Volg LIVE de eerste testdag van 2013 vanuit Jerez

Gepubliceerd op 05 feb 2013 08:40
Het spel is op de wagen, het begin van het testseizoen is aangebroken. Deze week rijden de Formule 1-teams vier dagen in Jerez, te beginnen vandaag. Allemaal nieuwe auto's die debuteren, op de Williams na dan.

Voor Giedo van der Garde is het zijn eerste testdag als officiele racecoureur van Caterham. De CT03 is vers van de pers, vlak voor aanvang van de testdag gepresenteerd. Jenson Button komt in actie voor McLaren, Mark Webber neemt de eerste dag van de Red Bull Racing RB9 voor zijn rekening, bij Ferrari zal Felipe Massa de F138 de sporen geven, Lotus laat Romain Grosjean vandaag instappen en voor Mercedes test Nico Rosberg.

Zoals elk jaar houdt F1Today.net alles bij via de Live Update. Alle gebeurtenissen en de laatste foto's zijn hier te volgen.

SALE! Bestel je F1 merchandise met fikse kortingen!



Reacties (47)
Posts: 233
is er geen live stream?
Posts: 1438
Ja cameramannen rond het hele circuit staan dagenlang de hele dag te filmen voor gratis streams op internet.....
 
Avatar
Posts: 125
Heb je ook een link?
CountryflagF1Today.nl 05 Feb 2013 09:190
Posts: 176
Bedankt voor je reactie. Het artikel is nu aangepast met een link: www1.f1today.net/nl/live-update/.
 
Richardt. 05 Feb 2013 09:010
Posts: 603
"Zoals elk jaar houdt F1Today.net alles bij via de Live Update. Alle gebeurtenissen en de laatste foto's zijn via de Live Update te volgen."

Misschien ben ik wat voorbarig, maar waar kan ik die live update vinden? Of wordt dit bericht telkens bijgehouden?
Posts: 1438
Zie je die link HIER in de tekst, daar moet je op klikken.
CountryflagF1Today.nl 05 Feb 2013 09:190
Posts: 176
Bedankt voor je reactie. Het artikel is nu aangepast met een link: www1.f1today.net/nl/live-update/.
Richardt. 05 Feb 2013 09:310
Posts: 603
@ tearitup, bij het schrijven van mijn bericht stond die er nog niet. Nu inmiddels wel ;)

@ F1Today, bedankt voor de link. Ziet er erg uitgebreid uit, daar ga ik veel plezier van hebben de komende dagen!
 
CountryflagPietje2013 05 Feb 2013 09:180
Avatar
Posts: 3965
Alle medeforummers,

Fijne testen gewenst. Het seizoen begint nu echt.

Vorig jaar was er iemand met een link naar een online excel-bestand waar de stints/rondetijden bijgehouden werden. Indien iemand weer zo'n link heeft, gaarne delen met ons.
CountryflagSnelle Eddy 05 Feb 2013 12:400
Avatar
Posts: 3025
Jij ook veel plezier Pietje!
CountryflagSnelle Eddy 05 Feb 2013 14:060
Avatar
Posts: 3025
Haha, wat een censuur! Ik had nog meer in mijn bericht staan, zoals een connectie waar je om vroeg, maar ik wordt keihard gepiepeld hier.
CountryflagSnelle Eddy 05 Feb 2013 14:070
Avatar
Posts: 3025
CountryflagSnelle Eddy 05 Feb 2013 14:070
Avatar
Posts: 3025
f 1 tests p u n t i n f o
CountryflagSnelle Eddy 05 Feb 2013 14:080
Avatar
Posts: 3025
Avatar
Posts: 672
@Snelle eddy. Dat had ik laatst ook! Werd gewoon de link en de uitleg bij de link uit mn bericht gehaald. Ik begrijp ook niet welke links er wel of niet worden geplaatst. Plaats het bericht dan helemaal niet...
CountryflagSnelle Eddy 05 Feb 2013 15:120
Avatar
Posts: 3025
Bizar toch? Ik snap het ook niet zo goed. Ze doen hier top werk met de site, het forum en nu ook live-updates, maar als wij zelf elkaar willen helpen dan mag dat niet. Beetje flauw.
CountryflagPietje2013 05 Feb 2013 15:190
Avatar
Posts: 3965
Dank je Eddy, die bedoelde ik. Thanks.
 
