Officieel: Van der Garde verzekert zich van racezitje bij Caterham

Gepubliceerd op 01 Feb 2013 15:42
image
Nederland is dit jaar weer eens met een coureur vertegenwoordigd op de Formule 1-grid. Giedo van der Garde treedt bij Caterham toe tot het gilde der rijders in de koningsklasse van de autosport. Het is voor 27-jarige coureur de bekroning op een lange route richting de Formule 1. Bij Caterham zal Van der Garde te maken krijgen met een oude bekende. Charles Pic is net als bij Barwa Addax in de GP2 zijn teamgenoot.

Van der Garde dankt zijn zitje mede aan de inbreng van een aardige som geld. Marcel Boekhoorn en consorten tasten diep in de buidel, ze betalen naar verluidt zo'n 10 miljoen euro voor de plek bij Caterham. Van der Garde kon voor minder geld ook bij Marussia terecht, maar hij slaat Caterham hoger aan. Deze aankondiging betekent een (voorlopig) einde aan de Formule 1-loopbaan van Heikki Kovalainen en waarschijnlijk ook van Vitaly Petrov.

Van der Garde: "Ik ben in de wolken met deze bevestiging van mijn racestoeltje bij Caterham. Ik ben Cyril Abiteboul, Tony Fernandes, McGregor en iedereen die bijgedragen heeft om dit mogelijk te maken dankbaar. Ik weet dat ik klaar ben voor de Formule 1. Al het werk dat ik in mijn carrière heb verzet betaalt zich nu uit. Vorig jaar heb ik mezelf helemaal in het team genesteld en nu mag ik verder leren op het hoogste niveau. Laat het echte werk maar beginnen!"



Reacties (136)
masf1 01 Feb 2013 15:43
YESS!!!!!!
FerrariRules 01 Feb 2013 15:48
SUPERRRRRRRRRR
 
Calvinh 01 Feb 2013 15:43
Hoera!
 
marvin 01 Feb 2013 15:44
Echt super
 
AtteH 01 Feb 2013 15:45
Mooi.
 
DutchPride 01 Feb 2013 15:46
Woehoeee!!
 
Speedpuppet 01 Feb 2013 15:46
Leuk, nu maar hopen dat hij Pic de baas kan en misschien voor een iets beter team kan gaan rijden in de toekomst.
 
Leonhart 01 Feb 2013 15:46
Goed nieuws!! Ik hoop dat hij wat mooie dingen laat zien :) Hopelijk is de Caterham ook tot wat mooie dingen in staat (met als eerste stap zo vaak mogelijk Q1 overleven).
 
Snelle Eddy 01 Feb 2013 15:47
Leuk! Hopelijk maakt Caterham een fatsoenlijke auto en wie weet kan hij een puntje scoren. Het is in ieder geval weer leuk voor ons Nederlanders.
 
Dominic Renting 01 Feb 2013 15:47
Is toch helemaal top dat we eindelijk weer een Nederlander in de Formule 1 hebben. Hopelijk is Nederland dit keer wat positiever dan bij voorgaande coureurs.
plukjee92 01 Feb 2013 15:50
dat moet toch niet zo moeilijk zijn;)
Speedpuppet 01 Feb 2013 16:03
coureur of coureurs?
 
F1jer 01 Feb 2013 15:47
Giedo 1 woord: GEFELICITEERD!
 
plukjee92 01 Feb 2013 15:49
netjes Giedo, gefeliciteerd aan al zijn fans
 
Frijns 01 Feb 2013 15:51
Heel mooi voor Giedo, het is hem gegund!

Lees net ook dat volgens bronnen Giedo ook bij Marussia aan de slag kon, voor veel minder geld, maar heeft men gekozen voor Caterham omdat ze verwachten daar hoger mee te scoren
Arnd Meier 01 Feb 2013 16:24
Dat is niet echt logisch als Razia 15 miljoen meeneemt naar Marussia en vd Garde betaald 10 miljoen bij Caterham. In dat geval doet Marussia zich wel erg veel tekort want minimaal 5 miljoen. Razia is was ook runner up in de GP2 dan lijkt het me sterk dat ze als noodlijdend team akkoord gaan met bijv een 7 miljoen minder voor een vd Garde.
 
Arie_f1 01 Feb 2013 15:51
Mooi zo ! Super, fantastisch ! Pak je kans Giedo !

Hoop dat het nog steeds zo is, wanneer we in Melbourne zijn. Zin in het nieuwe seizoen en leuk om naar Spa te gaan en een Nederlander weer in een F1 wagen te zien !
 
durlinger 01 Feb 2013 15:51
ORANJE BOVEN:))
Pietje2013 01 Feb 2013 16:02
Hoezee, hoezee, hoezee
 
Richardt. 01 Feb 2013 15:53
Proficiat Giedo!

