Van der Garde heeft contract getekend bij Caterham?

Gepubliceerd op 31 jan 2013 22:05
image
Het speculeren over de tweede stoel van Caterham is in volle gang. Vanavond maken diverse bronnen bekend dat Giedo van der Garde er vandoor gaat met de tweede stoel bij het Maleisische team waardoor hij zijn debuut zal maken als racecoureur.

Zowel Eurosport Frankrijk als de doorgaans betrouwbare journalist Joe Saward maken melding van een aanstelling van onze landgenoot. Volgens Saward komt het door een grote zak sponsorgeld wat Giedo namens McGregor meeneemt.

Mocht er meer nieuws zijn zullen we dit spoedig melden.




Reacties (74)
Avatar
Posts: 3292
Zou echt een mooi einde zijn aan een spannende periode,maar eerst zien
Avatar
Posts: 1807
inderdaad ! Eurosport Frankrijk zet er ook nog een vraagteken bij:

www.eurosport.fr/f(...)3601969/story.shtml
Countryflagfast and the formula 01 Feb 2013 08:260
Posts: 23
Ik denk dat hij het stoeltje heeft. Op twitter zegt hij: This afternoon i wil announce my future plans! Stay put!! Die uitroeptekens verraden dat hij blij is.
 
Avatar
Posts: 2737
Ben benieuwd naar de hoeveelheid reacties over 'enkel een speculatie' ! Hoop naturlijk dat het waar is..
 
Avatar
Posts: 488
Gaaf! Als is het een speculatie, zelfs geruchten zijn goed! beter dan geruchten dat het Senna of Petrov gaat worden ;)

Het zou echt fantastisch zijn, weer een Nederlander in de F1! Eindelijk een echte kans voor Giedo! Ben toch echt benieuwd hoe hij het doet als hij daar kan rijden t.o.v. zijn teamgenoot. Sowieso een Nederlander in de F1 is toch geweldig als je een Nederlandse f1 fan bent!
 
Avatar
Posts: 95
Leuke gast die v.d Garde, én een Nederlander. Maar een topper gaat het niet worden.

Zou in ieder geval wel erg leuk zijn dat hij eindelijk zijn kans krijgt! :-)
CountryflagSennaDaSilva 31 Jan 2013 22:560
Avatar
Posts: 2286
Zeg nooit nooit. Van Perez werdt ook niet al te veel verwacht toen hij bij Sauber tekende. Maar zie na 2012 hoe het heeft uitgepakt. En om nou te beweren dan Perez zo enorm veel beter was in de GP2 dan Giedo ...

Het probleem bij Giedo is niet talent of snelheid, maar vooral zijn continuïteit. Maar vooral afgelopen jaar heeft hij bewezen dat hij met het Caterham GP2 team, wat niet perse een topteam is, toch zeer goed presteerde en gewoon deel uitmaakte van de top, en dat hij een completer en constanter rijder is geworden.

Mochten we Giedo in de F1 zien komen, laten we hem dan niet direct afbranden, maar JUIST aanmoedigen. De man is een giga harde werker, en is een vechter en een doorzettter. Dat heeft hem zover gebracht dat hij een serieuze kandidaat is voor een F1 team. Hij heeft nog geen Grand Prix gereden. Over een jaar kunnen we analyseren. ALSSSSS... hij komend jaar GP's rijd.
 
Posts: 4805
Oh god, nee hè...
Avatar
Posts: 3292
wat een zeikerd ben jij zeg!!!
Avatar
Posts: 2737
Masf1.

Eerder een Nederlander (gok ik..)
Lekker belangrijk..
Avatar
Posts: 3292
je kan wel zo negatief doen,maar het veld kan niet bestaan uit 24 vetteltjes,ga lekker over een jaar lopen klagen als het niks is geworden,maar mocht het door gaan IK BEN ECHT WEL BLIJ!!!!
Posts: 4805
Hap, hap ;-)

