Foto: Mercedes W04 valt brandend stil in Jerez

Gepubliceerd op 05 Feb 2013 10:55
image
De nieuwe Mercedes is op de eerste testochtend al in de problemen. Nico Rosberg parkeerde de W04 rond tien voor half elf in bocht 11-12, en de auto stond hevig te roken. Dat bleek het gevolg van een brandje achter de side-pods. Gisteren viel de Mercedes tijdens de filmdag/shakedown ook al stil.

De verklaring van het team luidt dat het een elektronisch probleem was. De boel werd te warm.

SALE! Bestel je F1 merchandise met fikse kortingen!



Reacties (31)
JV fan 05 Feb 2013 11:02
ai straks moet die hele achterkant helemaal worden herzien...
TearItUp 05 Feb 2013 11:11
:D beetje een doemdenker jij haha.
plukjee92 05 Feb 2013 11:14
Begint al goed, dadelijk hebben ze de achterkant van de sidepods verkeerd, en kan de hitte er niet goed uit.

dan zullen ze toch een deel van de achterkant moeten aanpassen.
Richardt. 05 Feb 2013 11:18
@ Plukje, ik gok op een olie/brandstoflekje ergens ;)

Anyway, geen fijn begin natuurlijk. Want zo'n brandje kan veel schade aanrichten
aruba24 05 Feb 2013 11:41
Dit is de Voicemail van Aldo Costa , spreek u bericht in mocht er problemen zijn met de Mercedes WC04.
 
Kevin 05 Feb 2013 11:56
Zo jullie zijn er weer allemaal ingetrapt!

Mercedes testte hoeveel hitte de auto aan kon met het oog op races in o.a. Bahrein.
Mika1 05 Feb 2013 12:14
11:54 Wir haben von Mercedes gerade noch einmal die Information bekommen, dass es sich bei der zuvor erwähnten Flamme an Rosbergs Heck nur um unverbranntes Benzin handelte, das sich entzündete. Es kann also vielleicht doch schneller weitergehen als befürchtet. Auto Motor und Sport

Het kwam dus door onverbrande benzine. Ongelooflijk hoe slecht veel mensen hier geïnformeerd zijn. Ga eens op onderzoek uit ipv alles maar als kuddedieren aan te nemen. Je faalt hier om grappig te zijn. Try again.
Rodawa 05 Feb 2013 12:44
Niet zo verzuurd Mika, research of geen research, een grapje maken mag best toch? Kevin doelt alleen maar op de reactie van Lewis nadat de auto gisteren stil viel. ;)
Jean Alesi 05 Feb 2013 12:57
ik begrijp het wel, maanden geen F1 actie gehad, eindelijk weer eens F1, nog vlammen ook.....
Vind je het gek dat mensen overenthousiast reageren :-)
 
Jean Alesi 05 Feb 2013 12:00
.... ik wilde net vermelden dat ik vind dat Rosberg nooit vuurwerk laat zien
 
marcio 05 Feb 2013 12:00
What else is new!! Hamilton komt nog erachter dat de wagen van McLaren nog zo slecht niet was. In de drie jaren dat Mercedes meedoet, heb ik ze nog geen progressie zien boeken. Allan McNisch kan weleens gelijk krijgen en zijn we misschien getuige van de ondergang van een talentvolle rijders door de vele stomme besluiten die hij genomen heeft. Alhoewel, mocht het niet bij Mercedes lukken, kan hij altijd weer terug naar McLaren of misschien zelfs Lotus. Ferrari heeft al aangegeven niet in hem geïnteresseerd te zijn en Red Bull wil hem ook niet hebben.
Arnd Meier 05 Feb 2013 12:10
Ik zou lachen om mijn eigen "ondergang" 75 miljoen euro bijschrijvend op de bankrekening, en hij kan nog altijd zijn eigen team beginnen
Jean Alesi 05 Feb 2013 12:17
"ondergang" klinkt wel erg dramatisch, het is toch duidelijk dat Mercedes geen project van 1 jaar is en dat het tijd nodig heeft voor er weer gewonnen kan worden? Bovendien; de 1e McLaren is ook alweer stilgevallen :)
JasVerstoppen 05 Feb 2013 12:41
ach, wie herinnert zich nog de Ferrari uit 1996...
Np-F1 05 Feb 2013 15:49
Ik denk dat Schumacher daar nog wel eens over droomt, die wagen. Wel 3 keer mee winnen, maar wat een bak..
Jean Alesi 05 Feb 2013 15:57
@Np-F1,
Waarom zou Schumi over die Benz dromen, hij heeft dat ding toch achter in de schuur staan? Tenminste, volgens mij kreeg hij na de laatste GP vorig jaar die rommel mee naar huis...
Jean Alesi 05 Feb 2013 15:59
Sorry, jullie hadden het over de 96er Ferrari, opletten Jean!
 
Mika1 05 Feb 2013 12:15
Gaat alleen om onverbrande benzine zoals de goed geïnformeerde Auto Motor und Sport laat weten. Eerst wat nakijken, dan pas gaan schreeuwen. Loop maar door mensen.
Kennie 05 Feb 2013 14:29
f.r.u.s.t.i.
 
JasVerstoppen 05 Feb 2013 12:40
Blackberry accu werd zeker te heet...
 
AyrtonS 05 Feb 2013 12:44
Ach ja, wanneer was RBR pas echt succesvol? Ook na 4 a 5 jaar volgens mij (ook met Newey in de gelederen)
Waarom zou Mercedes niet na zo'n periode succesvol worden?

Newey heeft ook niet altijd goed gemikt in zijn carriere.

Kortom, er is nog altijd hoop. Brown GP was ook zo in 1 keer WK. Schrijf dus geen enkele topteam af voordat het seizoen halverwege is.
 
Nijhuis 05 Feb 2013 12:47
Foto? Thumbnail...
 
alonso fan 05 Feb 2013 13:16
Ach zo is die auto nog altijd goed voor de warmte.:)
 
KensiB 05 Feb 2013 14:11
Mijn auto laat ook wel eens een brandje zien, niks mis mee.

Komend seizoen zien wij tenminste weer wat vuurwerk op de baan van Mercedes. Maar dit zijn maar aanloop problemen of groeistuipjes.
 
Yannis 05 Feb 2013 14:23
Het nieuws over de razendsnelle nieuwe bolide van Mercedes verspreidde zich als een brandend vuurtje over het circuit...
 
alonso fan 05 Feb 2013 14:29
Nou daar gaan we weer...
Nico verwacht geen sterke start van Mercedes.
 
Yannis 05 Feb 2013 14:42
Jerez update... after identifying the cause of the problem, we will not be running again today whilst parts are modified ready for tomorrow...

Aldus MercedesAMGBrabusLewisF1 zojuist.

Toch iets meer aan de hand dan twee onverbrande benzinedruppels denk ik.
Yannis 05 Feb 2013 14:50
Schijnt wel mee te vallen overigens

Mercedes says that the W04 won't be running again after a wiring loom fault this morning. Usual new car stuff but valuable time lost
 
rijder 13 05 Feb 2013 15:27
Twee keer stil gevallen in 2 dagen? HRT praktijken. Kan echt niet.
 
Np-F1 05 Feb 2013 15:50
Ach, een hele testdag kwijt. Hoe ging dat gezegde nou? Een goed begin door half werk? ;)
 
M Benz 05 Feb 2013 19:13
'met de vlam in de pijp' scheurt ie door de Brennerpas, Nico Wijngaard hehe!!
 
Coureursprofiel
Naam Nico Rosberg
Geboortedatum 1985-06-27 (29)
Lengte 1.78m
Woonplaats