Giedo van der Garde test eerste twee dagen in Jerez

Gepubliceerd op 01 Feb 2013 16:29
image
Giedo van der Garde komt dinsdag voor het eerst in actie als racecoureur in de Formule 1. De 27-jarige Nederlander trapt het testprogramma van Caterham af in Jerez. Hij rijdt op 5 en 6 februari, waarna Charles Pic het stuur overneemt voor de laatste twee dagen.

F1Today.net zal zoals gebruikelijk live verslag doen van de gebeurtenissen tijdens het testseizoen, te beginnen van 5 tot en met 8 februari vanaf het Circuito de Jerez. Dus voor het laatste nieuws over Van der Garde en de mooiste foto's schakel je volgend week in op F1Today.net.

Sale opruiming! Bestel hier je merchandise met fikse kortingen!



Dennis F1 MenaCe 01 Feb 2013 16:47
Kijk, en daarom kijk ik 15x op een dag naar f1today, good news !
 
Kennie 01 Feb 2013 17:29
Mooi ! Laat die shit meteen maar beginnen :-)
 
Arie_f1 01 Feb 2013 19:25
Natuurlijk wel logisch als ze van Pic verwachten meer snelheid/talent te hebben.

Zo heeft Giedo wellicht een paar dagen met veel technische problemen.
Weet niet of dit goed nieuws is om die reden, maar aftrapen is natuurlijk altijd super !

Idd de eerste site waar ik dit lees, mijn complimenten !
SennaDaSilva 01 Feb 2013 19:54
@arie_f1 : Sorry, maar hier ga ik toch even op reageren. Beste Arie_f1 ... Hoe kom je bij deze wijsheid?
Logischerwijs laten ze Giedo als eerste testen. Waarom? Giedo is bekender met het team, en kan de nieuwe wagen goed vergelijken met die van 2012. Daarnaast heeft hij meegewerkt aan de ontwikkeling van de nieuwe auto, en staat bekend als prima testcoureur die zeer goede feedback geeft aan zijn team.

Daarnaast is er in het verleden al bewezen dat vd Garde en Pic met het zelfde materiaal zeer gelijkwaardig zijn, o.a. toen ze elkaars teamgenoten waren. Giedo bleek daar zelfs nog net iets beter te wezen dan Pic.

De reactie vindt ik dus kinderachtig en gebaseerd op gebakken lucht.
Je kan het wellicht niet eens zijn met de keuze van Caterham, maar ze zullen wel erg goed weten wat ze doen, en zetten de rijder waarvan ze denken dat die het beste feedback kan geven het eerst in de auto. In dit geval is dat Giedo omdat hij wezen heeft een auto goed te kunnen analyseren, en verbeteren, en kan het verschil tussen de 2012 en 2013 auto het beste testen. Punt. Niet omdat Caterham denkt pffff laat het sloomste lulletje maar de sukkeltjes ronden maken... Die zijn de tweede dag ovwrigens ook wel over....
SennaDaSilva 01 Feb 2013 19:57
Overigens wel sympatiek dat je F1today complimenteerd met het feit dat ze het eerst dit nieuws brengen. Daar sta ik volledig achter! Complimenten jongen, keep up the good work!
Arie_f1 01 Feb 2013 22:51
Bij de topteams gaat het nu eenmaal vaak zo.. Red Bull, Ferrari.
Op de eerste dagen heb je het meest hinder van de techniek over het algemeen.

Pic heeft zich voor mij vorig seizoen al wel bewezen qua talent en ik vond het vreemd dat Pic niet als eerst mocht testen (die allang gecontracteerd was). Mss was alles bij mij even gebaseerd op een onderbuik gevoel en de gedachte hierboven.

Maar de keuze van Caterham: Daar sta ik neutraal in. ik heb er zelf ook niks over te zeggen.

Bedacht me later ook idd dat Giedo hun beter feedback kan geven. Daar zit ook wel weer wat in. Mss toch wel slim, al moet ik zien of die wagen heel blijft de eerste twee dagen.
Bedankt dat je meedenkt. Houd me scherp ! Waarschijnlijk was mijn onderbuik gevoel nergens op gebaseerd.

Ben blij overigens dat Giedo's debuut in de 2013 wagen al weer 5 februari begint !
 
Jacques 02 Feb 2013 00:30
Hulde aan Arie en Sennada Silva..! Mooie opbouwende teksten. F1today.nl ....hulde!!!
 
Black Flag 02 Feb 2013 14:28
Het feit is dat we van tevoren niets weten en achteraf alles kunnen zeggen. De geschiedenis zal op de baan geschreven worden. Wie vorig jaar had voorspelt dat Maldonado een grand prix zou winnen zou hartelijk uitgelachen zijn. Ik ben benieuwd hoe vd Garden zich ontwikkeld in een jaar F1 competitie.
 
Coureursprofiel
Naam Charles Pic
Geboortedatum 1990-02-15 (24)
Woonplaats