Komend seizoen knallen en laten zien dat je je plekje in de F1 waard bent!
 
Sparrow 01 Feb 2013 15:54
Leuk voor 'm, maar ben geen groot fan van 'm helaas... Wil niet zeggen dat ik 'm dit dit gun natuurlijk, en ik zal best wel blij zijn als ie goede prestaties neerzet.
Enfin, nu maar hopen dat ie wel een deuk in een pakje boter kan rijden en iig z'n teamgenoot kan verslaan (Pic), want dat is stap 1.
 
Yannis 01 Feb 2013 15:54
Eindelijk! Ik gun het hem van harte. Als echte Ollander ben ik wel nieuwsgierig hoeveel (sponsor)inbreng dit kost?

Hoe dan ook succes!

Wie weet, als hij in de loop van het seizoen Pic de baas zou worden, dat er nog een toekomst in het avontuur zit ook. Hoe dan ook, so far so good!!
Gompie 01 Feb 2013 15:59
10 miljoen volgens De Telegraaf.
Yannis 01 Feb 2013 16:59
Oke, bedankt. Heb het zo niet terug kunnen vinden, maar lijkt me wel het minimum.

Nu maar hopen dat het meer oplevert dan een seizoentje achterin ronddobberen, maar dat zou Giedo zelf in de hand moeten hebben (uitgaande van gelijkwaardig materiaal tov teamgenoot).

Nogmaals, in principe erg leuk, weer een NL in de F1!!
 
Michel_73 01 Feb 2013 15:54
Dit had ik eerlijk gezegd echt meer verwacht, maar top, leuk man!
 
lars75 01 Feb 2013 15:57
Loon naar werken voor Giedo!

Allereerst zijn velen doorgebroken tot de F1 waarvan hij in andere klasses niet per definitie de mindere was qua talent. Sinds 2007 schurkt hij al tegen de F1 aan en zijn weg er naar toe was alles behalve makkelijk. Na een relletje als testrijder met zowel Super Aguri als ook Spyker/FIF1, was zijn droom verder weg dan ooit. Nu naar 4 jaar hard werken en de nodige tegenslagen in de GP2 heeft hij eindelijk zijn beloning voor het harde werk, zijn professionele houding en doorzettingsvermogen.

Gefeliciteerd Giedo, leef je droom!

Wellicht wordt je de nieuwe Webber, maar het kan ook een nieuwe di Grassi worden. Het is aan jou om iets met deze droom te doen en er iets moois van te maken. Wordt het een droom van 1 seizoen of is dit de eerste stap naar meer!
Kennie 01 Feb 2013 16:03
Weinig aan toe te voegen Lars, het is precies hoe ik er ook over denk.
vitesse 02 Feb 2013 20:00
KENWEL@

Sorry,maar wil hier nog even op terugkomen.



Gistermorgen een telefoontje met zakenpartner X die ook zaken doet met Y,en die Y zou niet te spreken zijn volgens zijn secretaresse,omdat die in Engeland gesprekken moest voeren,voor een bepaalde partij.
Na wat heen en weer praten,komt er wat los bij X,waarop ik die noem als (bron),en maak ik een bepaalde conclusie,die ik op deze site zo bracht;
(Volgens een bron,is Caterham in afwachting op de beslissing bij FI.
De zak met geld van Senna is daar mischien wel belangrijker,dan de Ferrari motoren voor 2014 (Bianchi).
Het leek bij de bron over te komen,dat ze liever hun testrijder aanstelden,alleen die zak geld uit Brazilie is toch ook wel welkom,dus mischien zit het vast op 1)als Senna naar FI gaat,dan Giedo, 2)als Bianchi tekend,dan gaat Senna tekenen bij Caterham,al zijn de investeerders daar niet zo blij mee bij een achterhoede team veel geld neer te telllen).

Moest hierop reageren als "geklets uit de nek".

Beetje goedkoop,maar ach......klopte dus wel
 
alonso fan 01 Feb 2013 15:59
Eindelijk weer een nederlandse vlag te zien...
 
hahostolze 01 Feb 2013 15:59
Die opmerking over Marussia... is dat on of off the record?
TJ. 01 Feb 2013 16:13
Welke opmerking?
 
Jermaine 01 Feb 2013 16:00
ok dan:P Nu goed doen :)
 
Gompie 01 Feb 2013 16:01
Ben blij voor die jongen. Nog even een exclusief interview voor F1Today en laat 'm daarna maar met rust, kan hij zich in alle rust voorbereiden op het seizoen.
 