Jongens, neem toch niet alles zo serieus! Als iemand iets negatiefs over Kimi of Pérez zegt haal ik ook m'n schouders op.
Countryflagplukjee92 31 Jan 2013 22:450
Posts: 2253
@rudi

daar doe je het voor hé ;-)
CountryflagDe Zeswieler 31 Jan 2013 22:550
Avatar
Posts: 3112
Wat is er leuk aan MASF1?
Misschien moet ik het niet vragen, maar wat is er nou leuk aan een NL'er in een achterhoedeteam die er steeds in Q1 uitligt.. en hooguit 14e kan worden ofzo? terwijl wel meteen 3 kwart vh nieuws over hem gaat en prijsvragen en al die commerciele uitbuiting omdat wij weer een held hebben in de F1. Kom op. Heb jij daar niet genoeg van sinds Albers/Doornbos? Dat was toch om te janken? Elke voorbeschouwing ging grotendeels over 'onze jongens'. Verschrikkelijk. Het hoofdnieuws werd bijnieuws want ja..we moeten wel alles volgen.. Maximum attack! OMG wat was dat verschrikkelijk voor n formule 1 liefhebber zoals ik.
Dus..ik hou mn hart vast. Maar nogmaals..wat is hier leuk aan?? t haalt de focus toch weg vd sport? [zo beleef ik het oprecht] Ineens gaat het nu steeds over Giedo...Vrees ik. in een fckn Keter-Hem. ;-)
Posts: 4805
Alle gekheid op een stokje: ik sluit me (wederom) volledig aan bij Zeswieler. Tuurlijk, nu zit ik voor de grap een beetje te stoken, maar ik erger me er wel degelijk aan om de redenen die Zeswieler noemt. Nu valt het overigens nog mee, aangezien ik het seizoen bij de Engelsen ga volgen en hij dus een voetnoot zal zijn in mijn belevenis.

Wat ik overigens wel heel vervelend vind - niet in dit geval maar in voorgaande maanden - is dat je hier publiekelijk aan de schandpaal wordt gehangen als je niet blij bent dat er een Nederlander in de F1 komt. En dan doel ik niet op bovenstaand soort opfokposts met een knipoog van mij, maar wel op inhoudelijke beweegredenen die weggehoond worden. Ik heb niets met Nederlanders, punt, en vind het raar dat sommigen zich daar totaal niets bij voor kunnen stellen.

Ik ben ook echt niet per se tegen Nederlanders hoor, alleen dus wel tegen de heisa eromheen. Als ik in Rusland woonde was ik misschien wel anti-Petrov omdat hij het nieuws daar domineert wat ten koste gaat van objectieve raceverslagen en voorbeschouwingen.

Desalniettemin: gefeliciteerd voor de Giedo-fans. Fijn als jullie hier voldoening uit kunnen halen. Ik zie zelf echter vooral een coureur op (relatieve) leeftijd die niet heel talentvol is en in een auto gaat rijden die hoogstwaarschijnlijk achterin te vinden zal zijn.
Avatar
Posts: 3678
@RUDI84: Ik neem aan dat je niks met Nederlandse coureurs hebt en niet ons volkje als zodanig bedoelt. Maar los daarvan, als het Giedo lukt is dat een mijlpaal voor hem en alleen daarom is het al leuk. Of het zinnig is ombij zo'n flutteam te rijden,kan ik niet beoordelen.En inderdaad, het zou het NL-journaille sieren als ze zich een beetje in zouden houden en niet over hem gaan schrijven als ware hij de nieuw Fangio.
Op de TV zal ik ergeen last van hebben,want ik kijk nog liever geen F1 dan dat ik naar RTL ga zitten kijken.
CountryflagSpeedpuppet 01 Feb 2013 08:060
Avatar
Posts: 3757
Ik vind het ook leuk dat er een Nederlander meedoet, maar inderdaad, wat hebben we eraan als die ergens achteraan het veld rondtuft? Als het net zo gaat als bij Albers schaam ik mij wederom kapot voor "onze" Nederlander.
Posts: 1411
Alleen in Nederland word er teleurgesteld gereageerd op nieuws als dit :D

