McLaren garandeert dat Paddy Lowe in elk geval dit jaar blijft

Gepubliceerd op 31 Jan 2013 14:43
image
Paddy Lowe schitterde vandaag door afwezigheid bij de presentatie van de McLaren MP4-28. De technisch directeur van de Britse renstal ontbrak vanwege de aanzienlijke media-aandacht voor zijn toekomst. Lowe is in verband gebracht met een leidende positie bij concurrent Mercedes.

McLaren-teambaas Martin Whitmarsh garandeert dat Lowe minstens nog een jaar blijft. "Het is een zekerheid dat Paddy ook in 2013 deel uitmaakt van ons team. Voor daarna is het minder zeker. Dat is iets waar we hopelijk op korte termijn opheldering over kunnen geven."

"Er is veel belangstelling van de media voor Paddy en ik denk dat het goed is dat hij zich concentreert op zijn werk. Hij wilde geen voer geven voor gênante momenten voor het team of zijn collega's, dus uit eigen beweging vond hij het ongepast om bij de presentatie aanwezig te zijn."

Bestel hier McLaren merchandise!



mr.Monza 31 Jan 2013 15:02
Lijkt erop dat we er vanuit kunnen gaan dat dit zijn laatste jaar is, daarbij in acht genomen de 6 maanden gardening leave, voordat hij bij een nieuw team aan de slag kan, en dat McLaren waarschijnljk wil voorkomen dat Lowe ook maar een fractie kennis neemt van de 2014 wagen, dan is hij toch eigenlijk al zo goed als klaar in Woking?
mclarenftw 31 Jan 2013 15:18
Dat denk ik idd ook mr.monza, maar terecht natuurlijk, niet alleen heeft Lowe kennis van de 2013 wagen maar natuurlijk heeft Lowe ook al veel kennis van de 2014 wagen. Die kennis wilt McLaren niet zomaar op straat dumpen. Dus in mijn ogen terecht dat McLaren Lowe niet laat gaan en Lowe zal ook wel per direct op non actief gezet worden binnen McLaren, lijkt mij vanuit McLaren's oogpunt ook het best.
mclarenftw 31 Jan 2013 15:51
Ik vraag me ook af in hoeverre dit invloed zal hebben op de prestaties van McLaren op de baan, want een technisch directeur vervangen is niet 1,2,3 gedaan, ik weet niet of McLaren al een opvolger klaar had staan voor een situatie als deze.

Iig geen goed begin van het nieuwe seizoen voor McLaren.
Pietje2013 31 Jan 2013 16:29
We praten over 2014 dus wat het begin van dit seizoen ermee te maken heeft?...
Arie_f1 31 Jan 2013 16:38
Als Lowe naar Mercedes zou verkassen in de zomer van dit jaar zou dat een warm welkom zijn met alle informatie die van McLaren bij Mercedes terecht komt.
Een uitgelezen kans voor Mercedes om een kampioenschapsauto neer te zetten in 2014.

Overigens is Lowe toch al een tijdje betrokken geweest bij de 2014 wagen (?), want ik denk niet dat McLaren daar nog mee moet beginnen... Wat heeft het dan voor zin om hem op non-actief te zetten, als hij hoofdtechnicus is van de MP4-29 ?

Voor 2013 zal een overstap weinig verschil maken denk ik.
mclarenftw 31 Jan 2013 16:54
@Pietje: Omdat ik ervan uitga dat ze Lowe per direct op non actief zetten. McLaren zal de MP4-28 ook gedurende het seizoen nog moeten door ontwikkelen.
mr.Monza 31 Jan 2013 17:37
Precies, ik denk niet dat ze hem nog een hele actieve rol geven, meestal in is het, out the door asap, in dit soort gevallen.
 
alflonzo 31 Jan 2013 17:24
Ben er vrij zeker van dat ie niet alleen hierbij afwezig is en dat ie al met 1 been bij Mercedes binnen staat.
 
          Grand Prix van Hongarije
Lokale tijd 06:59
Zondag
14:00 - 16:00
Zaterdag
14:00 - 15:00
Vrijdag
 
Kampioenschap 2014
Stand coureurskampioenschap
1.Nico RosbergMercedes GP202
2.Lewis HamiltonMercedes GP191
3.Daniel RicciardoRed Bull Racing131
4.Fernando AlonsoFerrari115
5.Valtteri BottasWilliams95
Stand constructeurskampioenschap
1.Mercedes GP393
2.Red Bull Racing219
3.Ferrari142
4.Williams135
5.Force India98

Grand Prix Kalender
Volgende Grand Prix: 24 augustus 2014
België Spa-Francorchamps