'Caterham kiest voor Pic en Van der Garde als line-up voor 2013'

Gepubliceerd op 08 nov 2012 10:46
image
Charles Pic en Giedo van der Garde vormen volgend seizoen het rijderskoppel van Caterham. Dat schrijft de Finse krant Turun Sanomat. Dat zou betekenen dat Heikki Kovalainen en Vitaly Petrov buitenspel komen te staan.

Van der Garde is de laatste tijd druk in de weer voor Caterham, met vrije trainingen in Japan, Zuid-Korea, India en Abu Dhabi, plus twee dagen bij de young drivers-test op Yas Marina Circuit. Daarmee wordt hij klaar gestoomd voor een debuut in 2013.

Pic is nu nog actief voor Marussia, maar zijn naam valt met grote regelmaat in verband met Caterham. Turun Sanomat speculeert ook over de opvolger van teambaas Tony Fernandes. Volgens het artikel zal directeur Cyril Abiteboul het roer helemaal overnemen.

Formule 1 merchandise kopen? Bestel het hier!



Reacties (36)
Avatar
Posts: 2987
YES!!!!!!niet te vroeg juichen maar zou wel mooi zijn
Posts: 1004
Zou inderdaad mooi zijn, hopelijk kan Caterham dan ook een stapje in performance maken zodat ze het gevecht met STR aan kunnen gaan. Ik heb nu het idee dat Marussia langzaam maar zeker dichterbij aan het komen is, en het is voor Caterham natuurlijk ook bagger dat ze die 10e plek in het WK kwijt zijn.

(@redactie: De stand tussen die kleine teams staat trouwens nog wel verkeerd op de site, Caterham staat daar op de 10e plaats.)
CountryflagFerrariRules 08 Nov 2012 11:260
Posts: 1545
Dat zou helemaal top zijn.
Hoop dat de bevestiging van het team snel komt.
CountryflagDistortion 08 Nov 2012 11:260
Posts: 1092
Zou heel mooi zijn. Van de nieuwe teams heb ik bij Caterham sowieso wel het beste gevoel.

En dan Frijns volgend jaar testrijder (of vaste rijder) bij Sauber. En dan kan het echt niet meer stuk.
 
Ruud22679 08 Nov 2012 10:560
Posts: 18
zou het??? eerst zien dan geloven!
 
Posts: 43
Nice zal ze fanclub goed doen
 
CountryflagJanKnopjeMclaren 08 Nov 2012 10:570
Posts: 114
Zucht, dacht ik bijna dat het al vast stond. Maar gaat het weer over een finse krant.
 
Posts: 387
Dit zou geweldig nieuws zijn!!!

Je leest wel meer over deze interessante rijdpersbezetting ''Charles Pic en Giedo van der Garde''
 
Avatar
Posts: 5882
Heikki, Finse krant....
Gister hoorde ik al dat VDG bijna zo goed als zeker is voor Caterham.
Zou geweldig zijn.
 
Mark Webber 08 Nov 2012 11:120
Posts: 667
Dit zal een hele hoop Hollanders blij maken.
Countryflagalonso fan 08 Nov 2012 11:400
Avatar
Posts: 5774
denk dat bengelke er niet zo blij mee is.:P
Countryflagdumdumdum 08 Nov 2012 12:020
Posts: 1376
Bengelke is geen Ollander.
Posts: 1979
Ah, Bengelke is gelukkig maar 0,0001% van de Belgische bevolking. Ik ben Belg en ik ben niet beschaamd om een Nederlander te zien in de F1. Als we naar het verleden kijken zijn de Belgen veel succesvoller geweest dan de Nederlanders en van de lage landen was de laatste F1-rijder nog altijd een Belg.
Ik gun het de Nederlanders ook, hun F1-rijder. Bengelke is gewoon onrealistisch en ziet alles wat Hollands is als een concurrent. Maar ik denk niet wat we Nederland moeten zien als een concurrent, waarom zouden we?
Posts: 919
Ho ho, Nederlanders blokkeren collectief Jacky Ickx en Thierry Boutsen. ;) Er wel even bijzetten.
 
Avatar
Posts: 447
Dit is zeker geen slecht nieuws!! Die geruchten zijn er niet zomaar en het worden er steeds meer! Langzaam begin er er dan toch in te geloven.. Vooral het feit dat het een Finse krant is verbaasd me, deze zullen het liefst achter Heiki willen staan, dus zullen niet zomaar hem onder druk zetten lijkt mij en zomaar geruchten de wereld in sturen dat hij geen stoeltje heeft.
 
