Volg LIVE de eerste testdag van 2013 vanuit Jerez

Gepubliceerd op 05 feb 2013 08:40
Het spel is op de wagen, het begin van het testseizoen is aangebroken. Deze week rijden de Formule 1-teams vier dagen in Jerez, te beginnen vandaag. Allemaal nieuwe auto's die debuteren, op de Williams na dan.

Voor Giedo van der Garde is het zijn eerste testdag als officiele racecoureur van Caterham. De CT03 is vers van de pers, vlak voor aanvang van de testdag gepresenteerd. Jenson Button komt in actie voor McLaren, Mark Webber neemt de eerste dag van de Red Bull Racing RB9 voor zijn rekening, bij Ferrari zal Felipe Massa de F138 de sporen geven, Lotus laat Romain Grosjean vandaag instappen en voor Mercedes test Nico Rosberg.

Zoals elk jaar houdt F1Today.net alles bij via de Live Update. Alle gebeurtenissen en de laatste foto's zijn hier te volgen.

SALE! Bestel je F1 merchandise met fikse kortingen!


Reacties (47)
Posts: 233
is er geen live stream?
Posts: 1413
Ja cameramannen rond het hele circuit staan dagenlang de hele dag te filmen voor gratis streams op internet.....
 
Avatar
Posts: 123
Heb je ook een link?
CountryflagF1Today.nl 05 Feb 2013 09:190
Posts: 177
Bedankt voor je reactie. Het artikel is nu aangepast met een link: www1.f1today.net/nl/live-update/.
 
CountryflagRichardt. 05 Feb 2013 09:010
Posts: 681
"Zoals elk jaar houdt F1Today.net alles bij via de Live Update. Alle gebeurtenissen en de laatste foto's zijn via de Live Update te volgen."

Misschien ben ik wat voorbarig, maar waar kan ik die live update vinden? Of wordt dit bericht telkens bijgehouden?
Posts: 1413
Zie je die link HIER in de tekst, daar moet je op klikken.
CountryflagF1Today.nl 05 Feb 2013 09:190
Posts: 177
Bedankt voor je reactie. Het artikel is nu aangepast met een link: www1.f1today.net/nl/live-update/.
CountryflagRichardt. 05 Feb 2013 09:310
Posts: 681
@ tearitup, bij het schrijven van mijn bericht stond die er nog niet. Nu inmiddels wel ;)

@ F1Today, bedankt voor de link. Ziet er erg uitgebreid uit, daar ga ik veel plezier van hebben de komende dagen!
 
CountryflagPietje2013 05 Feb 2013 09:180
Avatar
Posts: 4104
Alle medeforummers,

Fijne testen gewenst. Het seizoen begint nu echt.

Vorig jaar was er iemand met een link naar een online excel-bestand waar de stints/rondetijden bijgehouden werden. Indien iemand weer zo'n link heeft, gaarne delen met ons.
CountryflagSnelle Eddy 05 Feb 2013 12:400
Avatar
Posts: 3025
Jij ook veel plezier Pietje!
CountryflagSnelle Eddy 05 Feb 2013 14:060
Avatar
Posts: 3025
Haha, wat een censuur! Ik had nog meer in mijn bericht staan, zoals een connectie waar je om vroeg, maar ik wordt keihard gepiepeld hier.
CountryflagSnelle Eddy 05 Feb 2013 14:070
Avatar
Posts: 3025
CountryflagSnelle Eddy 05 Feb 2013 14:070
Avatar
Posts: 3025
f 1 tests p u n t i n f o
CountryflagSnelle Eddy 05 Feb 2013 14:080
Avatar
Posts: 3025
Avatar
Posts: 671
@Snelle eddy. Dat had ik laatst ook! Werd gewoon de link en de uitleg bij de link uit mn bericht gehaald. Ik begrijp ook niet welke links er wel of niet worden geplaatst. Plaats het bericht dan helemaal niet...
CountryflagSnelle Eddy 05 Feb 2013 15:120
Avatar
Posts: 3025
Bizar toch? Ik snap het ook niet zo goed. Ze doen hier top werk met de site, het forum en nu ook live-updates, maar als wij zelf elkaar willen helpen dan mag dat niet. Beetje flauw.
CountryflagPietje2013 05 Feb 2013 15:190
Avatar
Posts: 4104
Dank je Eddy, die bedoelde ik. Thanks.
 
