Van der Garde openbaart vanmiddag zijn toekomstplannen

Gepubliceerd op 01 feb 2013 10:01
image
Giedo van der Garde doet rond 15.30 uur uit de doeken hoe zijn nabije toekomst eruit gaat zien. Op een locatie van sponsor McGregor in Amsterdam zal de Nederlander bekend maken wat hij dit jaar gaat doen. En de geruchten gaan dat hij bij Caterham een racecontract heeft getekend.

Van der Garde was vorig seizoen als test- en reserverijder actief voor de Maleisische renstal, en kwam ook in de GP2 uit voor Caterham Racing. Caterham heeft tot nu toe alleen Charles Pic bevestigd voor 2013. Van der Garde zou de eerste Nederlander in de Formule 1 zijn sinds Christijan Albers in 2007.


Reacties (80)
Avatar
Posts: 3395
lijkt me wel,anders houd je geen pers conferentie?deed hij vorig jaar volgens mij ook niet

zal me dood lachen als hij opeens in een Force India pakkie staat
 
Posts: 219
Half 4 weten we het
Ben benieuwd
 
CountryflagRichardt. 01 Feb 2013 10:070
Posts: 681
Afwachten, ik kan het nog niet zo goed geloven dat hij bij Caterham aan de bak gaat.
Maar gezien alle berichten lijkt het wel zo te zijn.

Ik hoop het voor hem, er zal een droom uitkomen. Hopelijk kan ie Pic helemaal het snot voor de ogen rijden en flink opvallen in de achterhoede, dan maakt hij nog een kans.
 
Avatar
Posts: 671
Ik denk dat hij dopinggebruik gaat bekennen.
CountryflagPietje2013 01 Feb 2013 10:170
Avatar
Posts: 4104
Exclusief interview bij koffietijd?
 
Avatar
Posts: 2192
Gefeliciteerd met je F1-contract Giedo, wat een doorzetter!
Avatar
Posts: 750
een contract om de autoos af te stoffe........... of as reserverijder van de reserverijder?
Countryflagplukjee92 01 Feb 2013 10:300
Posts: 2258
het spijt me dat er voor D'ambrosio niet meer inzat..mischien meer geluk met Stoffel bengelke?
Avatar
Posts: 3395
Sorry bengelke maaar die baan is helaas al vergeven,daar is een belg mee aan de haal gegaan,ben ff ze naam kwijt
 
Avatar
Posts: 3395
of hij stopt met racen?en gaat verder als vertegenwoordiger voor MC Gregor
 
Avatar
Posts: 3076
ik heb dit gister al aangegeven dat het er aan zou komen
Avatar
Posts: 3749
Ja en...? Als ik iedereen die steeds heeft geroepen dat het goed zou gaan komen een Euro moet geven gaat dat nog aardig in de papieren lopen.
CountryflagArnd Meier 01 Feb 2013 12:250
Posts: 355
Tijdje geleden was hier nog iemand die hier stellig beweerde dat vd garde absoluut kanseloos was en het eigenlijk beetje naief was van de overige leden dat ze dachten dat een nl'er uberhaupt kans zou hebben op het zitje...

Goed nieuws voor Giedo een van de beter voorbereide coureurs gezien zijn ervaringen in de GP2 en bij Caterham, heb er vertrouwen in.
 
Posts: 42
Ik gun hem van harte. Geef de man een kans.
 
Posts: 13
Denk dat hij rijdt bij Caterham, zijn site laat opvallend veel groen zien!
Countryflagplukjee92 01 Feb 2013 10:300
Posts: 2258
Senna's website is 'under construction' , wellicht heeft hij ook iets gevonden?
 
Posts: 4947
misschien 3e bij FI. who knows.
 
CountryflagRamshoek2 01 Feb 2013 10:210
Avatar
Posts: 874
Zou echt fantastisch zijn mocht hij bij Caterham gaan racen.
Natuurlijk zullen er weer de nodige typisch Nederlandse reacties komen over de capaciteiten van vdG en over het gegeven dat Caterham een achterhoede team is.

Wanneer een of ander ballentrappertje uit Zevenhuizen aan de bak mag bij de regionale 1e divisie club, dan vinden we dat mooi, geen enkel commentaar. Promoveert hij naar een leuke topclub in de ere divisie dan is het een en al halleluja.
Ik denk dat Caterham in de wereld van de F1 op een hoger plan staat dan de topclubs uit de Nederlandse competitie. Dus alsjeblieft, wees eens wat enthousiaster!!!
 
