Marussia presenteert nieuwe MR02, zonder tweede coureur

Gepubliceerd op 05 Feb 2013 08:28
image
Het team van Marussia heeft op de ochtend van de eerste testdag de MR02 aan de wereld getoond. De Russische renstal heeft nog geen opvolger voor Timo Glock aangetrokken. Max Chilton is op dit moment nog de enige coureur van Marussia, en hij liet de presentatie van de MR02 over aan de persdame en een monteur.

Chilton zal de eerste twee dagen in Jerez voor zijn rekening nemen, voor de laatste twee dagen is nog geen coureur aangekondigd door Marussia. De MR02 is een doorontwikkeling van MR01. Marussia verwacht een impuls omdat het dit jaar voor het eerst over KERS beschikt. Daarmee moet in elk geval Caterham binnen handbereik te komen.

SALE! Bestel je F1 merchandise met fikse kortingen!





Nate 05 Feb 2013 09:17
op wikipedia weten ze blijkbaar meer :-)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Formule_1_in_2013
Rodawa 05 Feb 2013 12:30
Ga er maar vanuit dat Razia er gewoon rijdt. Eigenlijk wordt het van alle kanten al bevestigd, zelfs door Razia zelf, alleen Marussia heeft het nog niet bekend gemaakt. Het is altijd nog even afwachten natuurlijk, anders krijg je straks misschien dezelfde taferelen als met Alguersuari.
 
Rodawa 05 Feb 2013 12:28
Zo, ik vind die Marussia er wel ontzettend strak uitzien! Kijk vooral ook naar de andere foto's, ze staan al online, bijvoorbeeld op de officiële site van de Formule 1. Het is te hopen dat ie vaak in beeld komt. :)
 
Yannis 05 Feb 2013 14:21
Wel een hele armoedige line-up zo, qua ervaring. Max Chilton, met 3 dagdelen ervaring, zal de auto wel even optimaliseren...

Ik heb het al eerder geroepen, en ga niet weer moeite steken in diverse links, maar mogelijk dat na het faillissement van HRT het kwartje is gevallen... deze renstal gaat het waarschijnlijk niet lang meer volhouden. Het financiele plaatje is vrij hopeloos. Tel daar bij op dat de huisbankier (deels?) in staatshanden is (UK). Wij in NL vinden 5 ton voor een absolute topper (...) voor SNS al veel, wat moeten Engelsen er dan van vinden dat er per jaar tientallen miljoenen naar een gammel F1-team worden overgemaakt?

Vraag me trouwens af hoe Bernie er nu in staat; 10 teams vond hij genoeg. Aan de andere kant is daar volgend jaar die Russische GP. Zou toch ook nuttig zijn als er een Russische renstal (liefst met een Russische coureur) aan de start staat.
 
Yannis 05 Feb 2013 15:53
Ze plukken meteen de vruchten van hun ervaren no. 1 coureur.

Another red flag: Max Chilton's Marussia is being winched out of the gravel trap with bent right-rear suspension

Chilton's binned it trying to go quickly. Not something he did as #GP2's top qualifier last year.
Rodawa 05 Feb 2013 16:58
De verbogen achterwielophanging schijnt juist de oorzaak te zijn geweest van de crash, niet het gevolg.
 
Reitsmanovic 05 Feb 2013 17:51
Ik ben verbaasd. Dit is wel een van de mooiere auto's van de grid. Jammer van de line-up trouwens. Ik vind Marussia een leuk team, maar hun coureurskeuze is het vaak net niet. Glock was wel oké en Pic is echt een talent, maar de rest liet totaal geen indruk achter.
 




Coureursprofiel
Naam Max Chilton
Geboortedatum 1991-04-21 (23)
Woonplaats