Sauber presenteert nieuwe, grijze C32 in Hinwil

Gepubliceerd op 02 feb 2013 12:08
image
Sauber heeft als volgende Formule 1-team de wagen voor 2013 onthuld. In Hinwil trok de nieuwe line-up, bestaande uit debutant Esteban Gutierrez en de van Force India aangetrokken Nico Hulkenberg, het doek van de C32. Wat meteen in het oog springt is de voornamelijk grijze livery. Het wit van de voorgaande jaren is bijna verdwenen.

De auto bevat tevens zeer slanke side-pods. Sauber ontbeert nog wel een grote sponsor op de zijkant. De trap in de neus is verdwenen, of in elk geval niet meer zichtbaar. Bij de presentatie in windtunnel van de Zwitserse renstal was ook de nieuwe test en reserve-rijder Robin Frijns aanwezig. Het is nog niet duidelijk wanneer de Nederlander voor het eerst aan de C32 mag proeven.

Sale opruiming! Bestel hier je merchandise met fikse kortingen!


Reacties (40)
Countryflagplukjee92 02 Feb 2013 12:080
Posts: 2258
prachtige auto, vele malen mooier dan vorig jaar!
Avatar
Posts: 1933
Eindelijk een team met een opvallend andere livery dan vorig jaar. Wel heel veel grijs, maar het is niet lelijk. Zag wel Frijns met een ietwat beteuterde blik naast Gutierrez en Hülkenberg zitten ?
Countryflagplukjee92 02 Feb 2013 12:130
Posts: 2258
geen saai grijs, beetje antraciet, kan niet wachten om hem in Singapore onder kunstlicht te kunnen zien!

ja inderdaad, Frijns werd niet eens genoemd door Monisha, kan me wel voorstellen dat je er niet vrolijk van wordt om er zo nutteloos bij te moeten zitten!
Posts: 929
idd mooie auto! jammer dat ze frijns niet even voorstelde.
Avatar
Posts: 1933
Ik ben ook eigenlijk niet heel kapot van de hoeveelheid mexicaanse sponsors of in ieder geval de grootte van hun logo's. Vorig jaar haalde Sauber 126 punten, dat gaan ze echt niet evenaren dit seizoen met deze line-up, ik schat Hülkenberg wel in voor een puntje of 70, maar Gutiérrez misschien 30 ofzo max.
 
Avatar
Posts: 1213
De mooiste wagen die tot nu toe is gepresenteerd! Wat een prachtbak!
Countryflagplukjee92 02 Feb 2013 12:100
Posts: 2258
ook meteen de eerste met een enigszins andere livery! het rood van de lotus niet meegeteld.

Wat een geweldig team dit, hoop dat ze nog lang mogen bestaan.
 
Countryflagcomplicated 02 Feb 2013 12:120
Avatar
Posts: 945
Prachtige bak! En met Hülkenberg achter het stuur kan dit wel eens een ECHT topjaar worden voor Sauber (elk Hulk!)
CountryflagInfinityG35 02 Feb 2013 13:460
Avatar
Posts: 756
Indrukwekkend deze Sauber. Kijk eens naar die sidepods; ongelooflijk smal. Bijna de helft zo klein als Ferrari.

Tot nu toe de meest indrukwekkend auto. Met Hulkenberg erin kan dit wel eens een grote verassing worden.
 
CountryflagDe Zeswieler 02 Feb 2013 12:150
Avatar
Posts: 3132
Erg, erg blij met deze doorontwikkeling vd livery. DIT bedoel ik! Weg met dat wit!
Nu zoveel meer uitstraling! Het enige dat ik mis is een mooi dik logo op de sidepods.
 
Posts: 1009
Frijns zat er ook. Ik denk dat het best wel nuttig is om alles even zo te bekijken, hoe dat gaat in de F1.
 
