Mercedes slaat handen ineen met BlackBerry als partner

Gepubliceerd op 04 Feb 2013 13:03
image
De dag van 4 februari staat voor Mercedes in het teken van de presentatie van de nieuwe W04. Daarmee gepaard gaat vaak de bekendmaking van nieuwe partners. Zo ook bij Mercedes, dat BlackBerry gestrikt heeft als nieuwe sponsor.

Mercedes-teambaas Ross Brawn: "Op de dag dat we onze nieuwe bolide, de W04, onthullen openbaren we met trots ook onze nieuwe partner BlackBerry. We omarmen hun platform vanuit operationeel en technisch oogpunt, en gaan samenwerken met het team van BlackBerry om innovatie op gebied van mobiele telefonie naar Mercedes te brengen. Het is opwindend dat onze nieuwe bolide het circuit op gaat met de naam van BlackBerry."

Bestel hier Mercedes merchandise!





Reacties (14)
Mark Webber 04 Feb 2013 13:17
"Het is opwindend dat onze nieuwe bolide het circuit op gaat met de naam van BlackBerry."

Serieus? Blackberry?

Ik heb niets tegen sponsors van eender welke aard maar die zever van...

"We omarmen hun platform vanuit operationeel en technisch oogpunt, en gaan samenwerken met het team van BlackBerry om innovatie op gebied van mobiele telefonie naar Mercedes te brengen."

... vind ik er toch over.
Pietje2013 04 Feb 2013 13:25
Bedrijven hebben wel overeenkomsten:
Brawn/MBGP: 2009 kampioen, daarna neerwaartse spiraal
Blackberry: 2009 10% marktaandeel, daarna neerwaartse spiraal
Tifoso 04 Feb 2013 13:34
Haha die pietje, mooi gevonden.

Er zijn wel meer overeenkomsten dan je zou denken hoor. De nieuwe besturingssysteem van BB (BB 10) is gebaseerd op software van QNP(is overgenomen door BB). QNP software werd (/wordt?) door BMW gebruikt voor hun multimedia systeem. Wellicht wil Mercedes dat ook (bekijken om te) gebruiken.
alflonzo 04 Feb 2013 16:25
@Pietje, precies wat ik dacht, ze zoeken elkaar wel op he :-) Hoop dan maar dat Hamilton de spiraal voor ze kan doorbreken.
 
Gompie 04 Feb 2013 13:44
Tot afgelopen vrijdag is de koers van BB met met 17,4 procent gedaald en dat betekent een waardevermindering met bijna 1,5 miljard dollar.
Handig zo'n partner......
 
AtteH 04 Feb 2013 13:58
Serieus... Zaten ze daar hoor tijdens de presentatie met hun Blackberry te spelen... Ik vind het maar triest!
Sparrow 04 Feb 2013 14:19
Tja, en van het foto's nemen met een blackberry, weer een foto nemen om te publiceren... Haha, beetje jammer... Op een andere foto zie je zo ook echt met z'n 4en naar de telefoon kijken, waarop het lijkt alsof ze het indrukwekkend vinden dat je er foto's mee kan maken, zozo toe maar, foto's maken met een telefoon! ;)
JasVerstoppen 04 Feb 2013 14:25
in het "shakedown" filmpje kijkt Hamilton toch wel wat moeilijk als ie z'n blackberry moet bedienen, hoor ;-)
alflonzo 04 Feb 2013 16:27
haha ja hij zal er wel vertieft van zijn want herinner nog wel uitspraken van Lewis over een iPhone: dat ie nooit iets anders wilde, en nu wordt m zon zwartebes door zn strot gedouwd hahaha
TJ. 04 Feb 2013 21:01
Het is wachten op de eerste foto's waarbij Lewis vrolijk met zn iPhone staat te bellen. Schandaal! Blackberry-gate!
 
Kennie 04 Feb 2013 13:59
Verstandige keuze van RIM om dit team te sponsoren! Het is dit jaar het jaar van de waarheid voor RIM en hun BlackBerry merk. Ze hebben qua marktaandeel en aanzien het e.e.a. verloren de afgelopen jaren door gebrek aan innovatie, maar hun nieuwe toestel ziet er erg netjes en up-to-date uit en is klaar om de strijd aan te gaan met de andere merken Samsung, Apple en in minder mate Nokia. RIM heeft geld genoeg in de pockets en kunnen zich een dergelijke sponsordeal makkelijk veroorloven.

Er komen 2 partijen bij elkaar die wat goed te maken hebben dit jaar, vind het een zeer goede zet, als het niks wordt (zowel de nieuwe Mercedes F1 als de nieuwe toestellen van RIM/BB) zeurt niemand erover, als het goed uitpakt zou het kunnen dat ze beiden wel eens een feestje kunnen bouwen dit jaar.

Ik hou het in ieder geval in de gaten.
neor2 04 Feb 2013 16:16
Aanvulling: RIM bestaat officieel gezien niet meer; het hele bedrijf is omgedoopt tot simpelweg 'BlackBerry'.
mr.Monza 04 Feb 2013 18:08
@Neor,

Nou heb ik RIM nooit een briljante bedrijfsnaam gevonden, maar dat terzijde ;)
 
Np-F1 04 Feb 2013 14:06
Wel mooi hoor, een F1 team wat de komende twee jaar MOET presteren om in de F1 te blijven, gesponsord door een mobiel fabrikant die de komende twee jaar moet presteren om niet failliet te gaan!
 




          Grand Prix van Amerika
Lokale tijd 00:09
Zondag
Race
21:00 - 23:00
 
 
Snelste ronde
21:00 - 23:00
 
 
Zaterdag
Vrije training 3
16:00 - 17:00
 
 
Kwalificatie
19:00 - 20:00
 
 
Vrijdag
 
Kampioenschap 2014
Stand coureurskampioenschap
1.Lewis HamiltonMercedes GP291
2.Nico RosbergMercedes GP274
3.Daniel RicciardoRed Bull Racing199
4.Valtteri BottasWilliams145
5.Sebastian VettelRed Bull Racing143
Stand constructeurskampioenschap
1.Mercedes GP565
2.Red Bull Racing342
3.Williams216
4.Ferrari188
5.McLaren143





Grand Prix Kalender
Volgende Grand Prix: 02 november 2014
Amerika Circuit of the Americas
 
Geef je mening
De ondergang van Marussia en Caterham is slecht voor de Formule 1