Avatar
Posts: 3076
laten we wel eerlijk zijn guido heeft het ook wel verdient om het tweede stoeltje te krijgen.

eindelijk weer een nederlander in de f1 wel is waar geen top team maar goed hij kan zich wel in de kijker rijder.
 
Posts: 925
Moet wel Caterham worden.

Ondanks mijn bakken scepsis gedurende de winter, chapeau Giedo!

Ik was bang dat hij vorig seizoen als melkkoe werd gebruikt en nooit serieus is overwogen voor dit jaar. Het ziet er naar uit dat ik ongelijk krijg, hetgeen ik erg prettig vind; ik blijf een chauvinist! Daarnaast heeft Giedo een prettige uitstraling, waarmee de gunfactor nog verder toeneemt. Ik zou het echt top vinden.
 
Posts: 5942
Kan het ook zijn dat hij dopinggebruik toe gaat geven, is momenteel ook nog wel een dingetje om via een interview of persconferentie te doen :-)

Zou mooi zijn voor hem als hij dit weet te bereiken. Loon naar werken voor een zeer sympathieke jongen, wellicht iets te sympathiek voor de absolute top maar wel één met de juiste instelling.
Posts: 657
Lars75@

Giedo heeft toch geen doping nodig,zet Bianchi maar voor hem in de FI,dat is pas doping!! hahaha.
En nu gaat hij eindelijk scoren,let maar op,eerst Pic verslaan en dan......
We gaan er van genieten.
 
Avatar
Posts: 510
De tekenen wijzen er toch op dat hij bij Caterham gaat rijden dit seizoen! No way dat hij enthousiast zijn 2e keuze met een perfconferentie gaat onthullen voordat de 2e rijder van Caterham bekend is. Eigelijk was er geen 2e keuze voor hem, dus ik ben blij!
 
Posts: 247
Klinkt veelbelovend allemaal! As de website van Senna "under construction" is dan zal daar ook wel wat spelen. Ik ga er dan vanuit dat Senna naar FI gaat en Cterham kiest voor de miljoenen van Giedo.
Ik gun het Goedo van harte en vindt het zelf ook leuk om weer een Nederlander in de F1 te kunnen bewonderen. Wie weet waar het toe leidt? Als hij Pic weet te verslaan dan wil ik niet uitsluiten dat hij misschien nog wel een stapje kan maken in de toekomst. Een topteam zal het niet worden maar een subtopper zou al heel leuk zijn. Het is al weer even terug dat een Nederlander punten haalde in een F1 race (de wanvertoning op Inianapolis waar Albers in een startveld van 6 auto's punten opraapte daargelaten dan).
 
Posts: 18
De website van Senne staat al een eeuwigheid op "Under Construction".
Posts: 247
Ohw, hahah dat wist ik niet. Ik ging af op de info hierboven waar dat gemeld werd. De eerste keer dat ik serieus ga overwegen om die website te gaan bezoeken moet nog plaats gaan vinden ;-)
Countryflagalonso fan 01 Feb 2013 11:270
Avatar
Posts: 5731
geld was op.:)
 
Avatar
Posts: 3749
...dat-ie niet bij Caterham gaat rijden, want schoonvader had zijn centjes in achtergestelde obligaties SNS-Bank gestoken en die is-ie nu helemaal kwijt.
Avatar
Posts: 3395
ff t nieuws volgen sns is door de regering gered
Countryflagplukjee92 01 Feb 2013 11:200
Posts: 2258
hoppa weer 3,7 miljard meer bezuinigen.
Avatar
Posts: 3749
@MASF1: Inderdaad, effe nieuws volgen en dan had je geweten dat degenen met achtergestelde obligaties in totaal 57 miljoen kwijt zijn.
 
Avatar
Posts: 3076
@gompie wat een domme kritiek lever jij wees blij dat er weer een nederlander in de f1 zit. ga anders naar handbal kijken op tv
Avatar
Posts: 3749
Even voor mijn begrip, wáár lever ik dan kritiek?
 
Posts: 395
Dat moet wel een stoeltje bij Caterham betekenen, kan gewoon niet anders.