 
CountryflagRealcomrad 02 Feb 2013 12:250
Avatar
Posts: 163
Dit is de mooiste tot nu. Hopen dat ze nog een rote sponsor aan de haak weten te slaan.
Countryflagplukjee92 02 Feb 2013 12:290
Posts: 2258
wellicht kan Carlos Slim wat meer voor ze betekenen ;-) hoofdsponsor worden bijvoorbeeld?
CountryflagRealcomrad 02 Feb 2013 12:290
Avatar
Posts: 163
 
Countryflagplukjee92 02 Feb 2013 12:370
Posts: 2258
sorry verkeerd gezien, het is de nose cam xD
 
Avatar
Posts: 3086
kan het me wel voorstellen als je naam niet genoemd word, een reserve rijder hoort er net zo goed bij vind ik. maar robin jou tijd komt wel, en dan laat je ze maar eens zien wat je kan.hou je koppie er bij en zeg geen rare dingen meer over het team
Countryflaglittle-nightmare 02 Feb 2013 13:280
Posts: 1794
hij had dit seizoen gewoon moeten debuteren. maarja geld is weer te belangrijk he... wel een hulkenberg nemen die ik weet nie hoeveel wil op 1 jaar...
Countryflagplukjee92 02 Feb 2013 13:310
Posts: 2258
liever dat hij mag debuteren langs gutierrez dan hulkenberg, dat was mischien erg slecht geweest voor zijn carriere.
 
Posts: 1413
Prachtige auto!
 
CountryflagGiovanna Amati 02 Feb 2013 13:080
Posts: 120
Mooie livery die wel wat lijkt op de HRT livery uit 2010, hopelijk is dat geen voorbode van wat er bij Sauber komen gaat.
Countryflagplukjee92 02 Feb 2013 13:260
Posts: 2258
Gelukkig is het sauber die vaak met slimme eenvoudige ideeën komt om de auto sneller te maken,en is hrt dat nooit gelukt ;-)
 
CountryflagArnd Meier 02 Feb 2013 13:360
Posts: 355
Is de samenwerking met chelsea beeindigd?, ook geen samsung als sponsor..
Countryflagplukjee92 02 Feb 2013 13:380
Posts: 2258
samsung kan nog komen eventueel, van Chelsea vindt ik het wel vreemd.
Ze hebben op hun site nog wel Chelsea artikelen staan
Avatar
Posts: 1213
Chelsea staat nu boven op de neus.
 
CountryflagL.Hamilton 02 Feb 2013 14:330
Avatar
Posts: 7205
Deze livery doet me denken aan die eerste HRT wagen. Dus hij oogt langzaam in die kleuren :P
Avatar
Posts: 2741
Ook mijn eerste gedachte. Maar deze zal wel iets sneller zijn, al is het alleen al omdat Hulkenberg hem bestuurd.
CountryflagM4U Racing 03 Feb 2013 18:550
Avatar
Posts: 4263
Sauber's huiskleuren zijn dit..., al van ver voor HRT bedacht werd!
 
Avatar
Posts: 2192
Werkelijk prachtige auto, mooiste tot zover. Ik denk dat de presentator vergat Frijns even voor te stellen. Je zag Frijns echt kijken, zo van..volgens mij vergeet je iemand p1k:-)
 
Posts: 917
Erg creatief opgelost met de zij-vanity plates. Ziet er schier uit van de zijkant, maar tegelijkertijd ruimte voor een luchthapper en een getrapte neus.
 
Avatar
Posts: 2235
Mooie livery, hopelijk ziet het er op het circuit ook zo mooi uit. Ik kan me bij een livery van Sauber nog herinneren dat het er op de studiofoto's best aardig uit zag, maar op het circuit was het niet om aan te zien. Volgens mij was dat 2 jaar geleden.
 
Posts: 4947
The best one so far!!! LOOKS FREAKING AMAZING! :D
 
Countryflagplukjee92 02 Feb 2013 15:240
Posts: 2258
die sidepods zijn klein :o
 
Avatar
Posts: 2850
Wauw.. Wauw! Wauw! Wauw! Ik ben verliefd op deze auto! Zeker de mooiste tot nu toe!
 