Posts: 69
Waarom is de track status 'rood' ? Terwijl er in de tekst niet staat dat er een code rood is gegeven ?
CountryflagJean Alesi 05 Feb 2013 09:440
Avatar
Posts: 7398
Jenson Button stilgevallen met de McLaren, is het seizoen alvast in stijl begonnen ;-)
 
Posts: 593
chassis nummers zijn fout :P een paar van 2007, 2011 en 2012 :P
 
CountryflagbabyShumi 05 Feb 2013 09:320
Posts: 382
yeahhh het is weer begonnen

Vettel!!!
 
Avatar
Posts: 123
is het ook live met BEELD te volgen? kan nergens een stream met beeld vinden.
 
Avatar
Posts: 123
Hamilton zal nu wel smullen door te zien dat de mclaren nu al is stil gevallen :P jaja het zegt niks, maar vermakelijk is het wel! :D
CountryflagPietje2013 05 Feb 2013 10:270
Avatar
Posts: 4104
Rosberg staat ook stil. Met rook....
CountryflagJean Alesi 05 Feb 2013 10:280
Avatar
Posts: 7398
.....zijn ze bij McLaren weer aan 't smullen :-)
 
CountryflagRichardt. 05 Feb 2013 10:080
Posts: 681
Het wegslepen van de auto van Button duurde wat langer omdat monteurs de auto probeerden af te schermen.

Denken ze nu echt dat die fotografen gedurende vier testdagen niet genoeg foto's krijgen van zowel rijdende als stilstaande auto's?
Avatar
Posts: 671
Een foto van een wagen met 160 km/h levert geen goede gedetailleerde plaatjes op. Als zo'n wagen voor je neus stilstaat, heb je als fotograaf ruim de tijd om goed in te zoomen op opvallende details. Dat wil je als constructeur zoveel mogelijk beperken. Daarom staan er altijd van die mannetjes om de achtervleugels van Red Bull als de wagens op de grid staan.
CountryflagRichardt. 05 Feb 2013 10:300
Posts: 681
Uiteraard is dat een stuk lastiger. Maar vier dagen lang testen, dacht je dat er dan geen enkel moment was dat een fotograaf niet de mogelijkheid krijgt om detail foto's te maken?
Countryflagplukjee92 05 Feb 2013 16:350
Posts: 2258
@ TJ een auto die wegrijdt uit de pitstraat wellicht.
 
Avatar
Posts: 2621
Aangezien de regels niet al te veel veranderen ga je toch een vergelijk maken met de eerste test van vorig seizoen.
Ik weet het tijden zeggen niet veel en al helemaal niet op de eerste dag, maar is wel leuk om toch te doen haha.
Hieronder de vereden tijden met de aantal ronden van 2012 ook op het circuit van Jerez vereden.

1.Kimi Räikkönen Lotus Renault 01:19.670 ronden; 75
2.Paul di Resta Force India F1 01:19.772 ronden; 101
3.Nico Rosberg Mercedes Grand Prix 01:20.219 ronden; 56
4.Mark Webber Red Bull 01:20.496 ronden; 54
5.Daniel Ricciardo Scuderia Toro Rosso 01:20.694 ronden; 57
6.Michael Schumacher Mercedes Grand Prix 01:20.794 ronden; 42
7.Kamui Kobayashi Sauber 01:21.353 ronden; 106
8.Jenson Button McLaren 01:21.530 ronden; 62
9.Felipe Massa Ferrari 01:22.815 ronden; 69
10.Heikki Kovalainen Caterham 01:23.178 ronden; 28
11.Pastor Maldonado Williams 01:23.371 ronden; 25
Avatar
Posts: 2621
Aangezien HRT niet meer in de f-1 rijdt heb ik die er niet er bij gezet.
CountryflagRichardt. 05 Feb 2013 10:310
Posts: 681
Dat zijn de tijden aan het einde van de test van vorig jaar?

Ze hebben deze week nog 1,2 seconden te gaan, volgens mij moet de tijd van Raikkonen er vandaag nog wel aan gaan dan :)
Avatar
Posts: 2621
De eerste test vereden o 7 feb. 2012
Avatar
Posts: 2621
De snelste tijd verreden in de eerste week op Jerez gebeurde op dag 3;

Nico Rosberg Mercedes Grand Prix 01:17.613 ronden; 118
Countryflagplukjee92 05 Feb 2013 16:370
Posts: 2258
de tijden zeggen inderdaad weinig als ik naar je lijstje kijk, en wat er nu op mijn scherm staat.
Avatar
Posts: 2231
1:19.709 voor Webber inmiddels, het begint al ergens op te lijken. ;)
 
Avatar
Posts: 2192
Sinds wanneer mag je deelnemen met een Indycar? Grappig, die Marussia. Caterham ziet er wel een stukje professionaler uit dan afgelopen seizoen. Mooie strakke lijnen. STR gaat zoals gewoon kneiterhard tijdens het testseizoen
 