Ik vind 't wel prima, misschien hebben ze wel een goede wagen gebouwd en sluiten ze aan. Zou zomaar kunnen.
CountryflagJean Alesi 01 Feb 2013 09:060
Avatar
Posts: 7315
Ik heb er persoonlijk niet zoveel last van dat door het eventuele toetreden van van der Garde het nieuws daardoor gedomineerd gaat worden, de hoofdpunten van het nieuws houd ik altijd goed in de gaten maar dat wil niet zeggen dat ik alle "nieuwtjes" interessant vind, kijk maar naar afgelopen jaren, zo'n Petrov of bijvoorbeeld Bruno interesseerde me toch ook geen ene ....!! Talent hadden deze rijders ook al niet of nauwelijks, voor mij geen probleem als nieuws over dat soort rijders ingenomen wordt door van der Garde.
Ik zie in van der Garde niet het allergrootste talent, maar ik vind hem symphatiek, het is een harde werker en capabel genoeg voor de F1 (gasten als Petrov of Senna in in ogenschouw nemend).
Ik gun Giedo zijn stoeltje van harte, vind het leuk voor alle fans, en ik hoop dat hij bij zo'n achterhoedeteam incidenteel eens positief weet op te vallen, dan denk ik dat hij het al heel goed doet.
Countryflagplukjee92 01 Feb 2013 10:210
Posts: 2253
@ Jean alesi

ik kan niet zeggen dat dit in andere landen niet gebeurd.

Kijk naar de BBC, hoe vaak gaan ze wel niet een praatje maken met Di Resta of JB..

het hoort er gewoon bij, als 1 van de 22 coureurs uit eigen land in de hoogste klasse singleseaters rijdt is toch bijzonder , vooral voor zo'n klein landje als Nederland.

ongeacht of dat een achterhoede team is, die voeren ook een strijd, al is het niet om de topposities, maar gaat het er meer om of je je teamgenoot (en marussia, eventueel toro Rosso) kan verslaan.

nu zal vd garde nooit in een Ferrari of McLaren rijden, maar kan ik het zeker waarderen als hij de meerdere van Pic blijkt te zijn!
CountryflagJean Alesi 01 Feb 2013 10:320
Avatar
Posts: 7315
plukjee92
exact, op de Engelse TV gebeurt dat zeer vaak, valt voor ons niet op omdat Britten "ingeburgerd" zijn in de F1, iets meer aandacht aan een Nederlander valt plotseling op :)
Posts: 4805
Een subtiel verschil is wel dat Engelse coureurs kunnen racen.
Countryflagplukjee92 01 Feb 2013 13:420
Posts: 2253
@rudi

dat is wel erg makkelijk gezegd, kijk naar Frijns.

Dat er minder kansen in Nederland dan in Engeland, komt puur door engelands historie in de sport, en vroeger al veel engelse F1 coureurs waren.
In engeland worden coureurs kansen geboden, daar kan NL nog iets van leren.
 
CountryflagUseraccount 31 Jan 2013 22:190
Posts: 19
Dit zou zo mooi zijn !
 
Countryflagkubica fan nr1 31 Jan 2013 22:190
Posts: 123
het zijn spannende uren voor giedo haha!
CountryflagSpeedpuppet 01 Feb 2013 08:070
Avatar
Posts: 3757
Neem aan dat hij het wel al weet ;)
 
Posts: 2640
Dat zou heel mooi zijn als het waar is. Altijd leuk om een Nederlander in F1 te hebben, ook als het bij een team als Caterham is. RTL zal nu wel achter de oren krabben om het contract met de FOM niet te verlengen.
Avatar
Posts: 659
Daar zeg je wat ja. Haha, komt er eindelijk een Nederlander in de F1....
Avatar
Posts: 2737
Idd.

Dan maar op BBC (samenvattingen) Giedo zijn schitteren !
Posts: 1411
Ah joh de stream van Sky is altijd beschikbaar online. Gewoon even goed zoeken :)
 
Countryflagkubica fan nr1 31 Jan 2013 22:290
Posts: 123
gelukkig een prima coureur, ik schat hem hoger in als senna!
 
CountryflagSennaDaSilva 31 Jan 2013 22:340
Avatar
Posts: 2286
Ik kijk net op de Twitterpagina van Giedo v/d Garde, en het is maar speculeren, maar op 28 januari plaatste hij :

Hi I am giving out one of my team shirts of the 2012 season. Just tag yourself in this picture and you can win... (link naar foto van shirt).

Het shirt waar het over gaat de teampolo van Caterham. 10 uur geleden is de winnaar door hem bekend gemaakt via zijn facebook, met de tekst :

hi All Thank you for responding !!! We have a winner!! it (naam winnaar) CONGRATULATIONS please contact us at (emailadres) !! We will give out another one soon!!