Mark Webber 01 Feb 2013 16:02
Groen past bij zijn rijstijl, de komkommer...
lars75 01 Feb 2013 16:08
hahaha grappig!

Vooral van iemand die de naam gebruikt van een coureur die de F1 heeft gehaald door hard werken en niet door uitsluitend klinkende resultaten. Welke met enig mazzel en juiste budget in de F1 wist te komen en door politiek gekonkel een stoeltje wist te bemachtigen bij een potentieel topteam.

Giedo verdiende een eerlijke kans op basis van zijn inzet, talent en resultaten. Deze kans heeft hij nu gekregen en hij moet er iets van gaan maken. Hij kan zich niet meer verschuilen achter dat het nooit gelukt is.

Wordt het Top of wordt het Flop? It's up to him, the Game is on.
Mika1 01 Feb 2013 16:09
Ga dit soort onzin lekker op een Belgische site verkondingen.
Arie_f1 01 Feb 2013 16:09
Idd.. goede onderbouwing ! Rijd iedereen in de weg en heeft natuurlijk al helemaal geen verstand van raceauto's...

At least not a bad second driver, I think !
vitesse 03 Feb 2013 23:19
Wat,als Giedo een komkommer is,dan is Webber zeker een pannekoek,en wel de eerste(is altijd mislukt).hahaha
 
plukjee92 01 Feb 2013 16:03
1 jarig contract?
vitesse 03 Feb 2013 23:20
Met een tweezijdige optie voor 2014.
 
SennaDaSilva 01 Feb 2013 16:04
GEFELICITEERD GIEDO ! HET IS JE GEGUND. LOON NA HARD WERKEN, EN LEUK VOOR DE NEDERLANDSE AUTOSPORT FANS !
 
rafael 01 Feb 2013 16:04
McGREGOR IS BLIJ!!!!!!!
 
L.Hamilton 01 Feb 2013 16:09
Helemaal top dit!!! Veel succes Giedo. Pic moet te verslaan zijn.
 
lars75 01 Feb 2013 16:10
Vertrekt McGregor nu als sponsor bij Williams of blijven zij ook daar sponsor?

Wel jammer overigens dat een bedrijf als TW Steel kiest voor een team als FIF1 en niet Frijns steunt bij Sauber en daar instapt.
masf1 01 Feb 2013 16:12
misschien blijven ze daar wel,zou voor giedo niet verkeerd zijn
Beamer 01 Feb 2013 16:13
Niet zo raar hoor, want Sauber heeft al Certina als sponsor....
TJ. 01 Feb 2013 16:19
Ik had eerst nog een klein sprankje hoop dat het een met het ander te maken had, en Giedo bij Force India zou rijden:P
Duits Sterretje 01 Feb 2013 21:30
Helemaal eens Lars,maar zo zijn er wel meer Nederlandse bedrijven die hun geld liever in een team steken dan een Nederlands coureur te steunen.
Randstad,ING en nu weer TW Steel.
Wanneer komt er nou eens een echt grote sponsor die Fijns of Melker aan een zitje probeert te helpen i.p.v. op safe te gaan en in een F1-bedrijf te investeren!
Het zal wel in de Nederlandse bedrijfscultuur zitten om vooral geen al te grote risico's te nemen.
 
Jean Alesi 01 Feb 2013 16:14
TOP!!!
Eindelijk weer een Nederlander in de F1, heeft even geduurd, nu die Pic nog even snot rijden :-)
 
masf1 01 Feb 2013 16:17
lees net wat reactie op caterham twitter,maar sommige zijn echt boos hahaaha
L.Hamilton 01 Feb 2013 16:25
Denk dat de meeste Razia het liefst hadden gezien.. Maar dat zal ons een zorg wezen. Ik vind het in iedergeval weer eens leuk dat er een NLer mee rijd in de F1!
Donnydonny 01 Feb 2013 16:46
Ze zijn echt boos! meer negatieve reacties dat positieve!
lars75 01 Feb 2013 17:19
Het zijn voornamelijk Russische reacties die het niet kunnen waarderen. En dat is ook begrijpelijk. Zij zijn overtuigd van de kwaliteiten en talent van Petrov en zien in hem de beste keus voor Caterham.

Dat zou kunnen, alleen jammer dat de sponsoren niet altijd even betrouwbaar zijn gebleken als handelspartner.