Posts: 333
Ik hoop het!! Het wordt wel weer een keer tijd, een Nederlander in de F1!!
Avatar
Posts: 671
Ik zou liever zien dat er dit jaar nog even geen Nederlander in een stoeltje zit, en dat Frijns volgend jaar in de Sauber mag stappen. Denk dat Frijns meer talent heeft dan vd Garde (maar wel minder geld).
Posts: 2276
inderdaad TJ, je ziet liever een of andere chinees die 20ste geworden is in een F3 serie dan een goede en degelijke nederlandse coureur...
CountryflagJanKnopjeMclaren 08 Nov 2012 11:560
Posts: 114
Wat heeft dat stoeltje van Frijns in Sauber te maken met van der Garde die misschien een stoeltje krijg bij caterham?
Avatar
Posts: 2987
ik zie ook liever MA,PETROV,SENNA,KARTIKUTJE met elkaar strijden
 
Posts: 94
Jaa! Speculaas!
 
CountryflagJean Alesi 08 Nov 2012 11:580
Avatar
Posts: 6831
Ik keek net naar buiten en zag een Angry Bird voorbij vliegen..

Zou mooi nieuws zijn, ik hoop op een snelle bevestiging, volgend jaar weer een Ned. in de F1 ;-)
Countryflagdumdumdum 08 Nov 2012 12:030
Posts: 1376
Die Angry Bird staat ook op de pet van Kimi, dus ik denk dat Rovio een andere Fin als uithangbord wil gaan gebruiken.
 
Avatar
Posts: 2654
Wat zou ik dit jammer vinden. Zeker nu de BBC nog maar 50% van de races uitzendt. Dan heeft de Nederlandse tv het alleen nog maar over een Nederlandse coureur die voor spek en bonen meedoet achteraan het veld..

Ik had m'n hoop gesteld op Frijns maar vanaf het moment dat Hulkenberg werd bevestigd wist ik dat dat niet door zou gaan.
Posts: 919
Geen zin in de uren durende specials waar we Giedo volgen van aankomst tot vertrek, hij mag uitleggen hoe zijn stuurtje werkt of mag uitleggen waarom 18e het maximaal haalbare was? ;)

Ik ben nog altijd Verstappen fan, maar wat ergerde ik me dood aan de verslaggeving van RTL in 2003. Altijd Paul Stoddart maar lastigvallen en vooral aan mediawonder Jos hangen.. Daarna natuurlijk Double Dutch en Meksimum Attek opmerkingen..
 
Countryflagdumdumdum 08 Nov 2012 12:040
Posts: 1376
Zo. En nu nog SBS die bekend maakt dat ze de F1 uit gaan zenden van 2013 tot en met 2045 en dan is het helemaal mooi.
Posts: 2384
Jij verwacht 2046 niet te halen?
Avatar
Posts: 3557
@GPGERT3: Geweldig!
 
Avatar
Posts: 447
Over 1 ding hebben ze gelijk, Cyril Abiteboul zojuist officieel bevestigd!

Al ontkent Caterham dat ze morgen een announcement maken over de line-up voor 2013.. Geloof begitn te groeien ;)
 
Posts: 5
Abiteboul nieuwe teambaas Caterham
HOOFDDORP - Cyril Abiteboul is per direct benoemd tot nieuwe teambaas van Caterham. Hij neemt bij de Formule 1-renstal de taken over van Tony Fernandes, die woensdag zijn vertrek bekendmaakte.

© ANPAbiteboul gaat zijn nieuwe baan combineren met zijn functie als CEO van Caterham.

"Ik wil Tony bedanken voor de kans die ik krijg om dit team verder te helpen ontwikkelen", zegt de 35-jarige Fransman.

Fernandes gaat zich richten op de productie van sportauto's, waarvoor zijn Caterham Group een samenwerking is aangegaan met Renault.

Giedo van der Garde staat als test- en reservecoureur onder contract bij Caterham. De Nederlander hoopt volgend jaar op een stoeltje in de Formule 1.