Waarom zeg ik dit? Het is speculeren, maar twee dingen vallen me op:

1. Waarom geeft Giedo vlak voor de presentatie van het team ineens Caterham shirts weg? Als hij geen contract heeft getekend bij Caterham, waarom zal hij dan nog wel merchindising van dat team weggeven? Dat zal raar zijn. Waarom? Dan promoot je een team waar je niets meer mee te maken hebt. En stel hij gaat rijden bij FI of Marussia, dan geef je geen Caterham shirts meer weg rond deze tijd.

2. Hij geeft aan dat hij binnenkort opnieuw zo'n shirt zal weggeven. Als hij dat doet, zullen de presentatie van Caterham al zijn geweest. Als hij dan niet in dienst blijk te zijn van Caterham, maar wel Caterham shirts weggeeft, dat lijkt me ook erg raar.

Ofwel, allemaal speculaties, maar je kan het zien als kleine aanwijzing dat hij in ieder geval komend jaar weer voor Caterham rijdt. Of dat een test/3de rijders stoel is, of een racestoel, dat zullen we moeten afwachten.

Spannend en erg leuk deze dagen ... !
CountryflagPietje2013 31 Jan 2013 23:100
Avatar
Posts: 4023
Een lang verhaal. Maar het kan ook zo maar dat hij gepiepeld is door caterham en dat hij daardoor zijn vd Garderobe (leuke woordspelling:-) aan het opruimen is. Niets promoten van het team maar het tevreden houden van fans.
 
CountryflagReitsmanovic 31 Jan 2013 22:340
Posts: 619
De wens is de vader van de gedachte. Krijgen we eindelijk na jaren een Nederlander in de F1, gaan de uitzendingen achter de decoder. Hebben wij weer als F1 fans.
Countryflagplukjee92 31 Jan 2013 22:470
Posts: 2253
Je gaat toch wel kijken niet dan? Vindt het ook jammer maar het is niet anders.

De voordelen die het met zich meebrengt mogen ook niet vergeten worden!
CountryflagDe Zeswieler 31 Jan 2013 22:480
Avatar
Posts: 3112
Mijn gootste vrees was dat er een NL'er een stoeltje krijgt. Als je dan een uur voorbeschouwing had, dan gaat ineens meer als de helft over die NL'er waar we dan trots op moeten zijn. Terwijl ik gewoon het F1 nieuws wil zien en niet allemaal verzonnen items en prijsvragen en bullshit rondom 'onze' jongen. Maargoed....
RTL7 is niet meer, dus ja..Waarom zou ik er dan nog op tegen moeten zijn. Een NL'er bij n achterhoedeteam dat heb ik wel gezien. Maargoed, als mensen blij zijn, gefeliciteerd. Ik heb i.i.g. helemaal niks met Giedo die [praktisch] iedere Q1 eruit ligt en dat daar dan zo de focus op ligt want ja..het is een NL'er he. Nou, daar heeftie niks voor hoeven doen en ik ook niet. Zo word je geboren, dus waarom zou je daar dan trots op moeten zijn? Is geen prestatie. En azijnpisser? Nee, ben ik echt niet! Ik ben een blije gup van 43 die niks heeft met NL'ers in de F1 in een achterhoedeteam. :-)
Avatar
Posts: 4335
Tsss...ik ben al blij met Valsecchi als reserve coureur, ruilen?
Avatar
Posts: 3292
jij bent alleen tevreden als ze uit het niets bij ferrari gaan rijden,je moet ergens beginnen,en tuurlijk is het een achterhoede team,maar toch
CountryflagDe Zeswieler 31 Jan 2013 23:060
Avatar
Posts: 3112
Hoi MasF1,
Dus jij denkt werkelijk dat hij zich nu in de kijker gaat rijden en zo bij een topteam kan komen?
Onder de noemer je moet ergens beginnen? Kerel, deze jongen heeft n mooie zak geld die Caterham nodig heeft. Hij mag zn geld opmaken hier. en dan wordt ie weer ingewisseld.
Ik wil je echt niet opzettelijk tegen een zeer been schoppen. en ik zit ook niet bewust te fokken ofzo. Maar hoe ik ook mn best doe, ik zie gewoon geen enkel voordeel v/e Giedo in een Caterham.
De ellende is al begonnen want ik heb het er al de hele tijd over. :-)
Ik begrijp ook wel dat sommigen het interessant vinden als n landgenoot F1 rijdt. Maar we kennen dat verhaal toch al van Nederlanders in achterhoedeteams? Dat was toch om te grienen? Ja, stel dat Perez een Nederlander was. Dan is er ineens realistische kans op ons volkslied. Enja, ik begrijp dat dat dan mooi is. Ik zou dan ook goedkeurend knikken vanaf de luie stoel. Maar voor mij zit er zooon enorm verschil in een paydriver die kost wat kost n stoeltje wil en met n dikke zak geld het dan ook krijgt bij een hekkensluiter, of een landgenoot die voor t podium kan vechten in een competatieve wagen.
Kortom, ik vind t vervelend dat ik ineens straks allemaal berichten rondom Giedo krijg, omdat ie simpelweg een Nederlander is.
Stel je voor dat we allemaal berichten over Charles Pic hadden gehad in 2012. Dat 6 vd 10 berichten Pic gerelateerd was?! Nou, dan werd je dat toch ook beu?! Zo ervaar ik het dus, maar ben blij voor jou jongen dat jij daar wel de lol van inziet, alleen hoe je dat doet? Echt n raadsel voor me.
Avatar
Posts: 3292
volgens mij ben ik niet de enige die het leuk vind,maar schat v/d garde wel hoger in dan dat duo uit 2005
Posts: 2640
@ De Zeswieler
Je kijkt nu teveel naar de negatieve kant. Dat de voorbeschouwing en nabeschouwing nu vooral zullen gaan over Giedo is inderdaad irritant. Maar voor de rest is het toch nooit zo geweest dat RTL alleen de twee Minardi's liet zien in de tijd van Albers en Doornbos.
Maar je moet ook kijken naar wat er tegenover staat. Een Nederlander in F1 maakt de sport populair. De meeste Nederlanders zullen alleen kijken naar de prestaties van de Nederlanders, zoals ook bij de Olympische Spelen. De NOS hoeft dan ook niet aan te komen met een sport waar geen Nederlander in voorkomt.