Force-India heeft vandaag de presentatie van de auto, dus dan had GVD daarbij aanwezig moeten zijn. Wie er dan wel voor FI gaan rijden is een grote vraag....
Avatar
Posts: 3395
Senna,let maar op
Countryflagplukjee92 01 Feb 2013 11:350
Posts: 2258
di resta was aanwezig, verder niemand.
Ze wilden ook niet zeggen wie er langs di resta gaat rijden.

foto's:

www.f1fanatic.co.u(...)india-vjm06-launch/
Avatar
Posts: 3395
vind het wel jammer dat ze met di resta door gaan
Posts: 657
Waarom Bengelke nadoen,met die afkorting,ga anders op Belgische sites ......
O,wat haten we die Hollanders,ja...,omdat in 1682 ze ons belgkes geplaagd hebben!!!
Giedo,gaat het beter doen dan Jerommeke,ff wachten,mischien gaat Stoffelke nog wat worre!!!
Avatar
Posts: 3395
Ik trek me er niks meer van aan!!!!Als er om half 4 goed nieuws komt kan mijn dag niet meer stuk!!!
 
Posts: 219
opelijk komt Giedo zijn grote vriend Jules niet tegen in een Force India
Dan is het weer ouderwets rammen
Avatar
Posts: 3395
die komt giedo alleen tegen als ie op een ronde wordt gezet,is helaas niet anders
Posts: 219
Wat dacht je van de bij de start
Avatar
Posts: 3395
volgens mij starten de force india's iets meer vooraan,meestal een plek of 10
Posts: 1413
Ja wie zegt dat dat aankomend seizoen zo is. Met de geldproblemen van FI en het feit dat Caterham voor t eerst echt een auto rond de renault krachtbron heeft kunnen bouwen, althans ik neem dat dat in 2011 - 2012 niet helemaal zo gegaan is, zou het zomaar dichter bij elkaar kunnen liggen. Who knows.
 
Avatar
Posts: 671
In De Telegraaf staat het ook
 
Avatar
Posts: 671
De Telegraaf heeft het nieuws al gebracht..
Avatar
Posts: 3395
Mocht het zo zijn,ben wel benieuwd voor hoelang?
 
CountryflagMichel_73 01 Feb 2013 12:020
Posts: 105
Je zou er bijna in gaan geloven.. :-) De uitdrukking is trouwens 'uit de doeken doen'..... of zou dit een stille verwijzing zijn naar z'n schoonvader...
 
Avatar
Posts: 3076
AMSTERDAM - Giedo van der Garde zal op zondag 17 maart bij de Grand Prix van Australië in Melbourne zijn debuut maken als Formule 1-coureur. De Amsterdammer heeft donderdag zijn handtekening gezet onder een contract met Caterham, de renstal van de Maleisische eigenaar Tony Fernandes en teambaas Cyril Abiteboul, en wordt vrijdagmiddag in een van de Amsterdamse vestigingen van zijn sponsor McGregor officieel gepresenteerd.
 
Posts: 224
het is DEFINITIEF! (volgens De Telegraaf)
 
Avatar
Posts: 3749
Op Radio-1 is zojuist bekend gemaakt dat Giedo bij Caterham gaat rijden.
 
Avatar
Posts: 1931
Kunnen ze ook meteen bekend maken dat de Formule1 komend seizoen definitief bij Sport1 in Nederland te zien is. Ondanks dat dit nog nergens bevestigd is kan ik deze conclusie trekken door vi.nl te bezoeken.

Je krijgt dan een pagina grote advertentie te zien dat heel nederland gratis Sport1 kan kijken in de maand februari, plus een aantal shirtjes van bekende sporters, ook niet voetballers (federer, woods etc) en daar hangt ook een shirtje van Vettel tussen.

1+1=2
 
Avatar
Posts: 671
NOS meldt het nu ook (zocht bevestiging, blijft de Telegraaf natuurlijk;-)): nos.nl/artikel/469(...)e-in-formule-1.html
 
Avatar
Posts: 1211
En ook nog eens 1e rijder van het team! Mooier kan niet toch?
Countryflagplukjee92 01 Feb 2013 12:410
Posts: 2258
1e rijder? Hoe kom je daarbij?