Berichten in de Finse media dat er al een akkoord is bereikt, werden door Van der Garde weersproken tegenover NUsport. "Er is nog geen handtekening gezet
Avatar
Posts: 2987
zal best,maar denk je dat giedo nu al mag zeggen dat hij volgend jaar gaat rijden,dat is niet aan hem,maar aan het team om daar mededelingen over te doen
 
CountryflagForce India Fan 08 Nov 2012 12:380
Posts: 36
Volgens caterham klopt er niets van. Ze maken nog lang niet bekend met wie ze gaan rijden.
Arnd Meier 08 Nov 2012 13:590
Posts: 355
het al dan niet behouden van kovalainen is op het moment toch afhankelijk van stand in kampioenschap constructeurs en daaraan gekoppelde prijzengeld. verwacht niet dat beslissing gemaakt voor het einde het seizoen. Overigens was vd Garde ook nagenoeg rond vorig jaar voor het 2de zitje toen op het laatste moment petrov langskwam met een zak geld. Er is nog geen handtekening gezet... en zelfs een handtekening is al weinig waard in f1
Avatar
Posts: 2756
Idd, Arnd Meier. Ik wil hem eerst zien rijden in Australia voordat ik het geloof ! Maar zou wel geweldig zijn.
 
Raikkonen94 09 Nov 2012 09:110
Posts: 47
Zou wel wat zijn, Turun Sanomat is niet de eerste de beste krant. Ben wel benieuwd wat Kovalainen dan gaat doen. Want ookal werd hij dit jaar zelfs door Petrov soms verslagen, ik vind het toch wel een F1 waardige coureur. Enige nadeel is dat hij geen geld in het laadje brengt, maar een salaris zou hebben van om en nabij 4 miljoen.. Dan is het van Caterham heel begrijpelijk naar 2 pay-drivers over te stappen.
 
CountryflagDamon Hill 09 Nov 2012 09:160
Posts: 6544
Ik roep al een hele tijd dat Pic & Van der Garde een uitstekend duo zouden zijn.

1: Beide kunnen best een potje hard rijden. Pic heeft laten zien een ervaren coureur aan te kunnen en Van der Garde is echt geen pannenkoek, sterker nog.. zijn tijden op de vrijdagen werden steeds beter en ook tijdens de YDT waren zijn tijden goed.
2: Beide kunnen een wagen aan de finish brengen, maken weinig fouten en dat is wat je moet hebben bij een achterhoede team. Tijdens een race vol incidenten kunnen deze gasten overleven en hoog eindigen.
3: Ze nemen beide geld mee, iets wat erg aantrekkelijk is, zeker in tegenstelling tot een dure Angry Bird die uiteindelijk ook gewoon 0 punten mee naar huis neemt.

Ik hoop echt dat mijn wens uit komt en ik zou het een verstandige keuze vinden van Caterham!
 




MC
          Grand Prix van Monaco
Lokale tijd 14:20

Grand Prix verslagen van Monaco
VT1: Verstappen tweede bij eerste keer in Monaco
icon
21 mei, 10:00 - 11:30 Results
De eerste vrije training voor de Grand Prix van Monaco resulteerde in een snelste tijd voor Lewis Hamilton. Op de twe...
Lees verder
VT2: Formule 1 uitgefloten door gebrek aan actie
icon
21 mei, 14:00 - 15:30 Results
De tweede vrije training voor de Grand Prix van Monaco is voor toeschouwers en kijkers uitgedraaid op een teleurstell...
Lees verder
VT3: Vettel geeft Mercedes het nakijken
icon
23 mei, 11:00 - 12:00 Results
Sebastian Vettel heeft vanochtend de snelste tijd neergezet tijdens de laatste vrije training. De Duitser reed een 1:...
Lees verder
Hamilton op pole in Monaco, Verstappen tiende
icon
23 mei, 14:00 - 15:00 Results
Lewis Hamilton start de Grand Prix van Monaco vanaf pole position. De Brit was de snelste in de straten van het prins...
Lees verder
Rosberg wint in Monaco na bizarre slotfase
icon
24 mei, 14:00 - 16:00 Results
Nico Rosberg heeft de Grand Prix van Monaco op zijn naam geschreven. De Duitser profiteerde van een bizarre slotfase,...
Lees verder
Geef je mening
Wie had de meeste schuld aan de crash tussen Verstappen en Grosjean?



Team profiel
Naam MY Caterham
Motor Renault
Oprichtingsdatum 18 maa 2012