Nu hebben we dus een Nederlander in F1 en stel nou dat die Nederlander in demo mag geven tijdens de Masters. Al een hele verbetering ten opzichte van vorig jaar met 2 racevrachtwagens en nog iets. Dan zullen ook speciaal voor Giedo mensen naar het circuit toe gaan. Krijg je weer de markt en andere stands, mag je weer langer in de file staan en komen er weer meer potentiële sponsors op het circuit af, zodat andere talenten een kans krijgen. Maar ook voor Frijns is het goed nieuws, omdat als volgend jaar Sauber toch wat geld wilt zien, de kans groter is dat dat lukt. Uiteindelijk krijgt de sport meer aandacht en dat is wat sponsors willen, aandacht.
Avatar
Posts: 2737
Zeswieler.

Het is alleen al leuk om gewoon weer een Nederlander in de F1 te hebben. Ik verwacht niks van Giedo, maar ik denk wel dat hij ons een leuke verrassing zo nu en dan kan bezorgen. Contuni beter als Pic presteren zou al erg goed zijn, al zie ik dat niet gebeuren. Giedo is geen uitmuntende coureur, maar kan mss wel tot een Webber uitgroeien (bedoel meer vaste waarde binnen het team, met technische feedback en wat talent).. Al met al, zou het een hele prestatie zijn voor hem om te mogen debuteren ! Laten we dat niet vergeten. Uiteindelijk heb je dan toch in de F1 gereden ! Zijn weinigen die dat kunnen zeggen...
Het is nu of nooit ! Ik weet niet wat jij liever verkiest: Geen Caterham en geen F1, of wel...