Giedo heeft het zelfde, zo niet meer talent als Petrov en zijn sponsoren staan te boek als loyaal en betrouwbaar. Ze geven een redelijke som geld en betalen op tijd. Voor Caterham dus een betere keuze en Giedo heeft zich vorig jaar goed binnen het team weten te positioneren.
bengelke 01 Feb 2013 19:43
dus, caterham kiest voor het geld dat gvd meebrengt. Zou da ook betekene, dat caterham, hopeloos, op zoek is naar geld
plukjee92 01 Feb 2013 20:24
@bengelke

Als ze alleen voor het geld giedo hebben gekozen konden ze net zo goed ma (Chinees van hrt) kunnen kiezen, aangezien hij 3x zoveel mee zou brengen.
TearItUp 01 Feb 2013 20:28
Bengelke: F1 wel gevolgd de laatste jaren of beter gezegd uberhaupt ooit? Bij de non-top teams, en zelfs die, is men altijd op zoek naar geld.
 
josstheboss 01 Feb 2013 16:18
Wat een fantastisch nieuws is dit!! Eindelijk weer een Nederlander in de formule 1.
Mijn dag kan niet meer stuk!
 
SennaDaSilva 01 Feb 2013 16:30
Ik denk dat hij een wijs besluit heeft genomen om iets meer te betalen voor een Caterham stoeltje, dan voor minder geld bij Marussia te tekenen.

Hij kent Caterham, en Caterham kent hem, en Caterham is gewoon de beste keuze bij de achterhoede teams. En wie weet krijgt Caterham een wat betere klanten Renault dan afgelopen seizoen, dan kunnen ze zich wellicht beter meten met teams als Force India, Williams etc.

Ik ga maar eens mij kaartjes voor Spa bestellen, en een Nederlandse vlag bekladden met GO GO GIEDO !
Arie_f1 01 Feb 2013 17:37
Haha, leuk idee. Nu ook zin om z'n vlag te maken.

Zal eens rondkijken of ik die vlag tegen kom ;)
 
Wiebert 01 Feb 2013 16:40
wel vet! eindelijk weer is een Nederlander!! hij mag volgende week al meteen gaan testen.... ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan!
 
bengelke 01 Feb 2013 16:46
Spijtig, want ik vond caterham zo een goed team, maar dat is pure zelfmoord......
Jean Alesi 01 Feb 2013 16:49
Het kost gewoon moeite jouw blijdschap te verbergen he? :)
TearItUp 01 Feb 2013 20:33
Gelukkig heeft D'Ambrosio een erelijst waar je u tegen zegt :D
plukjee92 01 Feb 2013 20:39
@tearitup

Spa 2011 blijft me nog steeds bij, wat een talent! ;-)
vitesse 03 Feb 2013 23:23
Die Belgische Jerommeke,als je die bij een team als Lotus heb,dat is pas zelfmoord bedoel je!!!!
 
Reitsmanovic 01 Feb 2013 17:00
Eindelijk eens verrassend nieuws op Formule 1 gebied. De vlag kan uit. Wat een heerlijke kater voor Bernie Ecclestone en Vitaly Petrov!!

Laten we hopen op een spannende achterhoede strijd volgend jaar. Pic is de meest ervaren achterhoede coureur. Met maar liefst ÉÉN jaar Formule 1 ervaring. Het gaat nog leuk worden.
 
Rodawa 01 Feb 2013 17:10
Ik moet toegeven dat ik niet altijd even positief ben geweest over VD Garde. Hij zal ook zeker geen toekomstig wereldkampioen worden in de F1. Het zou me zelfs verbazen als hij bij een beter team terecht komt, maar ik word graag gecorrigeerd. Hij doet ook niet onder voor Petrov, denk ik.

Ik ben wel blij dat hij het zitje heeft gekregen. Het is toch altijd mooi om weer een landgenoot in de hoogste klasse van de autosport te zien. Frijns en Melker zitten er ook al aan te komen. Nog even en we nemen de plek van de Duitsers over als hofleverancier in de Formule 1. ;)
 
jacky 01 Feb 2013 17:31
@lars 75 helemaal met je eens tw steel had frijns ook kunnen helpen maar zien natuurlijk liever het grote geld uit india dan een supertalent helpen.
vitesse 03 Feb 2013 23:27
JACKY@
Ook Unilever,bij Lotus (REXONA),Randstad bij Williams,moesten zich schamen,geef Frijn snu eens een kans!
 
Angelo 01 Feb 2013 17:33
Proficiat noorderburen
plukjee92 01 Feb 2013 20:35
Hier kan bengelke nog wat van leren!

Succes met stoffel dit seizoen in de wsr, getalenteerde rijder !
JasVerstoppen 01 Feb 2013 23:26
dank u
vitesse 02 Feb 2013 19:42
Leuk,het komt met jullie talenten ook wel goed,Stoffelke de volgende Belg in de F1?
Zou leuk zijn,want talent heeft hij zeker.
 