Posts: 16
Van der Garde rijdt in ieder geval op zijn eerste testdag al sneller 1.22.791,dan Kovalainen vorig jaar deed op Jerez de eerste testdag 1.23.178...
Verschil is wel dat Kovalainen die dag maar 28 ronde reed en Van der Garde nu al 45 ronde heeft gereden.
En ik denk dat Van der Garde nog wel wat rondjes gaat maken vandaag,waar hij misschien zijn beste tijd nog meer kan verbeteren...
Countryflagplukjee92 05 Feb 2013 16:370
Posts: 2258
da's alleen maar goed! hij helpt het team en doet zelf veel ervaring op.
 
Avatar
Posts: 2231
Het zou wellicht nog kunnen veranderen, maar dit zal waarschijnlijk de livery wel blijven ja, anders zouden ze wel met de bekende "testlivery" rijden.

Tja, ik kan het niet ontkennen, het blijft een lekker ding.

www.f1fanatic.co.u(...)-2013-4-886x498.jpg
Countryflagplukjee92 05 Feb 2013 17:300
Posts: 2258
zeker, al vond ik hem met getrapte neus wat agressiever eruit zien.
 
Avatar
Posts: 2192
Van der Garde zette 10 minuutjes geleden een 1.21.9 neer, in een stint van 9 ronden.
Die Sauber heeft toch wel de mooiste auto hoor, qua design en livery
Avatar
Posts: 2231
Ik vind juist die Marussia heel strak om te zien! Niet dat het uiteindelijk uitmaakt, als ze straks heel het seizoen achteraan bungelen, maar toch.
 
Avatar
Posts: 2192
Haha, op de live timing die ik volg schiet Giedo naar 1:-)!
Maar sneed waarschijnlijk een bocht af..
 
Avatar
Posts: 3076
prima tijd guido knap gedaan het team kan trots op je zijn.
 
CountryflagDe Zeswieler 05 Feb 2013 18:540
Avatar
Posts: 3126
ik moet zeggen dat ik de Lotus het mooist vindt, zo in het zonnetje op het circuit, en dan die Caterham van de voorkant! Geen geel te zien, het intrigeert me eigenlijk wel, dat uiterlijk van die Jaguargroene wagen.
De Sauber heb ik nog amper gezien [op 1 foto na waar ik niet veel op zie om te oordelen]. die vond ik schitterend op de presentatiefoto's..
 




BE
          Grand Prix van België
Lokale tijd 07:46

Grand Prix verslagen van België
VT1: Maldonado rijdt zijn Lotus in de prak op Spa
icon
21 aug, 10:00 - 11:30 Results
Ondanks wat technische problemen heeft Mercedes-coureur Nico Rosberg de beste tijd laten noteren in de eerste vrije t...
Lees verder
VT2: Angstig moment voor Rosberg na klapband
icon
21 aug, 14:00 - 15:30 Results
Nico Rosberg heeft geheerst op de eerste dag van de Belgische Grand Prix. Na de beste tijd in de eerste training was ...
Lees verder
VT3: Hamilton slaat gat naar de rest in België
icon
22 aug, 11:00 - 12:00 Results Photos
Lewis Hamilton heeft vanochtend tijdens de derde vrije training in België de snelste tijd genoteerd. De leider i...
Lees verder
Hamilton eist pole position op voor Belgische Grand Prix
icon
22 aug, 14:00 - 15:00 Results
Lewis Hamilton heeft de pole position veroverd voor de Belgische Grand Prix. De Brit bleef Nico Rosberg en Valtteri B...
Lees verder
Lewis Hamilton wint Grand Prix van België, Verstappen achtste
icon
23 aug, 14:00 - 16:00 Results Photos
Lewis Hamilton heeft de Grand Prix van België gewonnen. De Brit leidde de wedstrijd van start tot eind en moest ...
Lees verder
Geef je mening
Moeten de eenzitter-klasses overstappen op gesloten cockpits?


Circuit Spa-Francorchamps
 
Circuit Spa-Francorchamps
Plaats BE Francorchamps, België
Website Website
 
Ronde lengte 7.004 KM
Aantal rondes in race 44
Race afstand 308.052 KM
 
Grand Prix Kalender
Vorige Grand Prix: 23 aug
BE België Spa-Francorchamps
Volgende Grand Prix: 06 sep
IT Italië Monza
 
Kampioenschap 2015
Stand constructeurskampioenschap
1.DEMercedes GP426
2.ITFerrari242
3.GBWilliams161
4.ATRed Bull Racing108
5.GBLotus50