Lijkt me logischer dat pic eerste rijder wordt,gij heeft immers al een jaar f1 gehad.

ik wacht af tot de bevestiging van giedo of caterham komt.

de telegraaf heeft dat artikel van het ANP over Frijns ook klakkeloos overgenomen..
CountryflagJean Alesi 01 Feb 2013 12:430
Avatar
Posts: 7398
Denk niet dat ze daar een 1e / 2e rijder principe hanteren, was afgelopen jaren toch ook niet zo?
Avatar
Posts: 1211
Nou ja, ik bedoelde, hij rijdt met nummer 20 en Pic met nummer 21 ;)
Countryflagplukjee92 01 Feb 2013 12:490
Posts: 2258
Niet op de manier van Ferrari, maar wellicht heeft Heikki afgelopen jaren ook meer te zeggen gehad over de ontwikkelingsrichting van de auto.

en misschien net zoals bij lotus mag de 2e rijder meer onderdelen testen, voordat deze op beide auto's komen
Avatar
Posts: 671
Iedereen heeft toch een eerste en een tweede rijder? Of ze er ook een betekenis aan hangen binnen het team, is een tweede. Kan natuurlijk ook zo zijn dat nummer 1 meer geld heeft neergelegd dan nummer 2 (zal in dit geval wel zo zijn).

Giedo rijdt met nummer 20, Pic met nummer 21.
Countryflagplukjee92 01 Feb 2013 12:520
Posts: 2258
Vd garde krijgt startnummer 21 volgens de telegraaf
CountryflagJean Alesi 01 Feb 2013 12:530
Avatar
Posts: 7398
maak niet uit, 2014 rijdt hij toch met startnummer 1 :)
Countryflagplukjee92 01 Feb 2013 12:560
Posts: 2258
@ jean alesi

toekomstig WK(achterhoede) ? ;-)
Avatar
Posts: 1211
Pic staat bij de FIA/Formula1 op dit moment ingeschreven onder nummer 21... Tenzij dit nog veranderd wordt, dat weet ik niet. Maar vandaar mijn conclusie.

En het is de Telegraaf hè!
Countryflagplukjee92 01 Feb 2013 13:230
Posts: 2258
oke ik ben overtuigd,

we gaan zien hoe het afloopt(of begint) vanmiddag.
 
Posts: 4947
op nu.nl staat het ook. Maar Nu.nl is niet altijd even realistisch moet ik zeggen... ik denk dat de de tussen haakjes zijn vergeten.. the quote (weet niet hoe je dat spelt alleen zegt xD)
 
Posts: 18
Is de persconferentie nog ergens live te volgen?
Avatar
Posts: 3395
ja als je uitgenodigd ben
 
Posts: 16
Welke f1site gaat er voor zorgen dat die persconferentie live te volgen is?
Kom op f1today...aan het werk...en graag een link!
Avatar
Posts: 1211
Twitter heet die site.
Posts: 16
Ik bedoel dus live in beeld...Twitter in deze is ver ondermaats!
 
CountryflagSennaDaSilva 01 Feb 2013 13:460
Avatar
Posts: 2341
Het is Giedo enorm gegund!

Hij heeft er jaren lang hard voor gevochten, en was vaak heel dichtbij, maar nu blijkt het dan echt gelukt te zijn!

Giedo wordt door al zijn teams een harde werker genoemd, en hij heeft een enorm doorzettingsvermogen. Een team als Caterham heeft zo'n rijder nodig om naar voren te kunnen komen. Kovalainen bleek te weinig te willen werken, en Petrov had simpelweg de kwaliteiten niet.

Met Pic en v/d Garde heeft Caterham een sterk koppel.
Allereerst zijn de mannen bekend met elkaar omdat ze in het verleden al teamgenoten zijn geweest.
Pic heeft een jaar F1 ervaring achter de kiezen, en kan Giedo goed helpen in zijn debuutjaar.
Giedo op zijn beurt kent het team goed na een jaar testen en meedraaien in het team, en kan Pic dus goed helpen in te burgeren in het team.

En wat betreft het talent en kwaliteit van Giedo zit het wel snor. Hij heeft in eerste GP2 jaren het imago gekregen noch vlees noch vis te zijn. Dit was vooral te wijten aan pech buiten zijn schuld om, maar ook doordat hij problemen had met zijn continuïteit.

Vooral in zijn laatste jaar GP2 kwam de ware klasse van Giedo naar boven. Met een Caterham GP2 team wat meer een middenmoter is, reed hij mee in de top en scoorde regelmatig en contineu. Hij is in zijn 4 jaar GP2 een completer rijder geworden.