Als je het volkslied wilt horen zet ik mijn geld in op die Vries en Frijns

En waar eindigde Webber zijn eerste race in een kansloze Minardi ? ;)
CountryflagJean Alesi 01 Feb 2013 09:280
Avatar
Posts: 7315
Arie_f1
Mooi gezegt, ben het 100% met je eens, diverse mensen zien het voordeel voor vd Garde niet in of zien niets om trots op te zijn?
Vreemd, als hij dat stoeltje weet te bemachtigen vind ik dat al een prestatie van formaat (geld of niet) zeker in deze barre tijden en dan voor een coureur uit dit onbeduidend landje....
Het is een vurige wens van Giedo en al zijn fans dat hij in de F1 geraakt, die is dan alvast binnen, zijn niet veel Ned. coureurs die dit kunnen zeggen, en Frijns waar iedereen kilometers mee wegloopt; het is vooralsnog maar afwachten waar hij geraakt.
Giedo maakt altijd meer kans om op te vallen als hij daadwerkelijk in dat stoeltje zit ipv een kansloze/eindeloze testrol.
CountryflagDe Zeswieler 01 Feb 2013 09:550
Avatar
Posts: 3112
@Mirani / Ari F1 / J. Alesi:
Jongens, ik sta open voor jullie argumenten hoor. Begrijp me niet verkeerd. Ik heb mezelf er ook alleen maar mee als ik me steeds kapot erger. Maarja, ik heb natuurlijk een referentiekader in de vorm van Albers/Doornbos.
Ik hoop ook dat jullie begrijpen dat dat een gifbeker voor mij was. Ik schaamde me kapot, eerlijk waar.
Ik vind je argumenten Mirani ook wel goed moet ik zeggen, dat Giedo nu de sport weer populairder kan maken [want zo'n kuddevolkje zijn we wel inderdaad] in ons landje kan inderdaad weer voor mogelijkheden zorgen. En ja, als de Caterham met Giedo komt en mijn zoontje Kimi daar met grote ogen in de duinen naar staat te kijken, wie ben ik dan om daar n probleem van te maken? ;-) Ik vind het ook mooi om een 'echte' recente F1 wagen te zien.
De argumenten mbt dat het een prestatie is van Giedo om überhaupt de F1 te hàlen, daar ben ik niet gevoelig voor. Ik redeneer vanuit de fan, niet vanuit de coureur.
Wil jullie overigens bedanken voor jullie nette wederwoord; ik heb geen enkel moment t gevoel gehad dat ik aan de schandpaal moet voor landverraad. ;-) Proost jongens.
CountryflagJean Alesi 01 Feb 2013 10:250
Avatar
Posts: 7315
@De Zeswieler,
Ik begrijp jou opzich wel, ik heb ook niets met zo'n blije eensgezinde holadiee-camping-mentaliteit die sommige ineens denken te moeten hebben als er weer een Nederlander meerijdt, (ik beschouw mezelf niet als kuddedier omdat ik toevallig blij zou zijn met vd Garde in de F1) maar aan 't eind van het liedje denk ik gewoon dat het positief is voor de autosport in Nederland.
Ik kijk toch met plezier naar een Nederlander in de F1, ik gun Giedo oprecht het beste, toegegeven; ik heb geen hoge pet van Caterham op, maar dit is gewoon Giedo's kans, en als het lukt ben ik blij voor hem.
Je moet de negatieve aspecten gewoon langs je heen laten gaan en letten op de positievere zaken, die zijn er wel degelijk.
Ik heb ook altijd met plezier naar de prestaties van Verstappen gekeken, en die SBS6 prijsvragen van "hoeveel banden heeft Jos bij de auto van zijn vrouw lekgestoken ?" , tja, dat gaat gewoon langs me heen :)
Avatar
Posts: 2737
Hey,

Lees nu pas jullie reacties.
Was eerlijk al weer vergeten dat ik hier gereageerd had.

Jean.
Ben het ook met jouw eens. Ik ben wel chauvinistisch, maar verkies altijd een coureur boven het land waar hij vandaan komt (Lewis/Senna..)

Idd. Ik zie dit als Giedo's kans in een niet geweldige Caterham. Caterham maakt voor mij niet uit of welk team waar Giedo gereden zou hebben.
Uiteraard is dit een kans om F1/autosport weer bekend te maken in Nederland ! Mede daarom vindt ik het zo geweldig nu bekend is dat Giedo mag debuteren. Die aandacht is altijd positief voor nieuw nederlands talent. Tenminste, daar ga ik vanuit, omdat Giedo geen brokkenpiloot is en ik hoger heb dan die andere twee. Hoe heten ze ook al weer ?

Albers en Doorenbos ? Wie ? Proost Zeswieler. Niet teveel hé !? Dat je nog wel daarna mag herrineren ;) Dat de duinen mogen komen !
CountryflagDe Zeswieler 02 Feb 2013 10:280
Avatar
Posts: 3112
 
CountryflagMichel_73 31 Jan 2013 22:380
Posts: 105
Een lekkere teaser vlak voor het slapen gaan ;-)

Ben benieuwd morgen...
 