De Zeswieler 01 Feb 2013 17:37
ik ga hier nu niet zitten zuurpruimen en ik lift graag even mee op jullie enthousiasme. :-)
mr.Monza 01 Feb 2013 17:51
Nee man, dat moet je ook niet doen, ik kan me voorstellen dat dit voor de Nederlandse F1 fans helemaal geweldig is, het is toch een landgenoot in de koningsklasse, dat is toch super.
Tuurlijk gaat hij niet voor overwinningen, maar de strijd in het achterveld is ook vaak heel interessant, daar moet je Giedo op beoordelen vind ik, en bovendien lijkt het me een hele symphatieke gozer, hoge gunfactor.

Ik wou dat er een Italiaanse coureur een zitje had, maakt me niet uit bij welk team, je kijkt toch anders naar zo'n race, met een soort van trots dan bedoel ik.
Arie_f1 01 Feb 2013 19:17
Zach net je reactie van gisteren. (dat mijn reactie nog door mag komen van de topic van gisteren over die speculatie.. )

Super dat je ons nog een paar goede dagen gunt ! :)
Arie_f1 01 Feb 2013 19:47
Super van je Zeswieler !,

dat je ons nog een paar dagen geluk gunt.. ;)

Had een reactie geschreven op gisteren die ik nu pas las, maar blijkbaar niet doorgekomen. Zal het nog eens proberen..
alonso fan 01 Feb 2013 23:46
Ach Monaco Bied aan elke rijder een kans..
plukjee92 01 Feb 2013 23:52
@ alonso fan

wat hoop ik toch op een regenrace op Monaco!
 
J. Button 01 Feb 2013 17:38
Dit is heel goed nieuws :). Kan niet wachten tot het seizoen weer begint !
 
Mirani 01 Feb 2013 17:41
Mooi dat het hem is gelukt. Ik gun het hem zeker en daarnaast geeft het altijd iets extra's wanneer een Nederlander in F1 rijdt. Of ik voor hem zal juichen? Dat zal aan hem zelf liggen, Giedo zal toch leuke dingen moeten laten zien met zijn Caterham.

Maar ook voor ons fans vind ik het leuk. Tenminste, als er een Giedo van der Garde-effect komt, want daar hoop ik toch wel een beetje op.
 
GPGERT3 01 Feb 2013 17:48
Hallelujah! Geweldig Giedo. We zijn zo trots op je!
 
DutchF1 01 Feb 2013 17:49
Zelfde hossana stemming als toen Alberts de F1 inkwam en ik kan me nog goed herinneren hoe de juichers( van toen en nu) hem daarna compleet afzeken. Gelukkig voor van der Garde dat er niet meer getankt hoeft te worden.
Wel leuk voor van der Garde een mijlpaal is het zeker. Eén zin klopt alleen niet en dat is waar hij zegt dat al het werk zich nu uitbetaalt....27 jaar en door 10 miljoen neer te leggen kan hij dat stoeltje krijgen bij een team dat nog slechter is dan waar Albers voor reed. Ik hoop het voor hem maar vrees dat hij het niet lang gaat volhouden. En dan zal hij wederom door alle juichers hier worden uitgekost.
Sparrow 01 Feb 2013 18:21
Nu heb ik van der Garde niet heel hoog zitten, maar nog altijd hoger dan Alberts, dus wellicht valt het straks mee.
vitesse 02 Feb 2013 19:37
Lekker positief,als je zijn C.V globaal bekijk,dan is er mischien wat van te zeggen,maar als je hem in zijn carriere vanaf de karts van dichtbij meegemaakt heb(bijna geen budget en toch winnen),dan zijn er heel wat rijders,die echt wel minder zijn hoor,ook in de F3 waar hij met bolides moest aantreden,die met plakplaatjes aan elkaar hingen,terwijl anderen bij topteams hem maar net voorbleven,of hem zelfs niet konden houden.
Als hij een Duitser was geweest,dan had hij allang gereden.
Vergelijk met Albers gaat dus niet op!!!
Runningupthathill 03 Feb 2013 20:59
Bedoel je dan dat jaar in de F3 waarbij zijn teamgenoten 1 en 2 werden en hij slechts 6de?

Echt, ik ben zo blij voor GVDG dat ie mag rijden in de F1, maar voor jou ben ik dat dus echt niet.
vitesse 03 Feb 2013 23:03
RUTH@

Was al bang,dat je niet meer op de site kwam,gelukkig.....