De combinatie van zijn GP2 prestaties bij Caterham, zijn werk en bekendheid met het Caterham F1 team, zijn talent, uitzonderlijke werkdrift en geld van Boekhoorn heeft hem nu een racestoeltje opgeleverd. En dus is het hem gegund.

Ik neem aan dat het Caterham wordt overigens, Petrov zie ik naar Marussia gaan, en Force India is vanwege rechtzaken over testkilometers van Giedo in het verleden niet zo voor de hand liggend.
Countryflagplukjee92 01 Feb 2013 14:380
Posts: 2258
Petrov is hoogstwaarschijnlijk out;

The F1 jigsaw puzzle falling into place

February 1, 2013 by Joe Saward


With Luiz Razia now confirming that he has a deal to race for Marussia F1 in 2013, and an announcement expected this afternoon, and a Giedo Van der Garde press conference in Amsterdam within the next hour, it is safe to say that the Dutchman has a deal with Caterham F1.


This means that the only gap in the F1 driver line-up is the second Force India and the only logical explanation for this is that the team is waiting to find out what is on offer from the Ferrari to get them to agree to put test driver Jules Bianchi in the second Force India.
Bianchi is a Ferrari development driver and the Italian team wants him to be trained up by another team and if a deal can be struck with Force India over engines for 2014 (for example), the drive should land in Bianchi?s lap.
 
CountryflagJohan van den Beld 01 Feb 2013 13:540
Posts: 40
Net bevestigt door Williams, die feliciteerden op Twitter VD Garde met zijn Racestoeltje ;). We hebben weer een f1 coureur!
 
Posts: 16
Ik wil rechtstreekse beelden zien om 15.30 uur van die persconferentie!
Zo vaak komt het niet voor dat er een Nederlander wordt gepresenteerd als F1 rijder...

Wie heeft er een link van een stream?
Posts: 1413
Ik gok nergens.
 
Posts: 2368
Hallelujah! Geweldig Giedo. We zijn zo trots op je!
 
Posts: 233
Raar dat je niet mee kan kijken/luisteren. Welke pers doet het niet live dan.
 
Avatar
Posts: 4335
Di Montezemolo heeft zojuist De La Rosa officieel tot reserverijder gekroond, omdat hij er vanuit gaat dat Bianchi volgend jaar een zitje heeft...
 




BE
          Grand Prix van België
Lokale tijd 02:25

Grand Prix verslagen van België
VT1: Maldonado rijdt zijn Lotus in de prak op Spa
icon
21 aug, 10:00 - 11:30 Results
Ondanks wat technische problemen heeft Mercedes-coureur Nico Rosberg de beste tijd laten noteren in de eerste vrije t...
Lees verder
VT2: Angstig moment voor Rosberg na klapband
icon
21 aug, 14:00 - 15:30 Results
Nico Rosberg heeft geheerst op de eerste dag van de Belgische Grand Prix. Na de beste tijd in de eerste training was ...
Lees verder
VT3: Hamilton slaat gat naar de rest in België
icon
22 aug, 11:00 - 12:00 Results Photos
Lewis Hamilton heeft vanochtend tijdens de derde vrije training in België de snelste tijd genoteerd. De leider i...
Lees verder
Hamilton eist pole position op voor Belgische Grand Prix
icon
22 aug, 14:00 - 15:00 Results
Lewis Hamilton heeft de pole position veroverd voor de Belgische Grand Prix. De Brit bleef Nico Rosberg en Valtteri B...
Lees verder
Lewis Hamilton wint Grand Prix van België, Verstappen achtste
icon
23 aug, 14:00 - 16:00 Results Photos
Lewis Hamilton heeft de Grand Prix van België gewonnen. De Brit leidde de wedstrijd van start tot eind en moest ...
Lees verder
Geef je mening
Moeten de eenzitter-klasses overstappen op gesloten cockpits?


Circuit Spa-Francorchamps
 
Circuit Spa-Francorchamps
Plaats BE Francorchamps, België
Website Website
 
Ronde lengte 7.004 KM
Aantal rondes in race 44
Race afstand 308.052 KM
 
Grand Prix Kalender
Vorige Grand Prix: 23 aug
BE België Spa-Francorchamps
Volgende Grand Prix: 06 sep
IT Italië Monza
 
Kampioenschap 2015
Stand constructeurskampioenschap
1.DEMercedes GP426
2.ITFerrari242
3.GBWilliams161
4.ATRed Bull Racing108
5.GBLotus50