dat men doet voorkomen. Alle aandeelhouders van FI hebben een flink vermogen, het zijn pure zakenmannen met wellicht een passie voor de sport. Als puntje bij paaltje komt en er is een club geinteresseerd in een overname van FI dan investeer je zelf niet meer totdat je weet wat er met jouw team gaat gebeuren, dit geld zie je namelijk niet meer terug dan... Als je jouw team (of een meerderheid van de aandelen ervan) met een goede winst ten gelde kunt maken dan doen deze eigenaren dat. Dat doen ze namelijk al hun hele leven met alle bedrijven die ze hebben / hadden.

Het rommelt duidelijk bij FI en wij weten niet waarom. Volgens de goed geinformeerde Mr. Monza komen ze door kostenreducties niet door de crashtests en zullen ze het seizoen aanvangen met een 2012 chassis. dat gebeurt natuurlijk niet uit luxe.
Jean Alesi 31 Jan 2013 12:37
exact, door de uiteindelijke rijder(s)keuze kun je misschien iets afleiden hoe de financiele situatie er achter de schermen uitziet, een Senna zullen ze niet op talent selecteren lijkt mij, dat is na afgelopen jaren onderhand wel duidelijk.
Met de presentatie voor de deur zijn ze nu wel uitzonderlijk laat met de bevestigingen, dus er rommelt daar iets, het zal op korte termijn wel duidelijk gaan worden denk ik, ik hoop toch op een getalenteerd rijdersduo voor FI anders houd het in dat ze degraderen van leuke subtopper tot anoniem team ergens achteraan het middenveld, zou ik persoonlijk als gemis beschouwen.
masf1 31 Jan 2013 12:44
Ik denk dat er 2/3 coureurs aan het bieden zijn om het Force India zitje te krijgen,daarom staat het stil,als daar iemand bevestigd word zal het wel snel gaan
plukjee92 31 Jan 2013 22:59
Of ze geven het seizoen2013 vast op, om te kunnen profiteren van die goedkope Ferrari motoren in2014.
 




Coureursprofiel
Naam Adrian Sutil
Geboortedatum 1983-01-11 (31)
Woonplaats