Over dat seizoen F3?ja,had hij toevallig een dipje,net zo als jou Benz coureur Hamilton dat had recent!
Je hebt een punt.
vitesse 03 Feb 2013 23:09
RUTHje@

Hoop je op Spa tijdens de Grand Prix 2013 te ontmoeten, heb je een 0/0 kaart of een 0/1,want zulke hoge gasten zullen toch niet ergens in de heuvels zitten,toch?hahaha.

Hoe spreken we af? De motorhome van Hommerson,of die van Giedo?
 
referee 01 Feb 2013 18:00
Heerlijk, eindelijk gelukt! Ik wens Giedo het van harte en al zou hij geen deuk in een pakje boter rijden, dan nog is hij één van de weinigen die de eredivisie van de autosport gehaald heeft. En alleen dat maakt het al erg bijzonder. Veel succes en vooral; geniet!
bengelke 01 Feb 2013 19:42
hij heeft het ook ma gehaalt, via zen rijke schoonpapa ;-)
plukjee92 01 Feb 2013 20:36
Hoppa, dat gaan we weer bengelke! Hoe kwam d'ambrosio dan bij marussia terecht? Om zijn uitzonderlijke talent zeker;-)
 
flowerpower 01 Feb 2013 18:40
Geweldig nieuws alleen erg jammer dat formule 1 nu niet meer op rtl 7 komt maar achter de decoder gaat.kan gelukkig wel de duitse rtl en bbc ontvangen.
 
Duits Sterretje 01 Feb 2013 19:01
Ach best leuk dat Giedo het gelukt is om zich in te kopen bij Caterham,maar had toch liever Frijns in zien stappen bij Sauber of bij FI,maar die heeft de knaken niet en daar draait het toch allemaal om.
Ook Melker had ik liever in de F1 gezien dan vd Garde,is niet alleen een stuk jonger,maar heeft veel meer potentie dan ''onze'' Giedo.
 
bengelke 01 Feb 2013 19:40
dus, caterham kiest voor het geld dat gvd meebrengt. Zou da ook betekene, dat caterham, hopeloos, op zoek is naar geld?
Arie_f1 01 Feb 2013 19:46
En ene Rous wilde nie zoviel geld betale... Makes sence Bengelke ;)
TJ. 01 Feb 2013 19:50
Zou je niet een andere afkorting gebruiken voor Giedo van de Garde? Mafkees.
Arie_f1 01 Feb 2013 19:59
Idd. Zie het nu pas.

Deze afkorting mag wel ofzo ? Geen filter, geen ban..

Ziek man ! Triest dat je als een kleuter gedraagt. Doe eens normaal en stop met die afkorting ! Giedo of vdG is niet zo moeilijk.
plukjee92 01 Feb 2013 20:28
Bengelke, jammer voor je dat d'ambrosio geen stoeltje heeft en vd garde wel, jullie hebben een prachtige GP, dus niet zo zuur aub.
vitesse 02 Feb 2013 19:39
Nee,GEMII CAPITAL,anders was Jerommeke niet verder gekomen dan de Lada cup
 
Your-Dee 01 Feb 2013 20:16
Ik zat er gelukkig mooi naast een paar daagjes terug, Giedo als racecoureur in de F1! Alleen voor zijn doorzettingsvermogen kan ik zeer veel bewondering opbrengen. We zullen zijn resultaten even af moeten wachten, maar een gebrek aan toeweiding is het probleem iig niet.

vanavond zit Giedo trouwens bij Pauw&Witteman, ik ben benieuwd naar zijn verhaal!
plukjee92 01 Feb 2013 20:31
Dat wordt weer zo'n half geïnformeerd gesprek , vergelijkbaar met RTL sport inside, toen ging het over Frijns en klopte de helft niet.

Toch ga ik kijken;-)
Michel_73 01 Feb 2013 21:01
@ plukjee92

Haha, ik ook... :-)
 
floris 01 Feb 2013 21:05
ho ho ho van der Garde, nou geen Albersiaanse fouten gaan maken.
Jij bent er klaar voor ???
Dankzij een bom duiten jongeman, let daar wel op.
Kijk als je racekwaliteiten was uitverkoren .....

Nu eerst maar eens afwachten of je die 10 miljoen waard bent.
masf1 01 Feb 2013 21:38
wat loop je nou te zeuren?
DutchF1 01 Feb 2013 21:51
Dus iemand heeft een andere mening en loopt dus te zeuren?? Hahaha Wat loop jij nou te zeuren gast.
masf1 01 Feb 2013 21:59
het is puur de toon,ja we weten dat giedo geld heeft moeten lappen,maar dat doen ze allemaal,of dacht je dat senna/chilton/petrov/perez/alonso/pic voor nop mogen rijden
Arie_f1 01 Feb 2013 22:32
Laat me hier beginnen, om antwoord te geven op je laatste zin. Geen enkele coureur is een bedrag in geld waard. Ze zijn allemaal inwisselbaar (mss niet voor ons als fans, maar zo is het wel ).