Posts: 71
Waarom is de track status 'rood' ? Terwijl er in de tekst niet staat dat er een code rood is gegeven ?
CountryflagJean Alesi 05 Feb 2013 09:440
Avatar
Posts: 7128
Jenson Button stilgevallen met de McLaren, is het seizoen alvast in stijl begonnen ;-)
 
Posts: 525
chassis nummers zijn fout :P een paar van 2007, 2011 en 2012 :P
 
CountryflagbabyShumi 05 Feb 2013 09:320
Posts: 379
yeahhh het is weer begonnen

Vettel!!!
 
Avatar
Posts: 125
is het ook live met BEELD te volgen? kan nergens een stream met beeld vinden.
 
Avatar
Posts: 125
Hamilton zal nu wel smullen door te zien dat de mclaren nu al is stil gevallen :P jaja het zegt niks, maar vermakelijk is het wel! :D
CountryflagPietje2013 05 Feb 2013 10:270
Avatar
Posts: 3965
Rosberg staat ook stil. Met rook....
CountryflagJean Alesi 05 Feb 2013 10:280
Avatar
Posts: 7128
.....zijn ze bij McLaren weer aan 't smullen :-)
 
Richardt. 05 Feb 2013 10:080
Posts: 603
Het wegslepen van de auto van Button duurde wat langer omdat monteurs de auto probeerden af te schermen.

Denken ze nu echt dat die fotografen gedurende vier testdagen niet genoeg foto's krijgen van zowel rijdende als stilstaande auto's?
Avatar
Posts: 672
Een foto van een wagen met 160 km/h levert geen goede gedetailleerde plaatjes op. Als zo'n wagen voor je neus stilstaat, heb je als fotograaf ruim de tijd om goed in te zoomen op opvallende details. Dat wil je als constructeur zoveel mogelijk beperken. Daarom staan er altijd van die mannetjes om de achtervleugels van Red Bull als de wagens op de grid staan.
Richardt. 05 Feb 2013 10:300
Posts: 603
Uiteraard is dat een stuk lastiger. Maar vier dagen lang testen, dacht je dat er dan geen enkel moment was dat een fotograaf niet de mogelijkheid krijgt om detail foto's te maken?
plukjee92 05 Feb 2013 16:350
Posts: 2290
@ TJ een auto die wegrijdt uit de pitstraat wellicht.
 
Avatar
Posts: 2502
Aangezien de regels niet al te veel veranderen ga je toch een vergelijk maken met de eerste test van vorig seizoen.
Ik weet het tijden zeggen niet veel en al helemaal niet op de eerste dag, maar is wel leuk om toch te doen haha.
Hieronder de vereden tijden met de aantal ronden van 2012 ook op het circuit van Jerez vereden.

1.Kimi Räikkönen Lotus Renault 01:19.670 ronden; 75
2.Paul di Resta Force India F1 01:19.772 ronden; 101
3.Nico Rosberg Mercedes Grand Prix 01:20.219 ronden; 56
4.Mark Webber Red Bull 01:20.496 ronden; 54
5.Daniel Ricciardo Scuderia Toro Rosso 01:20.694 ronden; 57
6.Michael Schumacher Mercedes Grand Prix 01:20.794 ronden; 42
7.Kamui Kobayashi Sauber 01:21.353 ronden; 106
8.Jenson Button McLaren 01:21.530 ronden; 62
9.Felipe Massa Ferrari 01:22.815 ronden; 69
10.Heikki Kovalainen Caterham 01:23.178 ronden; 28
11.Pastor Maldonado Williams 01:23.371 ronden; 25
Avatar
Posts: 2502
Aangezien HRT niet meer in de f-1 rijdt heb ik die er niet er bij gezet.
Richardt. 05 Feb 2013 10:310
Posts: 603
Dat zijn de tijden aan het einde van de test van vorig jaar?

