Jules Bianchi test vrijdag voor Force India in Jerez

Gepubliceerd op 04 Feb 2013 18:07
Het team van Force India heeft Jules Bianchi toegevoegd aan de line-up voor de testweek in Jerez. Naast racecoureur Paul di Resta en simulator-rijder James Rossiter zal ook de Fransman in het zuiden van Spanje in actie komen. Bianchi rijdt de laatste dag, vrijdag 8 februari.

Hij is opgeroepen omdat hij vorig jaar als testrijder veel ervaring met de VJM05 en de Indiase equipe is benieuwd naar zijn feedback over en vergelijking met de VJM06. Bianchi is een van de kandidaten voor het tweede stoeltje bij Force India voor 2013. Adrian Sutil en Bruno Senna gelden als alternatieven.

SALE! Bestel je F1 merchandise met fikse kortingen!





Reacties (13)
plukjee92 04 Feb 2013 18:11
Lijkt me duidelijk?
masf1 04 Feb 2013 18:37
juist niet,die gasten zijn zo onduidelijk
mr.Monza 04 Feb 2013 20:29
Mij ook, maar wie weet krijgt Sutil een dagje Barcelona.
plukjee92 04 Feb 2013 20:33
Als dat gebeurd zal het niet bij een dagje blijven vrees ik!

Of Senna of bianchi wordt het, Senna is interessant voor 2013 en bianchi vanaf 2014.

Wellicht wordt er een hele strakke deal besproken, waarbij force india ook in 2013 profijt heeft dat bianchi er zou rijden.
plukjee92 04 Feb 2013 20:33
Als dat gebeurd zal het niet bij een dagje blijven vrees ik!

Of Senna of bianchi wordt het, Senna is interessant voor 2013 en bianchi vanaf 2014.

Wellicht wordt er een hele strakke deal besproken, waarbij force india ook in 2013 profijt heeft dat bianchi er zou rijden.
TJ. 04 Feb 2013 21:04
@Plukje
Senna heeft allang laten zien dat-ie niets kan (in ieder geval niet met een auto). Bianchi wel, al zou ik het jammer vinden als Guido hem weer tegen komt op de baan..
plukjee92 04 Feb 2013 21:20
Ik had gedurende het seizoen nog hoop dat hij mooie dingen kon laten zien naar dat heb ik opgegeven, mocht hij een zitje krijgen laat ik me verrassen.

hij heeft geld, en als force india geld nodig heeft voor het 2013 seizoen, moet het Senna wel worden, of FI weet een erg gunstige deal te maken met Ferrari , waar ze in 2013 ook iets aan hebben.

het hangt er gewoon vanaf hoe erg ze in de problemen zitten en geld nodig hebben.
 
Mark Webber 04 Feb 2013 18:24
Wat is toch het probleem met die tweede rijder... Beslis toch gewoon... Straks moeten ze maar één wagen bouwen..
GPGERT3 04 Feb 2013 18:48
Snap je het nou echt niet? Dat stoeltje wordt gewoon voor de allerhoogste prijs verkocht. Hoe langer je wacht, hoe meer er geboden wordt. Force India speelt het gewoon heel slim.
masf1 04 Feb 2013 18:51
blijf bij senna,ben ook benieuwd wat marrusia doet,is razia al safe dan??
Runningupthathill 04 Feb 2013 18:52
Op geldgebied misschien wel, op sportief gebied niet. Geld kunnen ze sowieso pakken als ze een Petrov of een Razia in de wagen plaatsen. Maar waarom niemand bevestigen voor de eerste testweek, kost hem zoveel belangrijke meters, zeker als het een rookie zou zijn.
Rodawa 04 Feb 2013 22:14
Daarom is het goed dat ze Bianchi laten rijden. Het zal ook niet snel vraagtekens oproepen, gezien hij toch de testrijder van Force India was. Ik denk dat ze ook wel neigen naar Force India, maar het lijkt erop dat ze een goede deal met Ferrari nodig hebben. Ik hoop dat ze er samen uitkomen, anders zal Senna in die auto stappen. Het hangt er waarschijnlijk maar van af of Force India het geld van Senna nodig heeft.

Petrov heeft het op sponsorgebied volgens mij niet meer zo goed voor elkaar. Razia is sowieso geen optie, hij wordt al de tweede coureur bij Marussia.
masf1 04 Feb 2013 22:31
als razia het wordt,zal hij morgen wel gepresenteerd worden,beetje laat
 




Coureursprofiel
Naam Adrian Sutil
Geboortedatum 1983-01-11 (31)
Woonplaats