CountryflagSennaDaSilva 31 Jan 2013 22:460
Avatar
Posts: 2286
Mocht Giedo het worden, dan is Pic niet voor het eerst zijn teamgenoot. Ze kennen elkaar nog uit de Barwa Addax tijd in de GP2. En die twee waren erg aan elkaar gewaagd, Giedo was zelfs de betere van de twee. Dat Pic uiteindelijk in het kampioenschap 4de werd en Giedo 5de, met een nihil punten verschil, was vooral te danken aan de stuntacties Bianchi jegens Giedo, en pech.

V/d Garde - Pic zal een uiterst aan elkaar gewaagd koppel zijn. Pic met een jaar race ervaring in de F1. en een goed debuutseizoen, en Giedo die al een jaar ingeburgerd is bij het team. Het zal zeker geen slechte keuze zijn. Als ik een Nederlander mocht kiezen, zal mijn voorkeur uitgaan naar Frijns, maar Giedo is zeker geen slecht coureur, en heeft sowiezo bakken meer talent dan een enkele andere rijders die komend seizoen aan de start mogen komen in de F1.
 
CountryflagSennaDaSilva 31 Jan 2013 23:080
Avatar
Posts: 2286
Wat me vooral opvalt ook is dat de geruchten van enkele dagen terug dat andere rijders al hebben getekend (Senna/Petrov) van journalisten uit hun eigen land kwamen.

Het gerucht dat Giedo heeft getekend komt via een Franse site van Eurosport, met als bron Joe Seward uit Engeland. Beide niet-Nederlandse bronnen.
Avatar
Posts: 3292
kan niet anders dat boekhoorn flink heeft betaald,en dat zijn goede inzet de doorslag hebben gegeven

en wat ook waarschijnlijk is,dat senna geen trek heeft in caterham
 
Posts: 233
Echt super vet als dit waar is. Ik hoop het zo.
 
Posts: 2368
Dit bericht komt vrijwel zeker in het filter terecht vanwege de link, maar ik vermoed dat de redactie in dit geval geen probleem heeft met de verwijzing naar een andere site.

Dit is namelijk het originele Franse bericht over Giedo van der Garde:
www.eurosport.fr/f(...)3601969/story.shtml
 
Posts: 392
Laten we hopen dat het waar is!!!

Is zo lang geleden een Nederlander in de F1, dat was precies 10 jaar terug! Nou ja, de beste F1 coureur ooit zeg maar.....
Avatar
Posts: 3292
jij telt doornbos en albers niet mee?7 jaar terug doornbos in een red bull
 
Posts: 657
KENNIE@

KENWEL,

Gistermorgen een telefoontje met zakenpartner X die ook zaken doet met Y,en die Y zou niet te spreken zijn volgens zijn secretaresse,omdat die in Engeland gesprekken moest voeren,voor een bepaalde partij.
Na wat heen en weer praten,komt er wat los bij X,waarop ik die noem als (bron),en maak ik een bepaalde conclusie,die ik op deze site zo bracht;
(Volgens een bron,is Caterham in afwachting op de beslissing bij FI.
De zak met geld van Senna is daar mischien wel belangrijker,dan de Ferrari motoren voor 2014 (Bianchi).
Het leek bij de bron over te komen,dat ze liever hun testrijder aanstelden,alleen die zak geld uit Brazilie is toch ook wel welkom,dus mischien zit het vast op 1)als Senna naar FI gaat,dan Giedo, 2)als Bianchi tekend,dan gaat Senna tekenen bij Caterham,al zijn de investeerders daar niet zo blij mee bij een achterhoede team veel geld neer te telllen).

KENNIE,moest hierop reageren als "geklets uit de nek".

Beetje goedkoop,maar ach......had zeker ploegendienst,waar hij van baalde!!!
 
Posts: 4947
Zou mooi zijn :) En gelukkig niet bij marussia want ik zie dit als een meer stabiel team.
 