Posts: 213
Enentjes voor ingelogd:WOW,WOW,WOW!!!
Prachtige livery,hopelijk gaat hij echt zo hard als hij er uit ziet.
 
Posts: 2640
Mooi grijs is niet lelijk!
Mooie auto zowel qua livery als qua vormen. De neus is toch een beetje getrapt en wat zijn sidepods smal. Wat betreft die sidepods kan Ferrari nog heel wat leren van Sauber als je puur en alleen kijkt naar de schoonheid. Maar dat is al jaren eigenlijk zo.
Hopelijk brengt deze auto wat Sauber ervan hoopt.
 
Posts: 3445
Zo, dat ziet er erg goed uit zeg! En als het gezegde 'if it looks fast, it is fast' klopt, kan Sauber ook dit jaar wel weer verrassen. Smalle side-pods vallen natuurlijk gelijk op, naar achteren toe wel wat meer 'bulky', maar al met al ziet dat er goed uit. Uitlaten ook volgens een te verwachten lay-out.
 
CountryflagSennaDaSilva 02 Feb 2013 19:050
Avatar
Posts: 2346
Schitterende auto, creatieve en mooie getrapte neus variant ( ze kunnen dus ook best mooi).
Maar wat een saaie livery zeg. Doet me denken aan de livery van eerste HRT.

Ik had overigens verwacht een grote nieuwe sponsor te zien op de auto. De grote man achter Chelsea die een groot belang aan geld heeft zitten bij Sauber, had het niet zo lang geleden erover dat zowel Sauber als zijn voetbal team een grote titelsponsor gingen krijgen. Ik had zelf gedacht aan Samsung... de huidige sponsor van de club. Maar zie ik het nou verkeerd of staat die hele club niet eens meer op de auto? Wellicht is dit een tijdelijke livery tot dat voor beide partijen de zaken rond zijn met de nieuwe sponsor?? Geen idee, ik volg weinig voetbal...

Alhoewel ik de livery niet bepaald spectaculair vindt, in ieder geval een een verbetering met die van vorig jaar. De auto zelf vindt ik de mooiste 2013 auto tot en met heden!
 




IT
          Grand Prix van Italië
Lokale tijd 09:39
Zondag Weather image
Race
14:00 - 16:00
 
 
Snelste ronde
14:00 - 16:00
 
 
Zaterdag Weather image
Vrije training 3
11:00 - 12:00
 
 
Kwalificatie
14:00 - 15:00
 
 
 

Grand Prix verslagen van Italië
VT1: Mercedes declasseert concurrentie in Italië
icon
04 sep, 10:00 - 11:30 Results
Het team van Mercedes rijdt dit weekend op Monza met een fors opgewaardeerde aandrijflijn en dat heeft de rest gewete...
Lees verder
VT2: Hamilton nipt sneller dan Rosberg op Monza
icon
04 sep, 14:00 - 15:30 Results
Mercedes maakte het in de tweede vrije training voor de Italiaanse Grand Prix minder bont dan in de eerste sessie, ma...
Lees verder
Geef je mening
Renault terug met een eigen fabrieksteam zou geweldig zijn voor de F1


Circuit Monza
 
Circuit Monza
Plaats IT Monza, Italië
Website Website
 
Ronde lengte 5.793 KM
Aantal rondes in race 53
Race afstand 306.720 KM
 
Grand Prix Kalender
Vorige Grand Prix: 23 aug
BE België Spa-Francorchamps
Volgende Grand Prix: 06 sep
IT Italië Monza
 
Kampioenschap 2015
Stand constructeurskampioenschap
1.DEMercedes GP426
2.ITFerrari242
3.GBWilliams161
4.ATRed Bull Racing108
5.GBLotus50