Sauber wil Ferrari-motoren behouden voor 2014

Gepubliceerd op 02 feb 2013 15:32
image
Sauber praat niet met andere motorleveranciers voor de drastische veranderingen in 2014. Het team blijft alleen met Ferrari praten, maar heeft nog geen contract verzekerd.

Teambaas Monisha Kaltenborn vertelde vanmiddag bij de presentatie aan de media: "Het is een interessante situatie voor de klantenteams op het moment. Er zijn zoveel opties dat het niet duidelijk is op het moment. Het is dus heel moeilijk om op dit soort gesprekken in gaan."

"We hebben een samenwerking gehad met Ferrari voor meer dan tien jaar, het is dus de normale weg om te bewandelen. Het blijft echter moeilijk, omdat niets duidelijk werd gemaakt tot in het detail. Het is heel uitdagend om geen nadeel te hebben tegenover de fabrieksteams", aldus de nieuwe teambaas.

Ze ontkende dat Sauber misschien over zou stappen naar motoren van Mercedes. "Ik kan hier heel duidelijk over zijn, we praten met niemand meer, ondanks de berichten", sluit ze af.

Sale opruiming! Bestel hier je merchandise met fikse kortingen!



Reacties (11)
Richardt. 02 Feb 2013 16:220
Posts: 603
Tja, Sauber = Ferrari motoren in mijn ogen. Slecht zullen die motoren vast niet zijn.

Sauber is al 10 jaar lang ingesteld op de samenwerking met Ferrari, dat alleen al geeft een voordeel ondanks de nieuwe motoren voor volgend jaar. Want het gaat natuurlijk verder dan alleen even een ander torretje achterin die auto lepelen.

Ik zou dus ook verbaasd zijn als ze zouden overstappen naar een andere leverancier en verwacht dat ze gewoon bij Ferrari blijven.
Volgens mij is de link met Mercedes ook alleen maar gelegd omdat Sauber in een ver verleden succesvol is geweest met de Mercedes sportscars.
CountryflagRunningupthathill 04 Feb 2013 00:020
Avatar
Posts: 9769
Het was wel meer dan alleen dat. Heel in het begin van Sauber was het de bedoeling dat zij het fabrieksteam van McLaren werden, met Schumacher als rijder. Schumacher koos echter om bij Benneton te blijven, Mercedes kocht zich in bij McLaren.
 
Countryflagdumdumdum 02 Feb 2013 17:020
Posts: 1382
Tja. Voorheen was er een regel dat motor leveranciers maar aan 3teams motoren mochten voorzien buiten het fabrieks team om. Dus Ferrari mag 4 teams voorzien, Mercedes mag 4 teams en Renault 3 teams. Dan zit 1 team zonder motor in 2014. Maar ik ben echt benieuwd of er een 4e leverancier komt. Het is verdacht stil aan de kant van Pure.
Avatar
Posts: 1700
Pure is ermee gestopt, dus we hebben wel een probleem dan inderdaad.

www.autosport.com/news/report.php/id/101562
 
Posts: 460
10 jaar ferrari??? ze reden een paar jaar terug met BMW motoren.

Misschien dat BMW terugkeert, of Honda
Countryflagpvm211259 02 Feb 2013 18:420
Posts: 32
hoop ik ook we zullen wel zien
CountryflagRunningupthathill 04 Feb 2013 00:030
Avatar
Posts: 9769
Je kan als fabrieksBMW-team toch moeilijk met Ferrari-motoren gaan rijden? Overigens was het team toen BMW, niet Sauber.
 
Countryflagpvm211259 02 Feb 2013 18:390
Posts: 32
ik hoop dat senna nog een zitje krijgt
Avatar
Posts: 3188
ja dat hoop ik ook,achter in ze een auto,een kinder zitje
 
Posts: 78
Ik denk dat het heel goed zou zijn als ze de Ferrari-motor houden, gewoon is het alleen al voor de continuïteit in het team, wat ik denk dat heel belangrijk is.
plukjee92 02 Feb 2013 23:520
Posts: 2287
Klopt, plus dat het een succes pakket blijkt voor sauber, hopelijk komen ze dit seizoen nog beter voor de dag dan afgelopen seizoen,en ze weer leuke dingen kunnen laten zien!
 




GB
          Grand Prix van Engeland
Lokale tijd 08:15
Zondag Weather image
Race
14:00 - 16:00
 
 
Snelste ronde
14:00 - 16:00
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
11:00 - 12:00
 
 
Kwalificatie
14:00 - 15:00
 
 
 

Grand Prix verslagen van Engeland
VT1: Nico Rosberg omzeilt hydraulisch probleem
icon
03 jul, 11:00 - 12:30 Results
Mercedes-coureur Nico Rosberg heeft de eerste sessie voor de Britse Grand Prix op de eerste plek afgesloten, maar dat...
Lees verder
VT2: Ferrari's ingeklemd tussen Rosberg en Hamiton
icon
03 jul, 15:00 - 16:30 Results
De tweede vrije training voor de Grand Prix van Groot-Brittannië heeft niet in een één-twee voor M...
Lees verder
Geef je mening
Ik heb genoten van Italia a Zandvoort met Max Verstappen



Team profiel
Naam IT Ferrari
Motor Ferrari
Oprichtingsdatum 21 mei 1950