CountryflagM4U Racing 01 Feb 2013 00:340
Avatar
Posts: 4244
Joe Saward schrijft dat Razia bj Marussia gaat tekenen en dat Van der Garde bij Caterham mag tekenen vanwege een hele grote zak poen van zijn favoriete kledingmerk... Daarnaast meldt Saward dat Bianchi in de lijn der verwachting ligt om met Di Resta de Force India's te besturen.
Dat betekend dus dat Petrov, Senna en Sutil naast de pot pissen...
Posts: 2368
En dat die drie heren zomaar ergens moeten urineren, daar kan ik geen traan om laten! ;-)
 
Avatar
Posts: 3292
Wat is er overigens gebeurd met forum lid Damon Hill??
Posts: 2368
Ja, dat een hele goede vraag MASF1! Ik mis Robert (zijn echte naam) ook.
@ Redactie: Zouden jullie kunnen nagaan wat er met dit forumlid gebeurd is?
CountryflagPietje2013 01 Feb 2013 08:240
Avatar
Posts: 4023
Die is vast onder een andere naam hier actief. Iets met hoge bomen en veel wind.
Posts: 219
Volgens mij is Damon Hill weer verder gegaan onder een andere Alias.
 
Avatar
Posts: 144
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat hij een claxon op zijn bolide krijgt en een gevarendriehoek :)
 
Posts: 1
Giedo van der Garde?@GvanderGarde

This afternoon I will announce my future plans! stay put!

Spannend! :D
Posts: 1411
Niet echt. Als er niks goeds, meaning allesbehalve een racestoeltje, te melden was, dan zou hij dat heus niet nu al met een persbericht/conferentie aankondingen.
 
CountryflagFerrariRules 01 Feb 2013 08:440
Posts: 1563
 
Avatar
Posts: 737
as reservepiloot? Petrov gaat niet bij marussia, dus nog een jaarke caterham voor petrov?
Avatar
Posts: 3292
ja vast,al word giedo 3de rijder is altijd nog beter dan 4de rijder
 
Posts: 18
Helemaal Top! Giedo daadwerkelijk het 2e zitje heeft bij Caterham.
Nu effe de Pic om de oren rijden. Seizoen 2014 Williams F1!
Avatar
Posts: 3292
Laten we eerst ff vanmiddag afwachten,kan in dit gekke wereldje nog van alles gebeuren in 5 uurtjes tijd
 
Avatar
Posts: 912
Wij krijgen nu eindelijk weer achterhoede gevechten te zien van Nederlands makelaardij.
 
Posts: 410
En nu maar hopen dat dit geen 2e Albers wordt.
Iedereen herinnert zich waarschijnlijk nog wel de belachelijke woorden van C.Albers.
We gaan voor 'maximum attack'.
 




HU
          Grand Prix van Hongarije
Lokale tijd 08:16

Grand Prix verslagen van Hongarije
VT1: Hamilton aan de kop, Perez rolt over de kop
icon
24 jul, 10:00 - 11:30 Results Photos
Mercedes had in de eerste vrije training voor de Grand Prix van Hongarije weinig te duchten van de tegenstand. Lewis ...
Lees verder
VT2: Vettel spint twee keer, Ricciardo ploft motor
icon
24 jul, 14:00 - 15:30 Results Photos
De tweede vrije training voor de Hongaarse Grand Prix is wederom door Lewis Hamilton als snelste afgesloten. De Merce...
Lees verder
Hamilton snelste in derde vrije training Hongarije
icon
25 jul, 11:00 - 12:00 Results Photos
Mercedes-coureur Lewis Hamilton heeft de snelste tijd gereden in de derde vrije training op de Hungaroring. De regere...
Lees verder
Hamilton pakt pole in Hongarije - Max negende
icon
25 jul, 14:00 - 15:00 Results
Lewis Hamilton heeft de pole position weten te pakken voor de Grand Prix van Hongarije. De Brit was ruim vijf tienden...
Lees verder
Vettel wint in Hongarije, Verstappen naar weergaloze vierde positie
icon
26 jul, 14:00 - 16:00 Results Photos
Sebastian Vettel heeft een spectaculaire Hongaarse Grand Prix van Hongarije gewonnen. De Duitser startte uitstekend e...
Lees verder
Geef je mening
Max Verstappen eindigt dit seizoen nog eens op het podium


Circuit Hungaroring
 
Circuit Hungaroring
Plaats HU Boedapest, Hongarije
Website Website
 
Ronde lengte 4.381 KM
Aantal rondes in race 70
Race afstand 306.630 KM
 
Grand Prix Kalender
Vorige Grand Prix: 26 jul
HU Hongarije Hungaroring
Volgende Grand Prix: 23 aug
BE België Spa-Francorchamps
 
Kampioenschap 2015