'Gelijkenissen Red Bull Racing RB9 en Sauber C32 verdacht'

Gepubliceerd op 05 Feb 2013 10:07
image
Spioneert Red Bull Racing bij Sauber of omgekeerd, of is het toeval dat de RB9 en de C32 op een aantal punten overeen komt? Dat vraagt Auto Motor und Sport na nadere bestudering van de beelden van de nieuwe bolides zich hardop af.

Opmerkelijk is het in elk geval dat de side-pods bij beide wagens zeer smal zijn. Daarnaast hebben Sauber en Red Bull Racing de boel met betrekking tot de getrapte neus hetzelfde aangepakt. Vorig jaar hadden deze teams ook al dezelfde oplossing voor de restricties met betrekking tot de uitlaten. Misschien spelen ze wel onder één hoedje of zijn er spionnen aan het werk, zo speculeert Auto Motor und Sport.

SALE! Bestel je F1 merchandise met fikse kortingen!





Reacties (12)
Yazzy 05 Feb 2013 10:10
En daar gaan we dan...
 
guidoF1 05 Feb 2013 10:21
newey hoeft niet na te apen.....dus..
JV fan 05 Feb 2013 10:23
ja wel hoor :P (voris jaar gingen ze Sauber achterna met de Downwash uitlaten :P
TearItUp 05 Feb 2013 10:39
Hou toch eens op met doen alsof Newey een god is. Gaat echt nergens over.
Jean Alesi 05 Feb 2013 10:43
Is niets mis met kopiëren van goede vindingen zeker niet als je deze vervolgens zelf nog beter aan het werk krijgt..
Speedpuppet 05 Feb 2013 10:55
Nee, newey verzint alles zelf...
Yazzy 05 Feb 2013 11:33
Beter goed gekopieerd dan slecht bedacht... hihi
 
TJ. 05 Feb 2013 10:23
Tja, we hebben wat moeten missen de afgelopen 2 maanden he..
 
InfinityG35 05 Feb 2013 10:42
Wat een onzin. Sauber heeft de beste windtunnel van het veld en RBR heeft Newey. Daarnaast zijn de Ferrari en Renault motor en versnellingsbak dusdanig anders dat je niet zomaar kunt kopiëren.
Pietje2013 05 Feb 2013 15:15
Ideeen kun je altijd kopieren. Onderdelen niet.
 
redbull1 05 Feb 2013 15:50
wrm zouden ze met sauber samen gaan werken als ze toro rosso hebben?
Mirani 05 Feb 2013 18:29
Inderdaad, zeker omdat Sauber altijd samenwerkt met Ferrari.
Daarnaast vind ik het ook wel erg ver gezocht. De filosofie achter het ontwerp lijkt op elkaar. Maar daar houd het ook wel mee op. Ik gok erop dat Auto Motor & Sport een aandacht tekort heeft.
 




          Grand Prix van Rusland
Lokale tijd 14:16
Zondag
13:00 - 15:00
13:00 - 15:00
Zaterdag
Vrijdag
 
Kampioenschap 2014
Stand coureurskampioenschap
1.Lewis HamiltonMercedes GP291
2.Nico RosbergMercedes GP274
3.Daniel RicciardoRed Bull Racing199
4.Valtteri BottasWilliams145
5.Sebastian VettelRed Bull Racing143
Stand constructeurskampioenschap
1.Mercedes GP565
2.Red Bull Racing342
3.Williams216
4.Ferrari188
5.McLaren143





Grand Prix Kalender
Volgende Grand Prix: 02 november 2014
Amerika Circuit of the Americas
 
Geef je mening
Zien we Formula Acceleration 1 volgend jaar nog terug?