Maakt het feit dat hij geld meebrengt hem daarom slechter ? Wie kan zonder tegenwoordig. We leven in een crisis ! We kunnen nu helaas geen veld vol met Vettel's hebben rijden hè. Moet ook plek zijn voor de mindere goden. Ik vind hem naast de andere mogelijkheden wel weer vervrissend voor de F1. Denk dat zijn plek dik verdient is. Respectvol naar team, betrouwbaar, accelereert in snelheid en feedback (welke al goed is) en tot slot vorig jaar het GP2 team op sleeptouw genomen..

Ik respecteer overigens gewoon je mening ook als je geen fan bent.

Als laatst:
Mag Giedo niet zeggen dat hij er klaar voor is ? Waarom zou hij dat niet zijn ? Jaartje testrijder, mss een paar goede workeouts al afgerond en hoelang wachtte hij ook al weer voor deze kans ?..
F1joris 01 Feb 2013 22:52
Sowieso vind ik je naam ruk; daarnaast vind ik je mening nog meer masturberen!
masf1 01 Feb 2013 22:57
kerel als je gefrustreerd bent prima,maar ga lekker ergens anders zeiken!!
plukjee92 01 Feb 2013 23:09
F1joris

kun je geen andere hobby zoeken waar je je agressie kwijt kunt, in plaats van hier meningen in de grond te boren, en als een klein kind te reageren?
 
derbloe 01 Feb 2013 22:34
sorry voor de late reactie maar kon nu pas reageren GIEDO, Gefeliciteerd Jongen. Maak ons Trots maat.
 
Bsafranky 01 Feb 2013 22:37
Hehehe wel leuk om sommige reacties te lezen. Wat Bengelke doet slaat natuurlijk helemaal nergens op en moet niemand echt serieus nemen. Hij is gewoon gefrustreerd dat er weer n hollander mee rijdt en geen Belg. Is voor ons hetzelfde als dat Nederland tegen Duitsland voetbalt op n belangrijk toernooi en "wij" verliezen in de allerlaatste minuut.

Voor de Nederlanders onder ons zijn de meeste reacties natuurlijk ook heel logisch. Het is makkelijker om iemand die bij een achterhoede team rijdt nu maar vast af te kraken want winnen gaat ie toch niet. Voor sommige anderen is het leuker om achteraf te kunnen zeggen:,, Zie je wel!" dan toe te moeten geven dat hij toch te slecht was voor de F1.

Ik vind het allemaal kul! Waarom zou ik het Giedo NIET gunnen. Dat vraag ik me af. Omdat hij een "miezerige" 10 mln euro neer legt voor een zitje? Of dat een sponsor dat voor hem wilt betalen? Wie gaat mij zeggen dat Giedo er zelf niets voor heeft gedaan? Stond ie niet op het punt om de GP2 te winnen in 2011? Nee, het was "net niet". Is dat niet ook typisch Nederlands??? Net niet? Kunnen niet allemaal "Sven Kramer" zijn, toch?

Ik gun het hem in ieder geval van harte! En zal echt wel genieten als vdG een keer door Q1 komt door de pech van anderen. Hopen dat ie Pic verslaat en dan zien we wel verder.

Chapeau Guido! Laat het maar zien!
masf1 01 Feb 2013 22:45
kijk goed gezegd,gewoon lekker genieten,voor de mensen die dat willen
Arie_f1 01 Feb 2013 23:00
Kan me helemaal in vinden.
Goed verwoord !
plukjee92 01 Feb 2013 23:06
Giedo was net geïnterviewd op pownews, best een grappig stukje, al was het niet erg serieus..

https://www.youtube.com/watch?v=3Ib9XgD6wb8&feature=youtube_gdata_player

waarschijnlijk is het terug te zien op programma gemist
TJ. 01 Feb 2013 23:31
Je slaat denk ik de spijker op zn kop. Het is geweldig mooi dat er een Nederlander mee doet in de formule 1. Patrionisme heet dat volgens mij. En wij weten ook wel waarom-ie daar zit, en dat het niet waarschijnlijk is dat hij punten scoort. Maar het is toch mooi.