Ze hebben deze week nog 1,2 seconden te gaan, volgens mij moet de tijd van Raikkonen er vandaag nog wel aan gaan dan :)
Avatar
Posts: 2502
De eerste test vereden o 7 feb. 2012
Avatar
Posts: 2502
De snelste tijd verreden in de eerste week op Jerez gebeurde op dag 3;

Nico Rosberg Mercedes Grand Prix 01:17.613 ronden; 118
plukjee92 05 Feb 2013 16:370
Posts: 2290
de tijden zeggen inderdaad weinig als ik naar je lijstje kijk, en wat er nu op mijn scherm staat.
Avatar
Posts: 2240
1:19.709 voor Webber inmiddels, het begint al ergens op te lijken. ;)
 
Avatar
Posts: 2211
Sinds wanneer mag je deelnemen met een Indycar? Grappig, die Marussia. Caterham ziet er wel een stukje professionaler uit dan afgelopen seizoen. Mooie strakke lijnen. STR gaat zoals gewoon kneiterhard tijdens het testseizoen
 
Posts: 16
Van der Garde rijdt in ieder geval op zijn eerste testdag al sneller 1.22.791,dan Kovalainen vorig jaar deed op Jerez de eerste testdag 1.23.178...
Verschil is wel dat Kovalainen die dag maar 28 ronde reed en Van der Garde nu al 45 ronde heeft gereden.
En ik denk dat Van der Garde nog wel wat rondjes gaat maken vandaag,waar hij misschien zijn beste tijd nog meer kan verbeteren...
plukjee92 05 Feb 2013 16:370
Posts: 2290
da's alleen maar goed! hij helpt het team en doet zelf veel ervaring op.
 
Avatar
Posts: 2240
Het zou wellicht nog kunnen veranderen, maar dit zal waarschijnlijk de livery wel blijven ja, anders zouden ze wel met de bekende "testlivery" rijden.

Tja, ik kan het niet ontkennen, het blijft een lekker ding.

www.f1fanatic.co.uk...e-2013-4-886x498.jpg
plukjee92 05 Feb 2013 17:300
Posts: 2290
zeker, al vond ik hem met getrapte neus wat agressiever eruit zien.
 
Avatar
Posts: 2211
Van der Garde zette 10 minuutjes geleden een 1.21.9 neer, in een stint van 9 ronden.
Die Sauber heeft toch wel de mooiste auto hoor, qua design en livery
Avatar
Posts: 2240
Ik vind juist die Marussia heel strak om te zien! Niet dat het uiteindelijk uitmaakt, als ze straks heel het seizoen achteraan bungelen, maar toch.
 
Avatar
Posts: 2211
Haha, op de live timing die ik volg schiet Giedo naar 1:-)!
Maar sneed waarschijnlijk een bocht af..
 
Avatar
Posts: 3003
prima tijd guido knap gedaan het team kan trots op je zijn.
 
CountryflagDe Zeswieler 05 Feb 2013 18:540
Avatar
Posts: 3110
ik moet zeggen dat ik de Lotus het mooist vindt, zo in het zonnetje op het circuit, en dan die Caterham van de voorkant! Geen geel te zien, het intrigeert me eigenlijk wel, dat uiterlijk van die Jaguargroene wagen.
De Sauber heb ik nog amper gezien [op 1 foto na waar ik niet veel op zie om te oordelen]. die vond ik schitterend op de presentatiefoto's..
 




GB
          Grand Prix van Engeland
Lokale tijd 16:17

Grand Prix verslagen van Engeland
VT1: Nico Rosberg omzeilt hydraulisch probleem
icon
03 jul, 11:00 - 12:30 Results
Mercedes-coureur Nico Rosberg heeft de eerste sessie voor de Britse Grand Prix op de eerste plek afgesloten, maar dat...
Lees verder
VT2: Ferrari's ingeklemd tussen Rosberg en Hamiton
icon
03 jul, 15:00 - 16:30 Results
De tweede vrije training voor de Grand Prix van Groot-Brittannië heeft niet in een één-twee voor M...
Lees verder
VT3: Hamilton slaat gat naar de rest
icon
04 jul, 11:00 - 12:00 Results
Lewis Hamilton was vanochtend tijdens de derde vrije training in Silverstone de snelste coureur van het veld. De Brit...
Lees verder
Hamilton pakt pole voor thuispubliek, Verstappen slechts dertiende
icon
04 jul, 14:00 - 15:00 Results
Lewis Hamilton start de Grand Prix van Groot-Brittannië vanaf pole position. De publiekslieveling was ongeveer e...
Lees verder
Geef je mening
Ik heb genoten van Italia a Zandvoort met Max Verstappen



Coureursprofiel
Naam FR Romain Grosjean
Actief Voor Lotus, met start nummer 8
Geboortedatum 17 apr 1986 (29)
Gewicht 71 kg
Lengte 1,80m
Website http://www.romaingrosjean.com/
Woonplaats