Fernley hint naar racestoeltje voor Bianchi

Gepubliceerd op 02 Feb 2013 13:36
image
Force India wilde oorspronkelijk Bianchi voor twee jaar inzetten als reserverijder vooraleer hij in de hoofdrol zou worden geplaatst vertelde plaatsvervangende teambaas Bob Fernley aan Autosport. Tot nog toe is er geen tweede rijder bevestigd bij het team.

De vervangend teambaas van Force India: "Het was niet ons plan dat Nico en Paul niet zouden verdergaan in 2013. Het zette ons programma op losse schroeven. In een perfecte wereld zouden we Jules voor twee jaar als reserverijder hebben ingezet. Jules is klaar voor een racezitje, we moeten gewoon alles op een rijtje zetten."

Fernley wilde ook niet weten van het idee om twee rijders te evalueren tijdens de tests. "We kijken naar enkele mensen voor het racezitje en ook enkele mensen voor het testzitje. We moeten die mensen niet evalueren, we zullen de beslissing nemen en ze zullen meteen in de line-up komen."

Force India wil voor de test in Barcelona die op 19 februari begint een tweede en derde rijder vastgelegd hebben. Volgens het team zal hen dat genoeg tijd geven om te wennen aan de VJM06.

Sale opruiming! Bestel hier je merchandise met fikse kortingen!





Reacties (12)
masf1 02 Feb 2013 13:48
sorry maar ik heb hier geen woorden voor,neigt een beetje naar onproffesioneel van dit team
plukjee92 02 Feb 2013 13:50
Inderdaad, hints naar wie het wordt, en dan nog niet de test laten rijden..
 
complicated 02 Feb 2013 13:50
Nico is op tijd van dit zinkende schip gestapt. Ik weet het niet, allemaal negatieve verhalen...en schrijf gewoon Bianchi in, geen gezeur verder. Of je moet serieus nog over Senna en Petrov zitten nadenken.
 
Richardt. 02 Feb 2013 14:52
Wat een geneuzel. Het is wel duidelijk dat ze nog twijfelen tussen een snel talent te laten rijden, of toch iemand die een paar miljoen meebrengt.

Laat ze maar lekker voor een snelle jonge coureur kiezen, hebben we meer aan dan die dik betalende coureurs met matige prestaties.
 
mr.Monza 02 Feb 2013 14:54
Ik heb/had mijn geld op Bianchi, ook vanwege de Ferrarimotoren, en de uitlatingen van Di Montezemolo gister, maar Di Resta plaatste een bericht op de Force India twitteraccount, ?Pleased to welcome @BSenna as my new team mate @clubforce?? .
Kort daarna werd dit bericht verwijderd, wordt wel heel spannend zo.
Rodawa 02 Feb 2013 15:15
Dat zou jammer zijn. Senna heeft hier en daar leuk gereden, denk bijvoorbeeld aan Hongarije vorig jaar, of in de regen op Spa, maar hij blinkt geen heel seizoen uit. Eén of twee leuke races op een totaal van 20 is gewoon zeer matig. Daarnaast waren zijn kwalificaties ook ronduit slecht te noemen, al zegt hij zelf dat dat komt omdat hij vaak zijn auto af moest staan aan Bottas in VT1.

Ik hoop toch meer op Bianchi. Die jongen kan best een aardig potje sturen. Hij heeft in het verleden genoeg fouten gemaakt, en de Nederlanders kennen hem maar al te goed, maar ik heb er alle vertrouwen in dat hij de snelheid in zich heeft.

Het zal waarschijnlijk wel alleen tussen deze twee jongens gaan. Senna is te langzaam bevonden, maar heeft veel geld. Bianchi is onervaren maar talentvol, en dit zou Force India ook geld opleveren door de motorendeal met Ferrari. Ik ben echter bang dat Force India het geld op de korte termijn nodig heeft.
Richardt. 02 Feb 2013 15:26
Nee niet Senna! :(
Zijn excuus dat het kwam doordat hij zijn auto soms moest delen met Bottas is onzin. Een echt talent kan daar wel zonder. Logisch dat je daar in VT2 wat last van hebt, maar in de kwalificatie of race is het geen excuus.

Nee laat Bianchi maar een poging wagen. Ben ik ook geen fan van, maar zo'n jongen verdiend wel een kans.
plukjee92 02 Feb 2013 15:27
het zou een mogelijkheid zijn dat ze Senna voor 2013 nemen, en 2014 Bianchi tekenen, zoals eerder de bedoeling was dat Bianchi nog een jaar reserve bleef.
Rodawa 02 Feb 2013 15:33
@Plukjee92: Tja, maar waarom dan niet Bianchi nu al geen kans geven? Dat zou namelijk betekenen dat ze toch geen toekomst zien in Senna. De enige reden die ik kan bedenken, is dat ze het geld echt nodig hebben. Misschien snoepen ze via jouw methode wel van twee walletjes; nu het geld van Senna, volgend jaar gratis motoren van Ferrari.
AtteH 02 Feb 2013 15:43
Dat Twitter-bericht was een photoshop van een fan ;)
plukjee92 02 Feb 2013 15:55
@ Rodawa

Ik zou er niet van staan te kijken, dit deed Williams ook met senna afgelopen seizoen.
Mischien duurt de onderhandeling daarom zolang, en proberen ze het geld wat Senna zou betalen voor het seizoen 2013 van Ferrari te krijgen?
mr.Monza 02 Feb 2013 16:07
@Atteh,

Serieus? Nou daar zijn er een hoop in getrapt ha,ha.
 




Coureursprofiel
Naam Jules Bianchi
Geboortedatum 1989-08-03 (25)
Gewicht 68 kg
Website http://www.jules-bianchi.com/
Woonplaats