En, wat nog belangrijker is: voor hem is het toch ook een dream-come-through. Ik ga toch ook niet zeiken op 'jullie' baan:P
 
masf1 01 Feb 2013 23:05
ben benieuwd,ff pauw en witteman kijken
plukjee92 01 Feb 2013 23:11
Ben ook aan het kijken, wat een drama weer met de politiek! Graaien en nog eens graaien . Nieuwe top bij SNS verdient 550.000 per jaar..schandalig en niet te verantwoorden.
masf1 01 Feb 2013 23:12
hou maar op,wordt met de dag slechter
Arie_f1 01 Feb 2013 23:24
Bakje koffie om even door te bijten !
TJ. 01 Feb 2013 23:33
Ik vind het mooi hoor:-)
TJ. 01 Feb 2013 23:36
"Ik kan je verzekeren dat hij (Vettel) op een groot aantal circuits een stuk sneller is."

Strijdlustig:P
plukjee92 01 Feb 2013 23:40
Lol historie van Nederlands in de f1!
 
JasVerstoppen 01 Feb 2013 23:15
dat is leuk nieuws! nu hoop ik echt dat die nieuwe caterham per ongeluk bloedjesnel is ! :-)
 
pitufo 02 Feb 2013 10:05
Zoveel reacties had ik onderhand wel verwacht. Een Hollandse site, met een nieuwsitem dat een hollander komend seizoen op de grid staat. Dit zal op het eind van het jaar wrs wel bij de top 5 van meest reacties komen te staan.
Maar nu eens terzake. Ik heb 1 bedenking bij deze 'hoera stemming'. Stel dat giedo nu eens een andere nationaliteit had. Zou de meerderheid hier dan ook vinden dat hij terecht een stoeltje heeft bemachtigd?
masf1 02 Feb 2013 11:25
geen idee,Ik ben voor giedo vanwege ze mentaliteit,hollander,en goede prestatie

in rusland vinden ze weer dat petrov het verdiend,en in finland etc met Kova

maar als je goed kijk,heeft hij het gewoon verdiend,en meer dan razia/pic/chilton en zeker meer dan kovaleinen
vitesse 02 Feb 2013 19:50
Nou,op de paddock is hij een graag geziene gast hoor en daar lopen niet zo heel veel Nederlanders,ja bobotjes van Unilever bij Lotus (REXONA),bij Williams (Randstad),bij Force India(TW STEEL),die te arogant zijn om Frijns te sponsoren.bababa.
Maar even zonder dollen,hij heeft ook in het buitenland weldegelijk fans,zoals volgers van de W.S.R en de GP2,waar hij best wel leuke dingen heeft laten zien b.v Spa GP2,wow.
 
Realcomrad 02 Feb 2013 12:15
Miljaar, miljaar!!! 't is nie woar éh ?? ik zie het zo voor mij : al die ollanders op Spa. een zee van Oranje vlaggen, luidruchtige mannen met oranje pruiken op de camping,de geur van goedkoop bier (Heineken, bwa!!) en urine in de morgen.....

Grapje!!! Proficiat aan al de noorderburen. En een oproep aan alle Belgen (Vlamingen dan, want denk niet dat er hier veel Walen zitten ;) )Laten we allemaal supporteren voor Giedo (naast je eigen favoriet natuurlijk) ;).
Als Nederlandstalige moeten we mekaar toch een beetje stunen, niet??
De Zeswieler 02 Feb 2013 12:24
:-) haha.... en je hebt gelijk hoor; Heineken vind ik ook vies.
Groeten uit regio Eindhoven!
plukjee92 02 Feb 2013 12:27
jullie hebben in ieder geval het betere bier(Jupiler:) )

daar kan geen heineken, brand, of hertog jan aan tippen;-)
Realcomrad 02 Feb 2013 12:28
Eindhoven?? Dan zijn wij praktisch buren. woon zelf in de regio van Hasselt en vroeger (toen de dieren nog spraken)gingen wij geregeld stappen in Eindhoven (vooral in danscafé Dino's)
De Zeswieler 02 Feb 2013 18:53
haa, de Dino's. Daar hadden wij als metalheads niets te zoeken. ;-)
 
guidoF1 02 Feb 2013 18:12
11 jaar geleden zei giedo al tegen mij, giedo met IE is sneller als UI en ik ga f1 rijden.... heeft ie toch nog gelijk gekregen!!! Gefeliciteerd!!!
vitesse 02 Feb 2013 19:51
Lachen,dus je kent hem ook.
 
vitesse 03 Feb 2013 23:17
Laten we hopen,dat hij een punt of mischien wat meer pakt voor Caterham,dan kan die doorstromen naar een subtopteam.
 
vitesse 03 Feb 2013 23:28
Wow,wat een hits,zeg.
 
Coureursprofiel
Naam Charles Pic
Geboortedatum 1990-02-15 (24)
Woonplaats